Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@22:21:27 GMT

برگزاری ۵۵ مراسم ملی و مذهبی در مهدی‌شهر

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۸۵۹۸

برگزاری ۵۵ مراسم ملی و مذهبی در مهدی‌شهر

حمیدرضا پارسا، دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان مهدی‌شهر به مناسبت ۱۲ مردادماه، سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مهدی‌شهر، به حضور ۷۰ شخصیت کشوری تاکنون در مراسم ملی و مذهبی در شهرستان مهدی‌شهر اشاره و اظهار کرد: مقابله با توطئه‌های بیگانگان، معاندان و بدخواهان نظام از اهداف تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: حضور مردم در صحنه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمن می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان مهدی‌شهر از برگزاری ۵۵ مناسبت و مراسم مختلف در یک سال گذشته توسط این شورا در شهرستان به‌صورت مجازی یا حضوری با رعایت کامل موارد بهداشتی خبر داد.

او افزود: شورای هماهنگی شهرستان مهدی‌شهر در برخی مناسبت‌ها با ارائه طرح‌ها و راهکارهای ابتکاری ازجمله مسابقات و برگزاری مناسبت‌های خاص، الگویی برای سایر شهرها بوده است.

پارسا به تبیین جایگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پرداخت و گفت: این شورا به‌عنوان نهادی عمومی و غیردولتی به‌منظور ساماندهی و مدیریت برگزاری آیین‌های ملی، مذهبی و رسمی کشور تأسیس شده است.

وی ادامه داد: این شورا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شهرستان مانند ظرفیت‌های فرهنگی، تشکل‌های مردمی، سازمان‌ها، نیروهای مسلح و ... در راستای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و ساماندهی مناسبت‌ها انجام وظیفه می‌کند.

پارسا نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را در تنویر افکار عمومی و تشویق و ترغیب حضور اقشار مختلف مردم در صحنه‌های دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن و نکوداشت مناسبت‌های مختلف، ارزشمند و تأثیرگذار دانست و به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: بی‌شک اگر شورای هماهنگی انقلاب تبلیغات اسلامی وجود نداشت ناسازگاری‌ها و اشکالات فراوانی در اداره و راه‌اندازی آیین‌های مختلف به وجود می‌آمد.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان مهدی‌شهر اظهار کرد: تمام سعی ما بر این است که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، سرلوحه امور و اقدامات این شورا در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی قرار گیرد.

پارسا از ایجاد همدلی، همراهی و همبستگی بین مردم، پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ دینی و انقلابی، زنده نگه داشتن و نکوداشت مناسبت‌های انقلابی، اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی، استفاده از ظرفیت‌های موجود در جامعه نیز به‌عنوان دیگر اهداف این شورا یادکرد.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان مهدی‌شهر مهم‌ترین رویکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را مردمی شدن برنامه‌ها دانست و گفت: همان مردمی که در دفاع از دین قیام کردند و این انقلاب را به وجود آوردند، باید در پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی، نظام و مملکت نیز حضور داشته باشند.

وی از توجه به محتوا و تأثیرگذار بودن برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به‌عنوان دیگر رویکرد این شورا نام برد و اظهار کرد: نوآوری و خلاقیت در برنامه‌ها و ایجاد فضای شادابی و نشاط و امید به آینده از دیگر رویکردهای شوراست.

پارسا تعامل و ارتباط با تشکل‌های مردمی و مراکز تأثیرگذار مردمی مانند مساجد، تکایا و هیأت‌های مذهبی، سمن‌ها و سازمان‌های اجرایی و نیروهای مسلح رویکرد دیگر این شورا دانست.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان مهدی‌شهر، بهره‌گیری از ظرفیت ارزشمند اصحاب رسانه را یکی از رویکردهای مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست و برنامه‌های شورا در قالب آموزشی، فرهنگی، هنری، تبلیغی، نمایشگاهی، مراسم و رسانه‌ها معرفی کرد و ادامه داد: به‌منظور برگزاری آیین‌های مختلف ملی و مذهبی، ستادهای مختلفی تشکیل می‌شود.

پارسا اظهار کرد: این شورا در برگزاری آیین‌های سایر ستادهایی که زیر نظر ارگان‌های دیگر نیز فعالیت می‌کنند، نیز همکاری می‌کند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی حمیدرضا پارسا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رهبر معظم انقلاب حمیدرضا پارسا انقلاب اسلامی ملی و مذهبی برنامه ها مناسبت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات

نشست صمیمانه اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت ۹ اردیبهشت، روز شوراها در باشگاه شماره ۲ شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست صمیمانه اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان شامگاه یکشنبه _شانزدهم اردیبهشت‌_ با حضور رؤسا و اعضای شورا برگزار شد.

اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه به بیان دغدغه‌های خود در خصوص پیشرفت و توسعه شهر، همچنین اصلاح ساختارها و بهره‌گیری از فرصت‌ها پرداختند.

انتقال تجربیات ادوار شورای اسلامی شهر لازمه رشد و بالندگی شهر است‌

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن عرض خیر مقدم به اعضای ادواری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شورای اسلامی شهر فرصتی برای خدمت به مردم است و بیان خاطرات، تجربیات و دیدگاه‌های مختلف زمینه‌ساز رشد و بالندگی شهر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نقش ادوار مختلف شورای اسلامی شهر اصفهان در پیشرفت شهر، گفت: انتقال تجربیات ادوار شورای اسلامی شهر لازمه رشد و بالندگی شهر است‌.

لزوم چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات ترافیکی نصف جهان

حسین مولایی، رئیس اولین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به ضرورت حل مسئله ترافیک در شهر اصفهان گفت: لازم است برنامه‌ریزی‌ها برای رفع این مشکل انجام شود.

تلاش اعضای ادوار شورای شهر برای شکوفایی شهر

عباس حاج‌رسولی‌ها، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: ادوار مختلف شورای های اسلامی شهر یکی پس از دیگری پرچم خدمت را به دیگر اعضای دوره‌های بعدی می‌دهند تا زمینه شکوفایی شهر را فراهم کنند.

وی ادامه داد: شوراها فرصتی است تا به‌صورت مستقل برای شهر برنامه‌ریزی صورت گیرد و آن را به مسیر درست هدایت کنند.

لزوم صرفه‌جویی حداکثری در هزینه‌کرد اعتبارات شهرداری

فتح‌الله معین از دیگر رؤسای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است حداکثر صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات شهرداری به‌ویژه هزینه در مواردی که جزو مأموریت‌ها و مسئولیت‌های شهرداری نیست، اهتمام داشت.

وی اضافه کرد: بهره‌گرفتن از ظرفیت اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان برای همکاری در ارزیابی وضعیت موجود شهر و انتقال نقاط ضعف و قوت می‌تواند فرصتی برای شورای اسلامی فعلی باشد.

جایگاه شورا باید برای نمایندگان مجلس باز تعریف شود

علیرضا نصر اصفهانی رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست گفت: جایگاه شورای اسلامی شهر با ربع قرن سابقه باید برای نمایندگان مجلس باز تعریف شود و لازم است نمایندگان مجلس به این جایگاه توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: شوراها پس از ۲۵ سال نیازمند خود اصلاحی و آسیب‌شناسی است و می‌تواند حرکتی ویژه در سطح کشور باشد.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم لوح یادبود به خانواده‌های مرحوم امین‌پور و مرحوم بصیرت از اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان اعطا شد.

کد خبر 750950

دیگر خبرها

  • اطلاعیه شماره (۲) ستاد انتخابات درباره زمان پایان تبلیغات
  • برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس آمادگی کامل داریم
  • فردا، پایان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات درباره زمان پایان تبلیغات
  • تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس صبح پنجشنبه به پایان می‌رسد
  • صبح فردا، پایان زمان تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس
  • اطلاعیه|زمان تبلیغات انتخابات مجلس ۸ صبح فردا پایان می‌یابد
  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات