Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، اسحاق رسولی روز سه‌شنبه در آیین معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال به دانشجو محور بودن دانشگاه اشاره و بر لزوم همراهی دانشجویان از سوی دانشگاه از مرحله آموزش تا ایجاد اشتغال تاکید کرد.

وی جذب دانشجو و تبیین اهداف دانشگاه برای داوطلبان و متقاضیان تحصیل در مراکز آموزش عالی را از ضروری دانست و افزود:  باید شرایط لازم و کافی را برای حضور دانشجو در رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  بیان‌ کرد: یکی از شاخص‌های انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی توسط دانشجویان برای تحصیل ، کیفیت آموزش و پژوهش این دانشگاه مردمی هست که مسئولان دانشگاه باید در این زمینه بیش از پیش فعالیت کنند و یک گام جلوتر باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل درباره‌ پیش‌بینی بودجه‌ واحدهای دانشگاهی گفت: در دانشگاه بر برنامه‌محور بودن تاکید داریم و اجرایی کردن برنامه‌های سالانه که بودجه بر اساس آن تنظیم می‌شود، حداقل‌ترین کاری است که از واحد دانشگاهی انتظار داریم.

رسولی افزود: انتظار داریم دانشگاه‌های استان اردبیل در چهار حوزه آموزش، پژوهش،  فناوری و فرهنگی حرکتی متوازن داشته باشند، چراکه لازمه رشد و توسعه دانشگاه حرکت متوازن در تمام حوزه‌ها است.

وی گفت؛ دانشگاه نباید فقط محل تولید مدرک و فارغ‌التحصیل بیکار باشد بلکه باید در اشتغال‌زایی  هم نقش مهم و بسزایی داشته باشد و با توجه به شرایط و ظرفیت‌های منطقه و رشته‌های دایر در دانشگاه‌ها شرایط اشتغال را فراهم کند و راهنمای دانشجو و فارغ‌التحصیلان باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه تمام دانشگاه‌های استان اردبیل دارای مسئولیت اجتماعی هستند که باید به آن ماموریت‌ها پرداخته و آنها را عملیاتی کنند، اظهارکرد: وقوع تحول در دانشگاه آزاد اسلامی یک باید است و همراهی با این تحول، یک ضرورت است که خود دانشگاهیان باید آن را رقم بزنند.

وی گفت: اکنون زمان آن رسیده که دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه جدید و اصلی خود را در جامعه پیدا کند و برای این امر نیاز به یک تحول داریم. وقوع تحول در دانشگاه آزاد اسلامی یک باید است و همراهی با این تحول، یک ضرورت است که خود دانشگاهیان باید این تحول را رقم بزنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه آموزش عالی باید در هر شهر یک هسته دانش بنیان داشته باشد که در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فناورانه آن شهر نقش ایفا کند، افزود: برای ورود دانشگاه به توسعه اقتصادی و فناورانه نیاز است تا هر منطقه مورد آمایش سرزمینی قرار گیرد و دانشگاه نیازها را احصاء و در راستای رفع آن نیازها اقدام کند.

در این مراسم طی حکمی از سوی دکتر تهرانچی ریاست دانشکاه آزاد اسلامی کشور مهدی حسینی به عنوان رئیس جدید این واحد منصوب و از خدمات حجت‌الله درخشان رئیس قبلی قدردانی شد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال در سال ۱۳۷۱ با ۲ رشته تحصیلی و در یک ساختمان استیجاری آغاز بکار کرد و در طول سالیان فعالیت این مرکز آموزش عالی رشته‌های تحصیلی آن به بیش از ۹۰ رشته در مقاطع کاردانی ،کارشناسی ،کارشناسی  ارشد و دکترا افزایش یافته است.

برچسب‌ها خلخال دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو استان اردبیل اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو خلخال دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو استان اردبیل اشتغال زایی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است

ایسنا/هرمزگان رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: تاسیس رشته‌های جدید و تدوین سرفصل‌های آموزشی متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است.

مصطفی ظهیری‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، هرمزگان را استان فرصت‌ها دانست و اظهار کرد: استان هرمزگان به واسطه دارا بودن ظرفیت‌های گسترده و متنوع، راهبردی‌ترین استان ساحلی کشور محسوب می‌شود.

وی، با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی برای بالفعل کرده ظرفیت‌های بالقوه استان هرمزگان، عنوان کرد: در صورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی نقش مهمی در تحقق اهداف دارد.

رئیس دانشگاه هرمزگان، بیان کرد: دانشگاه هرمزگان به عنوان دانشگاه جامع استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۲۳۰ عضو هیات علمی در ۱۴۹ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف، تمام همت خود را برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های خدادای استان هرمزگان به کار گرفته است.

ظهیری‌نیا، با اشاره به برگزاری دو همایش با همکاری اتاق بازرگانی طی ۶ ماه گذشته در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: محوریت همایش‌های برگزار شده طی مدت اخیر که یکی از آن‌ها نیز روز گذشته بود، اقتصاد دریا محور بود و سعی شد از بعد علمی و تخصصی‌تر به این موضوعات پرداخته شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه هرمزگان سعی دارد به بهره‌گیری از اسناد بالادستی به ویژه سند توسعه اقتصاد دریا محور که توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ابلاغ شد، پرداخته و فعالیت‌ها را ساماندهی ‌و برنامه تحولی خود در این زمینه ‌تدوین کند که یکی از این برنامه‌های تحولی، توسعه رشته‌های متناسب با اقتصاد دریا محور و پذیرش‌های متناسب با ظرفیت‌های استان هرمزگان است.

وی ادامه داد: تا کنون در این زمینه اقداماتی نیز انجام شده است که تاسیس رشته‌های جدیدی که ماموریت‌گرایی را دنبال می‌کند در دستور کار استان هرمزگان است.

رئیس دانشگاه هرمزگان، تشریح کرد: بازنگری در سرفصل‌های آموزشی موجود از دیگر اقداماتی است که درحال انجام شدن است تا محتوای مطالب آموزشی را متناسب با ظرفیت‌های استان هرمزگان سوق دهیم، چراکه وزارت علوم این ظرفیت را دارد که سرفصل آموزشی دوره‌های ۴۰ واحد درسی، متناسب با ظرفیت‌های استانی و محلی تدوین شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی