Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@22:29:22 GMT

برخورد سخت پلیس آلمان با معترضان سالخورده+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۹۸۵۵

برخورد سخت پلیس آلمان با معترضان سالخورده+فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیلز ملزر» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور شکنجه، پس از انتشار ویدئویی که نشان می‌دهد یک مامور پلیس آلمانی یک زن مسن را هنگام تظاهرات به زمین می‌اندازد، خواستار اطلاعات شد. 

به گزارش شبکه «آرتی»، در این ویدئو که گفته می‌شود مربوط به تظاهرات روز یکشنبه علیه محدودیت‌های کرونایی در برلین است، دیده می‌شود که یک زن در تلاش برای گذشتن از یک مامور پلیس است که این مامور با دو دست گلوی او را می‌گیرد و با شدت به زمین می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ادامه دیده می‌شود که سایر تظاهرات‌کنندگان به این مامور اعتراض می‌کنند و سعی دارند به این زن مسن که مجروح شده، کمک کنند. 

 

ملزر که همچنین رئیس حقوق بشر در آکادمی ژنو در سوئیس است، روز یکشنبه گفت که از وی خواسته شده به این ویدئو توجه کند و او هم خواستار اظهارات شاهدان و جزئیات در این خصوص شده که آیا تحقیقاتی رسمی درباره این برخورد آغاز شده یا خیر. 

اما این تنها برخورد خشونت‌آمیز بین افراد مسن و پلیس برلین نبود، زیرا ویدئوی دیگری نشان می‌دهد که مامور دیگری یک زن را به زمین هل می‌دهد، در حالی که ظاهراً یک زن مسن دیگر پیش از او بر اثر هل دادن روی زمین افتاده بود. 

تظاهرات ضد محدودیت‌های کرونایی در برلین بعد از آن به آشفتگی کشیده شد که پلیس به زور سعی کرد اعتراضات را متوقف کند. حدود ۵۰۰۰ آلمانی در این تظاهرات شرکت کردند و ۶۰۰ نفر بازداشت شدند. 

در شبکه‌های اجتماعی ویدئوهای زیادی از موارد دیگری از خشونت پلیس برلین دست به دست می‌شود که شامل لگد زدن به معترضان، هل دادن مردم، هل دادن آن‌ها با صورت، حمله با اسپری فلفل، و حتی بازداشت یک مرد برای نواختن ترومپت است.

پیش از این گزارش شد یک شهروند آلمانی که اخیراً در اعتراضات به سیاست‌های دولت این کشور در قبال شیوع ویروس کرونا شرکت کرده بود، در بازداشتگاه جانش را از دست داد.

به گفته پلیس برلین، این مرد ۴۹ ساله پیش از مرگش از احساس ناراحتی در ناحیه بازو و قفسه سینه گلایه داشت و تا هنگام رسیدن آمبولانس به بازداشتگاه تلاش شد به‌ وسیله کمک‌های اولیه وضعیت وی بهبود یابد.

پلیس پایتخت آلمان افزود این فرد همان‌ روز در بیمارستان جان خود را از دست داد و اکنون تحقیقات درباره علت مرگ او آغاز شده است.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است علی‌رغم آن که دولت آلمان اکثر محدودیت‌های مرتبط با کرونا را در تابستان امسال لغو کرده اما برخی از این محدودیت‌ها همچون استفاده اجباری از ماسک در فضاهای بسته و وسایل نقلیه عمومی همچنان پابرجاست.

این اولین بار نیست که مردم آلمان علیه محدودیت‌های کرونایی تظاهرات برپا می‌کنند و چند روز پیش نیز هزاران نفر در شهر برلین در اعتراض به این محدودیت‌ها تظاهرات برپا کردند و برخی معترضان با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: تظاهرات خشونت پلیس برلین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا

دانشجویان چندین دانشگاه در شهر واشنگتن آمریکا به دیگر معترضان ملحق شده و ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

به گزارش الجزیره، دانشجویی به نام «یاسمین» که تظاهرات را رهبری می‌کند، در خصوص مطالبات دانشجویان به این خبرگزاری گفت که آنان خواستار قطع رابطه با هر شرکتی هستند که به اسرائیل سلاح یا محصولات فناوری می‌فروشد.

به گفته او، معترضان همچنین خواستار لغو اتهامات علیه دانشجویان طرفدار فلسطین شده‌اند. وی تصریح کرد: «بسیاری از ما به دلیل اعتراض ساده با سرکوب، اتهامات و شنود از سوی دانشگاه‌هایمان مواجه هستیم».

امروز (پنجشنبه) یکی از مهم‌ترین مراکز تظاهرات، دانشگاه جورج واشنگتن در نزدیکی کاخ سفید است. گفته می‌شود صد‌ها معترض که برخی از آنان اساتید دانشگاه هستند، در پردیس مرکزی دانشگاه که حدود یک کیلومتری کاخ سفید واقع شده، تعداد زیادی چادر برپا کرده‌اند. 

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند، از جمله بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا، بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه امرسون، بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین، بیش از ۴۰ نفر در دانشگاه ییل و ده‌ها نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • حمایت سرلشگر سپاه از طرح حجاب و تذکر رهبری: اصل ماموریت که زیر سوال نمی‌رود | با مامور خاطی برخورد شد | صوت
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»