Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،رضا تویسرکان‌منش مدیرکل درمان و حمایت‌های احتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: معتادان به مواد مخدر به دلیل استفاده از مواد و شرایط نامناسب زندگی، تغذیه و سکونت، دچار ضعف سیستم ایمنی هستند.

وی افزود: سیستم ایمنی بدن، مهمترین سد دفاعی در برابر ویروس کرونا است و با ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، فرد مستعد ابتلا به بیماری می‌شود، بنابراین، این افراد طبق پروتکل ملی که برای واکسیناسیون وجود دارد، بعد از کادر درمان، به نوعی مانند بیماران پیوندی و دیالیزی جزء گروه‌های آسیب‌پذیر محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: اوایل اردیبهشت سال‌جاری از وزارت بهداشت خواستیم، مددجویانی (معتادان متجاهر) را که در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند، در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دهد و همچنین توضیح دادیم که کارکنان و و مددکاران این مراکز شرایط خاص و حساسی دارند و بعد از کادر درمان، یکی از پرریسک‌ترین کارها، فعالیت‌هایی است که آنان انجام می‌دهند. 

تویسرکان‌منش بیان کرد: مصرف مواد مخدر به تدریج با گذشت زمان، سبب تضعیف ریه بیماران (معتادان) شده و بدن را مستعد ابتلا به بیماری‌های عفونی همچون کرونا می‌کند.

وی افزود: همچنین بر اساس مطالعات آماری، مواد مخدر باعث سرکوب سیستم ایمنی بدن می‌شود و این سرکوب، ورود ویروس به بدن را تسهیل می‌کند و با تاثیرات سوء بر سیستم ایمنی، بیمار معتاد را مستعد مبتلا به بیماری می‌کند که به همین منظور، واکسیناسیون مددجویان و کادر درمان مراکز ماده ۱۶ با پیگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر و موافقت وزیر بهداشت آغاز شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا اعتیاد سیستم ایمنی کادر درمان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۷۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره