Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:42:16 GMT

۹۴ واحد صنفی گنبدکاووس به مراجع قضایی معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۹۸۰۵

۹۴ واحد صنفی گنبدکاووس به مراجع قضایی معرفی شدند

علی‌اکبر برآبادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: واحدهای متخلف بر اساس تعداد معرفی به هر یک از مراجع قضایی (بار اول و دوم)، هر کدام بین سه تا ۱۱ میلیون ریال جریمه نقدی می‌شوند و در صورت تکرار تخلف در مرحله سوم، واحد صنفی پلمب می‌شود.

وی ادامه داد: تیم‌های مشترک بازرسی و نظارت در گنبدکاووس همچنین در این مدت ۱۲ واحد صنفی از جمله تالارهای پذیرایی، باغ تالار، طلافروشی، نمایشگاه خودرو، فروشگاه پوشاک، آجیل فروشی، کافی شاب و باشگاه بدن سازی به دلیل فعالیت در شرایط قرمز کرونایی و با هماهنگی مرجع قضایی پلمب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برآبادی اضافه کرد: با توجه به روند صعودی آمار مبتلایان کرونایی از ۲ هفته قبل در گنبدکاووس، فعالیت تمام گروه‌های شغلی به غیر گروه یک در این شهرستان ممنوع شد و مطابق آن تیم‌های بازرسی و نظارت ستاد کرونا متشکل از اتاق اصناف، مرکز بهداشت و اماکن انتظامی به صورت سرزده در حال سرکشی از فعالیت واحدهای صنفی هستند.

معاون فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: تیم‌های بازرسی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در این شهرستان همچنین تا کنون به ۴۸۰ واحد صنفی گروه‌ شغلی یک به خاطر استفاده نکردن فروشنده و مشتریان از ماسک و بی‌توجهی به فاصله اجتماعی و گروه‌های شغلی دیگر به‌دلیل فعالیت غیرمجاز تذکر شفاهی دادند.

وی افزود: گنبدکاووس ۱۴ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب دارد که بخشی زیادی از آنها جزو گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار هستند و هم اکنون ۹۰ درصد آنها محدودیت‌های شرایط قرمز کرونایی را رعایت می‌کنند.

برآبادی، از پلمب بانک‌هایی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا را رعایت نکنند با مجوز استانداری گلستان نیز خبرداد و اضافه کرد: در صورتی که شعب بانک‌های دولتی و خصوصی در گنبدکاووس اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، بدون استثنا پلمب می‌شوند.

به گفته وی و براساس مصوبه روز شنبه هفته جاری ستاد مقابله با کرونا گنبدکاووس، فعالیت گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار به سبب وضعیت قرمز و شرایط سخت کرونایی این شهرستان تا پایان هفته جاری ممنوع است.

درهمین پیوند مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون ۴۰۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند که ۴۳ نفر از آنان به دلیل وخامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

فرهاد بدیعی بابیان اینکه ۵۸ درصد از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گنبدکاووس اهل این شهرستان و بقیه ساکن شهرهای همجوار هستند، افزود: با توجه به حجم بالای آمار مبتلایان کرونایی بستری و سرپایی، هم اکنون ۳۰ بیمار بدحال در انتظار خالی شدن تخت در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی گنبدکاووس قرار دارند.

مطابق دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و در شرایط قرمز شیوع کرونا، تنها گروه شغلی یک شامل ۲۹ رسته مربوط به واحدهای صنفی مرتبط با سلامت و تامین مایحتاج عمومی مردم از جمله داروخانه‌ها، سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، مراکز خدمات عمومی و واحدهای تولید و توزیع کننده مواد لبنی و پروتئینی مجاز به فعالیت هستند. 

همچنین طبق این دستورالعمل فعالیت مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی، ممنوع است.

دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین فعالیت مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و مشاغل گروه چهارم شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی را در شرایط قرمز کرونایی ممنوع کرده است.

گنبدکاووس حدود ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دارد که از ۱۲ تیرماه امسال وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان برای پنجمین بار قرمز شد.

برچسب‌ها گنبدکاووس ویروس کرونا وضعیت قرمز گلستان محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ویروس کرونا وضعیت قرمز گنبدکاووس ویروس کرونا وضعیت قرمز گلستان محدودیت های کرونا مقابله با کرونا گروه های شغلی شرایط قرمز واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، حامد گنجعلی گفت: از ابتدای امسال تاکنون کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی زاهدان در بازدید‌های نظارتی مستمر و شبانه روزی از ۸۸۴ واحد صنفی تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در سطح این شهرستان ۲۰۲ واحد صنفی موارد غیربهداشتی مشاهده کردند.
وی افزود: حدود ۳۷ تن فرآورده‌های خام دامی برای نمونه‌برداری و ادامه روند قانونی ضبط و حدود هشت تن فرآورده خام دامی که به دلیل شرایط ظاهری نامناسب و یا براساس نتایج آزمایشگاهی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده به دستور مقام قضایی معدوم شد.
رئیس اداره دامپزشکی زاهدان گفت: همچنین تعداد ۲۹ واحد صنفی متخلف با هماهنگی مرجع قضایی مهروموم و ۳۸ نفر متخلف بهداشتی نیز برای ادامه روند قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
گنجعلی بیان کرد: با توجه به وسعت و تنوع کار، سامانه گویای ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی زاهدان آماده دریافت شکایات، گزارشات، انتقادات و پیشنهادات همشهریان است .

دیگر خبرها

  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد
  • پایانی بر شروع دوباره طبابت دندانپزشک قلابی در بروجرد
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • کشف ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی