Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@18:41:07 GMT

فعالیت ۳ هزار و 7۰۰ گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۷۸۴۱

فعالیت ۳ هزار و 7۰۰ گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی

سجاد کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به گروه های جهادی اظهار داشت: ۱۰ مردادماه سالروز صدور پیام ۹بندی مقام معظم رهبری خطاب به جهادگران است.

وی افزود: تاریخچه تشکیل گروه های جهادی به تاسیس سازمان بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت سال ۷۹ باز می گردد. بعد از ادغام جهادسازندگی با جهادکشاورزی خلاء کارهای جهادی به خوبی احساس می شد که با دستور مقام معظم رهبری بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی تاسیس و سازماندهی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیانی ادامه داد: ۱۰ مرداد ماه هرسال یادآور پیام ۹بندی رهبر معظم انقلاب است که گروه های جهادی بندهای این پیام را سرلوحه کارهای جهادی خود قرار می دهند. این پیام باعث گسترش کمی و کیفی فعالیت های جهادی جهادگران شده است.


وی با اشاره به فعالیت گروه های جهادی در استان آذربایجان شرقی افزود: هم اکنون ۳هزار و ۷۰۰ گروه جهادی از اقشار۲۲گانه بسیج در استان آذربایجان شرقی و بیش از ۵۰هزار گروه جهادی در کل کشور فعالیت می کنند و استان آذربایجان شرقی در ثبت گروه های جهادی در سامانه اطلس گروه های جهادی رتبه اول را دارد.

 دبیر مجمع جهادگران آذربایجان شرقی با بیان فعالیت های گروه های جهادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر گروه های جهادی در ۹ عرصه تخصصی فعالیت می کنند که از جمله می توان به کار گروه عمرانی، فرهنگی و گفتمان سازی، کار گروه معنویت افزایی، آسیب های اجتماعی، آموزش و تحصیلی، کار گروه رسانه و بین الملل و کار گروه بهداشت و درمان اشاره کرد.

کیانی ادامه داد: کار گروه عمران به فعالیت های زیربنایی عمرانی همچون احداث کانال بین مزارع، احداث پل، احداث خانه عالم و خانه بهداشت مشغول بوده و کار گروه بهداشت و درمان نیز به ویزیت رایگان و تشخیص بیماری و گاهی موارد عمل جراحی و اصلاح سبک زندگی و ...می پردازند.

وی ادامه داد: نقطه عطف برنامه گروه های جهادی در جهت ساماندهی و مدیریت گروه های جهادی است که فعالیت آنها در این سامانه ثبت و حفظ می شود.

کیانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تفاوت گروه های جهادی با سایر فعالیت های مردمی خاطرنشان کرد: گروه جهادی یا کار جهادی برخاسته از ایمان و استفاده از ظرفیت های وجودی انسان است و نقطه پایانی ندارد مثلا نیروهای هلال احمر در بحران ها حضور دارند ولی جهادی ها در تمام عرصه ها و در طول سال فعالیت می کنند.

کیانی پیام ۹ بندی مقام معظم رهبری را به سند راهبری گروه های جهادی تعبیر کرد و افزود: بعد از دیدار گروه های جهادی با رهبر معظم انقلاب و ارائه گزارشی از فعالیت جهادگران ایشان این پیام ۹بندی را خطاب به جهادگران صادر کردند که اهمیت موضوع را نشان می دهد این پیام ۹ بندی به عنوان راهبری است که فعالیت های جهادگران را هدایت کرده و به جلو می برد.

وی با اشاره به بند چهار این پیام تصریح کرد: شعار خدمت رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت که رهبر معظم انقلاب به عنوان خط مشی جهادگران مطرح کرده‌اند باید به یک حرکت همگانی تبدیل شود.ایشان به لزوم تعاون، انفاق و نفع رسانی به مردم و میلیون ها جوان ایرانی تاکید کرده اند و در بند هشت این پیام راهبردی توصیه نموده اند به ارتباط با یکدیگر بپردازید و دستگاه و نهادهای مختلف حمایت کننده و پشتیبان کننده باشند بدون اینکه دست و پا گیر بوده و مانع تراشی کنند.

کیانی با اشاره به نقش جهادگران در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیز گفت: بزرگترین دستاورد ما تربیت نیروی جوان مومن انقلابی در سطح تراز انقلاب اسلامی برای کادر سازی است که این موضوع اتفاق می افتد و فعالیت گروه های جهادی در بطن جامعه بوده و برای مردم محسوس است. 

وی افزود: این موضوع در فعالیت های جهادگران در عرصه مقابله با ویروس کرونا به شدت خودش را به منصه ظهور و بروز رساند. به طوری که فعالیت گروه های جهادی در ضد عفونی کردن معابر، دوخت ماسک و لباس های بیمارستانی و همچنین رزمایش کمک مومنانه به خوبی خود را نشان داد و حتی در طرح شهید سلیمانی در راستای جهاد و امید آفرینی حضور بسیار پر رنگ جهادگران دیده می شد و آنها روحیه امیدآفرینی را در آحاد جامعه تقویت می کردند.
انتهای پیام/60020

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی گروه های جهادی مقام معظم رهبری رهبر معظم انقلاب سجاد کیانی خبرگزاری فارس فارس تبریز بسیج سازندگی گروه های جهادی رهبر معظم انقلاب آذربایجان شرقی گروه جهادی کار گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز بسیج سازندگی،‌ پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا،‌ متن پیام سرلشکر سلامی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و بکارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم