Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در پی افزایش دما و به تبع آن رشد مصرف برق در بخش خانگی، مصرف گاز در بخش نیروگاهی استان هم به بالاترین سطح خود رسیده است.

او افزود: در روز‌های پایانی تیرماه و روز‌های ابتدایی مردادماه امسال، روزانه بیش از ۲۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در نیروگاه‌های منطقه خراسان مصرف شد که این میزان به تنهایی بیشتر از تولید یک فاز پارس جنوبی و رکوردی بی سابقه در تاریخ مصرف گاز بخش نیروگاهی منطقه خراسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی مجموع گاز مصرفی استان در مدت چهار ماهه اول امسال را سه میلیارد و ۸۳۸ میلیون مترمکعب عنوان کرد و ادامه داد: از این آمار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب در بخش نیروگاهی، یک میلیارد و ۴۰۴ میلیون مترمکعب در بخش خانگی، تجاری و صنایع جزء و ۷۴۱ میلیون مترمکعب هم در صنایع فولاد، سیمان و حمل و نقل استان به مصرف رسید.

افتخاری بیان کرد: کارکنان واحد‌های تابعه شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز در خراسان رضوی در شرکت‌های بهره برداری نفت و گاز شرق، پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد، منطقه چهار عملیات انتقال گاز و شرکت گاز استان باوجود همه گیری و شیوع گسترده ویروس کرونا، با مجاهدت، تلاش شبانه روزی و بدون وقفه حتی در ایام قرمز کرونا و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال حمایت و پشتیبانی از تولید نام‌گذاری شده است در کنار تامین پایدار گاز طبیعی بخش‌های خانگی، تولیدی، صنعتی و حمل و نقل (CNG)، در زمینه تامین حداکثری گاز مصرفی نیروگاه‌های تولید برق منطقه خراسان نیز اقدام کردند.

 

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افزایش دما گازرسانی شیوع ویروس کرونا میلیون مترمکعب خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت و فرونشست زمين در صورت عدم صرفه‌جویی در مصرف آب افزايش خواهد يافت/برگزاري دوره تخصصي آب ويژه خبرنگاران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان هشدار داد: در صورت عدم صرفه‌جویی در بخش آب طبق برنامه مصوب سازگاری با کم آبی با چالش‌هایی نظیر فرونشست، محدودیت تامین آب شرب، مهاجرت از روستاها به شهرها و کاهش کیفیت آب مواجه خواهیم شد.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاري دانشجو ، حمید علیدادی سلیمانی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان در جمع خبرنگاران گفت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در بخش آب از اهمیت زیادی برخوردار است. 

وی افزود: ‌ آب منطقه‌ای كرمان وظیفه حفاظت و بهره برداری از منابع آب استان با هدف تامین آب مورد نیاز بخش‌های مختلف شامل شرب، بهداشت، صنعت، خدمات و کشاورزی را بر عهده دارد. 

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمان اظهار کرد: بیشترین مصرف آب در استان کرمان در بخش کشاورزی است و صرفه‌جویی در این حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: در صورت عدم صرفه‌جویی در بخش آب طبق برنامه مصوب سازگاری با کم آبی با چالش‌هایی نظیر فرونشست، محدودیت تامین آب شرب، مهاجرت از روستاها به شهرها و کاهش کیفیت آب مواجه خواهیم شد. 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان گفت: متوسط بارندگی استان در سال آبی جاری تا کنون ٥٣ میلیمتر می باشد که نسبت به مدت مشابه بلند مدت در این تاریخ ٤٣ درصد کاهش یافته است و لذا صرفه‌جویی در برداشت آب در سال پیش‌رو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اوتصریح کرد: حجم سدهای استان بر اساس آخرین هیدروگرافی ۵۶۹ میلیون مترمکعب است که تا كنون ١١٨  میلیون مترمکعب معادل ٢١ درصد آب در سدهای استان ذخیره شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان در پایان از اصحاب رسانه بخاطر انعکاس اخبار حوزه آب تشکر و خواستار ترویج فرهنگ صرفه جویی و مصرف بهینه آب در تمامی بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی شد.

در اين نشست پيشنهاد خبرنگار خبرگزاري دانشجو ، مبني بر برگزاري دوره تخصصي آب ويژه خبرنگاران استان كرمان با توجه به ضرورت هاي موجود ،مورد استقبال و موافقت قرار گرفت و مقرر شد اين دوره با حمايت آب منطقه اي كرمان در سال ١٤٠٣ با دعوت از اساتيد و صاحب نظران برجسته رشته آب برگزار شود.

دیگر خبرها

  • بیشترین هدررفت گاز در بخش کشاورزی است
  • پیشرفت ۲۰ درصدی زیر ساخت‌ های برق نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • مهاجرت و فرونشست زمين در صورت عدم صرفه‌جویی در مصرف آب افزايش خواهد يافت/برگزاري دوره تخصصي آب ويژه خبرنگاران
  • پیشرفت ۲۰ درصدی زیرساخت‌های برق نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • بهره برداری از فاز نخست نیروگاه خورشیدی شرکت نفت منطقه تربت حیدریه
  • بهره برداری ازفاز نخست نیروگاه خورشیدی تاسیسات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت حیدریه
  • افتتاح خط تغذیه ۳۵۰ پوندی گاز میانکوه شرقی شهرستان معمولان
  • افزایش ۲ درصدی مصرف گاز در استان کرمانشاه طی سال جاری
  • آمادگی پخش خراسان رضوی برای استقبال از مسافران نوروزی/ استقرار جایگاه‌ و خودروهای سوخت‌رسان سیار
  • شستشوی ۹۲ هزار مترمکعب مخازن ذخیره آب شرب در خراسان شمالی