Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حمیدرضا رحیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد، از وضعیت وخیم بیمارستان‌های این شهر خبر داد و بیان کرد: متاسفانه امروز از حدود ۸۲۰ هزار و ۹۷۵ تست آزمایشگاهی انجام شده حدود چهار هزار و ۱۴۰ بیمار جدید شناسایی شدند و از این تعداد ۵۱۸ مورد جزو آمار بستری شده‌های جدید محسوب می‌شوند، همچنین حدود ۳۵۳ بیمار نیز هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تلاش این دانشگاه برای تسریع عملیات واکسیناسیون شهروندان، عنوان کرد: امروز  در مجموع ۷۰۷ هزار و ۵۴۶ نفر واکسن تزریق کرده‌اند و روز گذشته این عدد حدود ۲۹۰ هزار و ۷۴ نفر بود.

وی با بیان اینکه کادر درمان به شدت تحت فشار هستند افزود: به طور عادی که ما با کمبود نیرو در بخش کادر درمان مواجه بودیم و حالا نیز با توجه به افزایش آمار تعداد بستری‌‌های موجود بار کاری و فشار مضاعفی به تیم درمانی وارد شده و خستگی کادر درمان قابل توجه و نگران کننده است.

رحیمی با بیان اینکه ما در مرحله دوم بحران شهر مشهد هستیم، تصریح کرد: در مرحله اول بحران تا هزار بیمار بستری را شامل می‌شد و برای مرحله دوم بین هزار تا ۲ هزار بیمار نیاز به بستری پیش‌بینی شده و هم‌اکنون تعداد بیماران بستری شده در سطح بیمارستان‌های ما در این فاز است؛ امیدواریم از این تعداد عبور نکنیم و از لحاظ آمار تعداد فوتی‌ها هنوز به وضعیت ناگوار پیک سوم در تابستان سال ۱۳۹۹ نرسیده‌ایم، همه ما آرزو می‌کنیم به آن تعداد مرگ‌ومیر نرسیم زیرا دیدن لحظه‌ به لحظه مرگ هم‌وطنان برای کادر درمان بسیار ناگوار و سخت است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص مسدود شدن راه‌های مواصلاتی زمینی، ریلی و هوایی از مشهد به سایر استان‌ها و بالعکس نیز گفت: تمام مکاتبات لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با استانداری خراسان رضوی انجام شده و ضمن اینکه این استانداری نیز این موضوع را به ستاد ملی کرونا منتقل کرده است؛ در رابطه با قرنطینه کامل و تعطیلی مشاغل شهر نیز لازم است قبل از این تصمیم کارهای مهم‌تری انجام شود که متاسفانه اقدام لازم انجام نشده است.

وی ادامه داد: به طور مثال قبل از تعطیلی و قرنطینه کامل شهر لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی پرسنل خود را با توجه به دستورالعمل وضعیت قرمز برای حضور در محل کار کاهش دهند و نکته مهم برای ما پایبندی تمام ارگان‌ها و ادارات به ضوابط رنگ قرمز است که متاسفانه وجود ندارد، بعد از آن اگر با انجام این اقدامات به نتیجه نرسیدیم همچون شهر تهران، وارد قرنطینه و تعطیلی کامل شهر  شویم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان سخنانش علت کمبود سرم‌های تزریقی را تعطیلی سرم‌سازی شهید قاضی تبریز دانست و گفت: کمبود سرم تنها مختص به شهر مشهد نیست و در سرتاسر کشور این نیاز احساس می‌شود و تلاش می‌کنیم زودتر برطرف شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد مرگ و میر درمان دانشگاه علوم پزشکی دکتر حمیدرضا رحیمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به برگزار کنندگان لایوهای غیر اخلاقی در اینستاگرام | پلیس: ۱۷۶۵ پیج مجرمانه شناسایی شد

به گزارش همشهری آنلاین، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: با اجرای طرح عملیاتی پیش‌دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ گردانندگان، مدیران و اعضای ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی ۳۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد ۱۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود شد و مابقی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: با بررسی‌های صورت گرفته، شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۹۱ درصد کماکان بیش‌ترین حجم آلودگی جرائم غیراخلاقی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از پلیس فتا برای پاکسازی و امن‌سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده گفت: بخش اعظم گزارش‌های این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

مجید تصریح کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی و پیش‌دستانه در خصوص این گونه جرائم که باعث نگرانی خانواده‌های ولایتمدار ایرانی شده، قطعا در اولویت پلیس فتاست.

رئیس پلیس فتای فراجا از هموطنان خواست که همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 849278 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم پلیس فتا اینترنت - اینستاگرام جرایم سایبر فضاى مجازى

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • هشدار به برگزار کنندگان لایوهای غیر اخلاقی در اینستاگرام | پلیس: ۱۷۶۵ پیج مجرمانه شناسایی شد
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • دستگیری ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد