Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@06:19:53 GMT

به همکاری نزدیک با گوگل ادامه می‌دهیم

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۱۹۰۲

به همکاری نزدیک با گوگل ادامه می‌دهیم

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی قدرتمند به تراشه‌های اسنپدراگون شرکت کوالکام مجهز شده‌اند و البته چنین موضوعی در برخی بازار‌ها پررنگ‌تر است. به همین دلیل هر تراشه جدیدی می‌تواند موقعیت این کمپانی را به خطر بیندازد و روی درآمدش تاثیر منفی داشته باشد. درست همان کاری که گوگل می‌تواند با تراشه تنسور انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دیشب گوگل بطور غیرمنتظره‌ای رندر‌ها و برخی مشخصات گوشی‌های سری پیکسل ۶ را به نمایش گذاشت. یکی از مهم‌ترین ویژگی این محصولات، استفاده از تراشه اختصاصی تنسور است. پس از این معرفی، ارزش سهام کوالکام از ۱۵۳ دلار به ۱۴۹ دلار کاهش پیدا کرد.   همین موضوع باعث شد کوالکام سریعا واکنش نشان دهد و بیانیه‌ای منتشر کند. کوالکام گفته  به همکاری نزدیک با گوگل برای محصولات کنونی و آینده مبتنی بر پلتفرم اسنپدراگون ادامه می‌دهد.

محصولات آینده می‌تواند به پیکسل 5a اشاره داشته باشد که انتظار می‌رود با چیپ اسنپدراگون 765G از راه برسد.

با توجه به اینکه گوگل گفته تراشه تنسور در رده‌های بالای بازار قرار می‌گیرد، هنوز نمی‌دانیم این چیپ به گوشی‌های سری A پیکسل هم راه پیدا می‌کند یا نه. این احتمال وجود دارد که گوگل در سال‌های آینده هم همچنان به استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون در این محصولات ادامه دهد و از چیپ اختصاصی‌اش تنها در دستگاه‌های قدرتمندش استفاده کند.

گوگل می‌تواند با تراشه اختصاصی، کنترل بهتری روی نرم افزار و سخت افزار دستگاه‌هایش داشته باشد و آن‌ها را بهینه‌تر کند. علاوه بر این، مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری از آن‌ها هم می‌تواند افزایش یابد تا رقابت میان آیفون‌ها و پیکسل‌های گوگل جذاب‌تر از همیشه شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گوشی هوشمند کوالکام گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در نشست امضای این تفاهم‌نامه رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: با توجه به ظرفیت بالقوه و بالفعلی که دانشگاه صنعتی شریف دارد امیدواریم بتوانیم با همکاری موثر در حوزه‌های مختلف فناورانه و دانش بنیان به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم و با بومی‌سازی ملزومات وارداتی، ارتقای کیفیت و ایجاد ارزش افزوده بالاتر از محصولات پالایشی، با تحولات آینده در روند جهانی هم‌مسیر شده و توسعه یابیم تا گامی اساسی در فراگیری خودرو‌های الکتریکی و پیشرفت این صنعت برداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعت روانکار صرفا اختصاص به خودرو ندارد و نقش اساسی در تمامی صنایع کشور ایفا می‌کند، امیدواریم با برنامه‌هایی که در زمینه داخلی‌سازی مواد اولیه و استفاده از فناوری‌های نوین در تولید محصولات شرکت نفت ایرانول داریم، بتوانیم با حداکثر توان موجود در این دانشگاه، در راستای ارتقای این شرکت در بازار‌های داخل و خارج از کشور همکاری کنیم.

در ادامه این جلسه اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول نیز ضمن معرفی توانمندی‌های شرکت نفت ایرانول گفت: شرکت نفت ایرانول با سابقه‌ترین شرکت در صنعت روانکار کشور است که با دارا بودن دو پالایشگاه تهران و آبادان، ظرفیت بالایی در حوزه پیشرفت‌های دانش بنیان دارد. ما به دنبال تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و اجرایی شدن پروژه‌هایی در زمینه توسعه و ارتقای کیفیت محصولات، ایجاد ارزش افزوده در محصولات جانبی، بهبود و تحول در فرایندها، بومی‌سازی مواد اولیه، به کارگیری فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی و توسعه سرمایه انسانی متخصص هستیم.

وی افزود: با توجه به آینده صنعت روانکار و ورود خودرو‌های برقی در سال‌های آینده باید تحقیقات و پژوهش در راستای محصولات این حوزه از جمله؛ انواع روغن‌های دارای عمر روانکاری بالا و گریس‌های خاص را آغاز کنیم.

در ادامه تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین طرفین توسط سید عباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و عیسی اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول به امضاء رسید.

گفتنی است در این پایان جلسه مقرر شد با تشکیل جلسات مشترک ماهانه روند توسعه و پیشرفت مفاد تفاهم‌نامه، بررسی شده و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال
  • سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کار‌های گروه تعیین مصادیق مجرمانه است
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • رفع فیلتر گوگل پلی در آینده نزدیک !
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • آلمان کمک‌رسانی به آنروا را از سر گرفت
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد
  • گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد