Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:32:39 GMT

نیمی از فرهنگیان اسدآبادی واکسینه شده اند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۱۲۱۷

نیمی از فرهنگیان اسدآبادی واکسینه شده اند

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد گفت:با آغاز واکسیناسیون فرهنگیان طی چهار روز گذشته نیمی از فرهنگیان شهرستان واکسینه شده اند.

سعید کتابی سه شنبه ۱۲مرداد در شورای آموزش و پرورش شهرستان اظهار کرد:برای رفاه حال فرهنگیان و به منظور جلوگیری از هر گونه تجمع در مرکز تجمعی واکسیناسیون شهر اسدآباد از امروز واکسیناسیون فرهنگیان به مکان درمانگاه فرهنگیان با همکاری دانشکده علوم پزشکی منتقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد فرهنگیان این شهرستان را ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد و یاد آور شد:درمانگاه فرهنگیان شهرستان تا ۱۰ مرداد ماه برای انجام واکسیناسیون فرهنگیان اختصاص داده شده که در صورت به اتمام نرسیدن واکسیناسیون مجموعه فرهنگیان تا دهم مرداد نسبت به تمدید واکسیناسیون فرهنگیان در این محل اقدام خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در بودجه امسال نوسازی مدارس روستایی و آموزش و پرورش  اعتبارات خوبی به آموزش و پرورش تخصیص داده شده و سعی بر آن است با این میزان اعتبار برخی از مدارس نیمه‌تمام روستایی تکمیل و در مهرماه سال‌جاری به بهره‌برداری برسند، اظهارکرد: خارج از اعتبارات اختصاص یافته امسال به شهرستان، با پیگیری نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی و با دستور مساعد استاندار و پیگیری‌های فرمانداری اخذ اعتبارات دیگری جدا از اعتبار فوق برای تکمیل برخی از پروژه‌های نیمه تمام آموزشی شهرستان از جمله استخر دانش‌آموزی، مدرسه شهید سعیدی در دست اقدام قرار دارد.

کتابی همچنین یادآور شد:جدای از اعتبارات شهرستان از محل اعتبارات محرومیت زدایی اعتبارات مناسبی برای عمران و تکمیل دو پروژه آموزشی و احداث یک پروژه جدید آموزشی دیده شده که پیگیر تحقق آن هستیم.

وی با تأکید برپیگیری آموزش و پرورش و اداره نوسازی مدارس در تسریع در روند تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی شهرستان، گفت:در هفته دولت و یا اوایل مهرماه پروژه مدرسه روستای چارق افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید ضمن اینکه مدرسه روستایی سمیران نیز با نصب وسایل گرمایشی و شیر آلات آماده بهره برداری است.

فرماندار اسدآباد میزان پیشرفت فیزیکی مدارس روستاهای ماوا، قاضی مردان، مدرسه شهرک سید احمد شهر اسدآباد و مدرسه شهید رضایی را ۵۰ درصد برشمرد و بیان کرد:روستاهای شیلاندر، گنجه، گدارپهن، نعمت آباد، چشمه بید از جمله روستاهایی هستند که نیازمند ساخت و احداث مدرسه بوده و این امر در دست پیگیری قرار دارد و با مصوب شدن آن امسال کلنگ زنی مدارس این روستاها انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به انتخابات هیات مدیره فرهنگیان شهرستان اضافه کرد:انتخابات هیئت مدیره فرهنگیان یکی از مطالبات به حق فرهنگیان بوده که طی دو سال گذشته برگزار نشده و باید با فراهم کردن مقدمات آن با مساعد شدن شرایط کرونا نسبت به برگزاری انتخابات اقدام شود.

کتابی با تأکید بر آمادگی آموزش و پرورش شهرستان برای بازگشایی مدارس در اول مهرماه، بیان کرد:باید اداره آموزش و پروش با انجام پروژه مهر آمادگی کامل را برای بازگشایی مدارس در مهر ماه داشته باشد.ی

رئیس اداره آموزش و پرورش اسدآباد هم از برگزاری آزمون نمونه دولتی برای دانش آموزان ورودی دهم شهرستان در هفته جاری خبر داد و گفت:در این آزمون ۴۵۰ دانش آموز در چهار حوزه امتحانی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی رقابت خواهند داشت که با توجه به ظرفیت ۱۸۰ نفری مدرسه نمونه دولتی برای ورودی های پایه دهم نیمی از شرکت کنندگان در این آزمون مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

حسین عسگری مهرور با اشاره به تعداد۱۹ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید شهرستان، ادامه داد:در سال تحصیلی جدید تعداد ۸۰۰ نفر افزایش دانش آموز در آمارهای خود در مقاطع مختلف خواهیم داشت که در حالت خوشبینانه ۶۵۰ نفر از این دانش آموزان نسبت به ثبت نام اقدام خواهند کرد و باید تعداد کلاس های درس سطح شهرستان برای این تعداد دانش آموزان افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا فرهنگيان کروناویروس استانی شهرستانها واکسیناسیون فرهنگیان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد و تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند و تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرایی ادامه داد: به هنرستان‌های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود و هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود و وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان