Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@15:50:45 GMT

آغاز واکسیناسیون معتادان متجاهر مراکز ماده ۱۶

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۷۹۷۳

آغاز واکسیناسیون معتادان متجاهر مراکز ماده ۱۶

مدیرکل درمان و حمایت‌های احتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر از آغاز واکسیناسیون معتادان متجاهری خبر داد که در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند.

به گزارش مشرق، دکتر رضا تویسرکان‌منش با بیان اینکه معتادان به مواد مخدر به دلیل استفاده از مواد و شرایط نامناسب زندگی، تغذیه و سکونت، دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، اظهار کرد: سیستم ایمنی بدن، مهمترین سد دفاعی در برابر ویروس کرونا است و با ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، فرد مستعد ابتلا به بیماری می‌شود، بنابراین این افراد طبق پروتکل ملی که برای واکسیناسیون وجود دارد، بعد از کادر درمان، به نوعی مانند بیماران پیوندی و دیالیزی جزء گروه‌های آسیب‌پذیر محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید: چرا پاندمی اعتیاد مهار نمی‌شود

مدیرکل درمان و حمایتهای احتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: اوایل اردیبهشت سال جاری از وزارت بهداشت خواستیم، مددجویانی (معتادان متجاهر) را که در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند، در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دهد و همچنین توضیح دادیم که کارکنان و و مددکاران این مراکز شرایط خاص و حساسی دارند و بعد از کادر درمان، یکی از پرریسک‌ترین کارها، فعالیت‌هایی است که آنها انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: مصرف مواد مخدر به تدریج با گذشت زمان، سبب تضعیف ریه بیماران (معتادان) شده و بدن را مستعد ابتلا به بیماری‌های عفونی همچون کرونا می‌کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین براساس مطالعات آماری، موادمخدر باعث سرکوب سیستم ایمنی بدن می‌شود و این سرکوب، ورود ویروس به بدن را تسهیل می‌کند و با تاثیرات سوء بر سیستم ایمنی، بیمار معتاد را مستعد مبتلا به بیماری می‌کند که به همین منظور، واکسیناسیون مددجویان و کادر درمان مراکز ماده ۱۶ با پیگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر و موافقت وزیر بهداشت آغاز شده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو واکسن کرونا معتاد متجاهر ستاد مبارزه با مواد مخدر سلامت ویروس کرونا مراکز ماده ۱۶ سیستم ایمنی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!

رژیم غذایی شما قطعاً در سلامتی شما نقش دارد، از جمله سیستم ایمنی که بر شدت شوره سر مؤثر است.

اسید‌های چرب امگا ۳:

به گزارش جام جم، این چربی‌های سالم که در ماهی‌هایی مثل سالمون و ماکرل، بذر کتان و گردو وجود دارند به دلیل خواص ضدالتهابی معروف‌اند و می‌توانند به کنترل علائم شوره سر کمک کنند.

ویتامین B ۶ و B ۱۲:

گوشت کم‌چرب، تخم‌مرغ و غلات غنی شده می‌توانند این ویتامین‌های مهم را برای بدنتان تأمین کرده و به پیشگیری از شوره سر کمک کنند.

زینک (روی) و سلنیوم:

این دو ماده مغذی در غلات سبوس‌دار، بعضی از غذا‌های دریایی و مغز‌ها وجود دارند. دو ماده معدنی زینک و سلنیوم می‌توانند پوسته و التهاب را کاهش دهند.

پروبیوتیک‌ها:

غذا‌هایی مانند ماست، کفیر و دیگر غذا‌های تخمیری می‌توانند سلامت روده‌ها و سیستم ایمنی را قوی‌تر کرده و در نتیجه به کنترل شوره سر کمک کنند.

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون