Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@16:28:09 GMT

مک بوک جدید اپل چه ویژگی هایی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۰۰۳۰

مک بوک جدید اپل چه ویژگی هایی دارد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که مک بوک جدید اپل به تراشه M1X مجهز خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت اپل سال گذشته تراشه M1 را به عنوان بخشی از تراشه‌های معروف به Apple Silicon معرفی کرد، اپل سیلیکون مجموعه پردازنده‌های اختصاصی اپل براساس معماری ARM است. این شرکت چند محصول Mac مجهز به تراشه M1 را عرضه کرده است پس از آن نیز شایعاتی در مورد مک بوک‌های جدید مجهز به تراشه جدید اپل M1X منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که مدل‌های جدید مک بوک با تراشه M1X جدید در پرونده‌های کمیسیون اقتصادی اوارسیا (EEC) ظاهر شده است. به نظر می‌رسد که چندین مدل در لیست EEC وجود دارد که اکثر آن‌ها به به‌روزرسانی macOS مربوط است فقط دو محصول با شماره مدل A2442 و A2485 جدید هستند و با محصولات جدید اپل مطابقت ندارد.

اپل قصد دارد در ماه‌های آینده دستگاه‌های جدید مک خود که به تراشه M1X مجهز است را روانه بازار کند. گزارشاتی که پیش از این منتشر شده بود نشان می‌دهد که مدل‌های مک بوک پرو اپل با طراحی کاملاً جدید و در دو مدل با صفحه نمایش ۱۴ و ۱۶ اینچی با صفحه نمایش مینی LED عرضه می‌شوند. این محصول از پورت شارژ MagSafe و چند پورت دیگر مانند HDMI و اسلات کارت SD پشتیبانی می‌کند. اخیراً گزارش شده است که محصولات جدید سری مک بوک به صورت رسمی پاییز سال جاری معرفی می‌شوند، و اواسط آن فصل نیز به فروش می‌رسند.

کد خبر 511892

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه های تکنولوژی تکنولوژی علم و فناوری اپل مک بوک محصولات اپل شرکت اپل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جدید اپل مک بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام لوکوموتیو‌های مسافری و باری به دوربین مجهز می‌شود

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه‌آهن گفت: طبق پیش‌بینی‌ها ظرف ۳ تا ۴ ماه آینده تمام لوکوموتیو‌های مسافری، باری و مانوری به دوربین مجهز شوند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمید گوگوچانی، مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه‌آهن، گفت: از اقدامات مهمی که سال گذشته انجام شد و بازخورد خوبی برای بررسی سوانح داشت نصب دوربین در لکوموتیو‌های مسافری بود که این اقدام با دستور مدیرعامل برای نصب دوربین در لکوموتیو‌های باری بخش دولتی و خصوصی هم انجام شد.

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه‌آهن در ادامه تاکید کرد: به دلیل تنوع بیشتر لکوموتیو‌های باری نسبت به مسافری، این اقدام در مراحل آزمایش اولیه است و پیش‌بینی می‌شود ظرف ۳ تا ۴ ماه آینده تمام لکوموتیو‌های مسافری، باری و مانوری به دوربین مجهز شوند. یک دوربین داخل کابین را رصد می‌کند و برای کمک به مأمورین عملیاتی است و دوربینی که بیرون کابین نصب می‌شود برای پایش زیرساخت و طول خط است.

گوگوچانی خاطرنشان کرد: نصب دوربین به طور ویژه در مراجع خارج از راه آهن اهمیت دارد؛ زیرا بسیاری از برخورد‌ها در سوانح شخص ثالث، خودکشی بود که به دلیل عدم وجود مستندات امکان اثبات نداشتیم که با نصب دوربین این مساله رفع شد و بسیاری از پرونده‌های راه‌آهن شفاف می‌شود.

دیگر خبرها

  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • ارتباط بلوتوثی با فضا برقرار شد
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز (۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز ( ۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • ساعت هوشمند Black Shark GS3 عرضه شد
  • برقراری نخستین ارتباط بلوتوثی با فضا/ مقرون به‌صرفه و کارآمد
  • پردازنده اختصاصی کامپیوتر ۲۰۲۴ هواوی هم‌سطح M2 اپل و 13700H اینتل ظاهر شد
  • تبلت جدید HTC باتری بزرگ و اندروید ۱۴ دارد
  • تمام لوکوموتیو‌های مسافری و باری به دوربین مجهز می‌شود
  • تمام لکوموتیوهای مسافری و باری به دوربین مجهز می‌شود