Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@21:36:14 GMT

پیشگیری کرونا مهمتر از همه فعالیت‌ها است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۰۶۲۱

پیشگیری کرونا مهمتر از همه فعالیت‌ها است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: متاسفانه فراگیری کرونای دلتای هندی بسیار گسترده است در حال حاضر بیش از ۵۴۰ نفر بستری در بیمارستان ها و ۳۰۰ نفر هم بستری موقت وجود دارد.

او با بیان اینکه این ویروس به کودکان زیر ۱۸ سال هم رحم نکرده افزود: ضریب سرایت موج اخیر بسیار سنگین تر از موج چهارم است که این باعث شده تخت های بیمارستانی پر شود و کیفیت خدمات نیز کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در پیک های گذشته همکاری مردم با ستاد مدیریت کرونا بیشتر بوده است تصریح کرد: متاسفانه رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک کمتر از ۵۰ درصد اعلام شده و عادی انگاری کرونا باعث می شود بستری های خانوادگی و فامیلی افزایش یابد بنابرین تنها راه پیشگیری رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است.

او افزود: با توجه به اینکه تردد خودروهای غیر بومی به شهرهای قرمز و از شهرهای قرمز به شهرهای زرد و نارنجی ممنوع است، گاهی افراد به جرایم سنگین هم توجه نمی کنند و این بی توجهی ها باعث انتقال ویروس و جهش آن در جامعه می شود.

بهنام جو با اعلام اعمال محدودیت های شدید در پیک پنجم تصریح کرد: متاسفانه در جریان انتخابات شهر و روستا، دوره همی های انتخابات در ستادها و خانه ها، دوره همی های خانوادگی، شروع  و افزایش مراسم عروسی ها در آستانه ماه محرم، عادی انگاری در مراسم ترحیم و باز شدن مغازه ها و رستوران ها و موارد دیگر همه دست به دست هم داده تا بستری های پیک پنجم نسبت به پیک های گذشته بیشتر شود.

تعطیلی آب گرم های معدنی و مراکز گردشگری

نماینده عالی دولت در استان اردبیل اظهار کرد: طبق تصمیم ستاد مدیریت کرونا کلیه آب های گرم معدنی و مراکز گردشگری تعطیل می شود و هتل ها نیز مسافر جدید پذیرش نخواهند کرد و مسافرانی که از گذشته در استان مستقر هستند آنها نیز به خانه های خود بر می گردند.

او افزود:  همه رستوران ها و غذا خوری ها باید بیرون بر باشند، در این مورد با همکاری قرارگاه شهید سلیمانی اکیپ های نظارتی را افزایش دادیم و با دو سه هفته مراغبت ها و نظارت ها بیشتر باشد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در سطح کشور اعمال محدودیت ها افزایش یافته و مسافرت ها محدود است، گفت: ظرفیت کل تخت های بیمارستانی ۶۵۰ تخت است و باید در شرایط موجود به برپایی بیمارستان صحرایی اقدام شود که حدود سه هزار نفر در قرنطینه خانگی دوران نقاهت خود را سپری می کنند نباید نسبت به این قضیه حاد به راحتی در کنار آن بی اعتنا بگذریم.

او با بیان اینکه جلسات متعددی با هیئت امنای محلات شش گانه برگزار می کنیم، افزود: تاکید همه رعایت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی و برگزاری مراسم در فضای باز با رعایت فاصله است و هرگونه دسته گردانی و برگزاری مراسم در فضاهای بسته و داخل مساجد در شهرها و روستاها ممنوع خواهد بود.

بهنام جو با تاکید بر اینکه از این تاریخ تا شرایط عادی هرگونه دوره همی و مراسم عروسی باید تعطیل شود ادامه داد: حتی برگزاری مسابقات ورزشی در سالن ها و مراسم باید تعطیل شود تا به شرایط عادی برگردیم. 

مشکلی در تزریق واکسن نداریم

استاندار اردبیل با بیان اینکه افرادی که یکی از علایم کرونا را احساس کردند باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنند، افزود: باید با احساس هرگونه سرما خوردگی بنا را به ابتلا شدن به کرونا بگذاریم تا ضمن تشخیص و آزمایش های مربوطه از انتشار این ویروس جلوگیری کنیم چرا که بیشتر بستری ها و مراجعبن به بیمارستان ها از یک منبع بصورت خانوادگی مبتلا می شوند.

او با بیان اینکه روزانه حدود ۱۰هزار دز در سطح استان واکسن تزریق می شود، گفت: تزریق واکسن در سنین بالای ۵۵ سال در تمام شهرستان های استان انجام می شود که خوشبختانه در حال حاضر مشکل واکسن در تعداد وجود ندارد و حدود۱۱۰ دز از فردا موجودی خواهیم داشت و انتظار ما از مردم و افرادی که شرایط دریافت واکسن دارند این است که با در دست داشتن کارت ملی به مراکز درمانی مشخص شده مراجعه کرده و همکاری لازم را با اکیپ های مستقر داشته باشند.

بهنام جو اضافه کردتصریح کرد: تجربه در پیک های گذشته نشان داده تنها راه کاهش این ویروس همکاری مردم و رعایت دستورالعمل ها بوده و واکسن تنها از مرگ و میر حتمی پیشگیری می کند اما افرادی که واکسینه شده اند ناقلان بدون علایم هستند که باید برای حفظ جان عزیزان خود رعایت کنند.

با شرایط حاکم مخالف بازگشایی مدارس هستیم

استاندار اردبیل بیان کرد: شرایط انتشار ویروس دلتای هندی بسیار گسترده است و کودکان را بیشتر از بزرگان درگیر می کند بنابربن در این شرایط و تا احساس امنیت کامل مدارس باید بصورت مجازی برگزار شود گرچه برگزاری کلاس ها برای کودکان و نوجوانان بسیار مفید و حیاتی است اما جان این فرزندان بیشتر از همه برای ما ارزش دارد.

بهنام جو افزود:شکستن خیز بدون توجه به رعایت شیوه نامه ها امکان پذیر نیست و پیک پنجم بسیار خطرناک است همچنین با اعلام وزارت بهداشت واکسن های موجود برای افراد زیر ۱۸ سال تایید نشده است و نباید مدارس باز شود اما برای گروه هدف رانندگان تاکسی، معلمان، دانشگاهیان و کارمندان و کادر درمان باید با تشخیص الویت تزریق شود.

استاندار اردبیل در ادامه ضمن تقدیر از کلیه پرسنل دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان، قرارگاه شهید سلیمانی، هلال احمر، به ویژه مردم فهیم استان گفت: همه ما سوار یک کشتی هستیم در صدرت عدم رعایت یکی از موارد اعلام شده ستاد کرونا از سوی تک تک افراد به اجبار بقیه نیز گرفتار می شوند و تقاضای ما از مردم فهیم این است که تا ایجاد آرامش کامل و امنیت درمانی و شرایط عادی اکیپ های بهداشتی را همکاری کنند.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونای دلتای هندی رعایت دستورالعمل های بهداشتی تعطیلی مراکز گردشگری استاندار اردبیل دستورالعمل ها بهنام جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در اردبیل
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده