Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مصطفی حسینی کیا، افزود: فاز چهارم واکسیناسیون طیور بومی با واکسینه شدن ۳۷۸ هزار و ۶۹۶ قطعه طیور بومی شامل مرغ و خروس بومی، بوقلمون، کبوتر و … علیه بیماری نیوکاسل در این استان در حال اجراست.

وی افزود: این حجم از کار صورت گرفته در ۱۲۸ روستای استان علی رغم وجود شرایط حاد کرونایی در استان و قرمز بودن وضعیت اکثر شهرهای استان به همت تلاشگران گمنام عرصه تأمین بهداشت و سلامت جامعه و کارکنان خدوم دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی کیا گفت: بیماری نیوکاسل بیماری ویروسی فوق حاد پرندگان است که عامل آن از طریق تنفسی و خوراکی از پرنده بیمار به پرنده سالم منتقل و باعث ایجاد تلفات بالا، علائم تنفسی و گوارشی و بد شکلی تخم مرغ‌های تولیدی خواهد شد.

رئیس اداره مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان گفت: ایمنی ایجاد شده توسط این واکسن حداکثر شش ماه است و از همشهریان خواست به منظور پیشگیری از تلفات احتمالی، از خرید پرنده توسط دست فروشان و انتقال پرنده‌های مشکوک به محل نگهداری پرندگان خود اجتناب و پرندگان خود را علیه نیوکاسل و آنفلوانزا که دو بیماری ویروسی بسیار خطرناک در پرندگان است، واکسینه نمایند.

کد خبر 5271814

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد واکسیناسیون دام دام و طیور ویروس کرونا عید غدیر خم واکسن کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر گرگان خطبه های نماز جمعه عکس استانها اردبیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از ۳۲ هزار راس دام علیه تب برفکی در مسجد سلیمان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، هوشنگ شرفی گفت: تب برفکی یک بیماری ویروسی با واگیری بسیار بالا و خسارات اقتصادی فراوان است و راه پیشگیری از ابتلاء به آن رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای و واکسیناسیون دام است.


وی افزود: در این طرح که شامل مایه کوبی دام‌های سنگین و سبک واحد‌های صنعتی و روستایی بود، بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ رأس گاو و گوساله و بیش از ۲۸ هزار راس گوسفند و بز در برابر بیماری واگیر تب برفکی واکسینه شدند.

 

شرفی ادامه داد: این طرح برای دامداران بصورت کاملاً رایگان بوده و هیچ گونه وجهی از آنها دریافت نشده است و این عملیات با مشارکت و همکاری بخش دولتی و غیر دولتی دامپزشکی به اجرا درآمد.

 

رئیس اداره دامپزشکی مسجدسلیمان عدم وجود بیماری در استان خوزستان را مرهون زحمات بخش دولتی و خصوصی و همکاری دامداران شهرستان دانست، اضافه کرد: این بیماری یک بیماری ویروسی واگیر دامی در نشخوار کنندگان همچون گاو، گوسفند و بز است که در زمان بروز و شیوع بیماری موجب تلفات سنگین در گوساله‌ها، بره و بزغاله‌ها، کاهش وزن، کاهش تولید شیر و در نهایت خسارت سنگین در صنعت دامداری‌ها می‌شود.


وی در پایان اجرای اصول امنیت زیستی در جهت عدم ورود دام‌های بیمار را مهم‌ترین اصل در پیشگیری از این بیماری دانست و به دامداران و چوپانان رعایت حمل و نقل دام با دریافت مجوز‌های بهداشتی لازم از مبدا را توصیه کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی میزان جوجه‌ریزی در اصفهان/ رشد ۳۸ درصدی واکسیناسیون طیور بومی روستایی
  • تیمار و رهاسازی ۱۲ پرنده وحشی در طبیعت شهرستان کلات
  • واکسیناسیون دو هزار و ۶۸۴ قلاده سگ علیه بیماری هاری در شهرستان طرقبه شاندیز
  • واکسیناسیون بیش از ۶ هزار راس دام سنگین علیه بیماری بروسلوز
  • ایمن سازی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در بهبهان
  • واکسیناسیون بیش از ۳۲ هزار راس دام علیه تب برفکی در مسجد سلیمان
  • ۱۰۰ هزار قطعه طیور شهرستان علیه نیوکاسل واکسینه شد
  • منچسترسیتی - نیوکاسل؛ ترکیب رسمی
  • فواید مهم ذرت در جیره غذایی طیور
  • واکسیناسیون ۵۰۰۰۰ قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل در ارزوئیه