Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:14:52 GMT

ناتو حمله به کشتی اسرائیلی را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۲۲۹۹

ناتو حمله به کشتی اسرائیلی را محکوم کرد

به گزارش ایرنا از تارنمای "ناتو"؛ سخنگوی این نهاد نظامی گفت: ما به همراه هم پیمانانمان، به شدت حمله مرگبار اخیر به کشتی "ام وی مرسر استریت" را در سواحل عمان محکوم و کشته شدن شهروندان رومانی و انگلیس را تسلیت می گوئیم.

جانشین سخنگوی ناتو افزود: آزادی کشتیرانی برای همه کشورهای هم پیمان ناتو از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است و باید بر اساس قوانین بین المللی رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادعا کرد با توجه به اینکه انگلیس آمریکا و رومانی به این نتیجه رسیده اند که ایران به احتمال زیاد مسئول این حادثه بوده، اعضای ناتو نگران اقدامات بی ثبات کنننده ایران در منطقه هستند و از تهران می خواهند که به تعهدات بین المللی خود پایبند بماند. 

هم زمان با ادعاهای ضدایرانی لندن در همراهی با جنجال های رژیم صهیونیستی در ماجرای حادثه نفتکش مرسر استریت، تارنمای رسانه دیلی میل لندن روز سه شنبه نوشت: برخی گزارش ها از بررسی لندن برای اجرای اقدام سایبری علیه تهران است.  

حمله پنجشنبه شب به یک فروند کشتی نفتکش اسرائیلی، منجر به کشته شدن یک خدمه انگلیسی این شناور شد.  

این اتهام زنی‌ها علیه ایران در حالی بیان می شود که سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری این هفته خود در مورد اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا نسبت به ایران در مورد دست داشتن تهران در حمله به  نفتکش اسراییلی و تلاش این رژیم برای مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت که رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام زدن های واهی بردارد و تاکید کرد که این بار اول نیست که این رژیم اشغالگر چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می کند.  

 روزنامه انگلیسی سان نیز نوشت انگلیس در حال همکاری با آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تصمیم گیری درباره نحوه واکنش به این حمله و بررسی گزینه های مختلف است.  

روزنامه میرور چاپ لندن نیز به نقل از یک مقام اطلاعات نظامی سابق انگلیس مدعی شد نمی توان اجازه داد اقدامات ایران ادامه یابد و نیروهای ویژه انگلیسی نگران گروگان گیری در آب های بین المللی هستند و خود را آماده می کنند موضع سختگیرانه تری درپیش گیرند.  

این درحالیست که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه ادعا کرد: حمله به نفتکش اسرائیلی، شاید پیامدهایی برای ایران داشته باشد. او که دولتش در گذشته هیچ یک از حملات به کشتی های ایرانی را محکوم نکرده، در ماجرای کشتی اسرائیلی از ایران خواسته مسئولیت این حمله را بپذیرد.  

سازمان بازرگانی دریایی ارتش انگلیس روز جمعه در بیانیه کوتاهی اعلام کرده بود که حمله به کشتی اسرائیلی اواخر پنجشنبه شب در شمال شرقی جزیره «مصیره» کشور عمان و در فاصله نزدیک به ۳۰۰ کیلومتری مسقط پایتخت این کشور واقع در شبه جزیره عربی رخ داده و انگیزه آن، دزدی دریایی نبوده است.  

محسن بهاروند سفیر ایران، دولت انگلیس در مورد مداخله جمهوری اسلامی در ماجرای حمله به کشتی صهیونیستی «مرسر استریت» در دریای عمان را «ناپخته و شتابزده» توصیف کرده است.  

وزیران خارجه آمریکا و انگلیس روز یکشنبه نیز در همراهی با ادعاهای رژیم صهیونیستی و بدون ارائه مدرکی درباره کشتی هدف قرار گرفته شده در دریای عمان علیه ایران اتهام زنی کردند و با انتشار بیانیه هایی و بدون ارائه مدرک، تهران را متهم به این حمله کردند.

برچسب‌ها دریای عمان سازمان پيمان آتلانتيك شمالی ناتو لندن اسرائیل سازمان پيمان آتلانتيک شمالی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریای عمان سازمان پيمان آتلانتيك شمالی ناتو دریای عمان سازمان پيمان آتلانتيك شمالی ناتو لندن اسرائیل سازمان پيمان آتلانتيک شمالی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت غزه و در پاسخ به تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن، دو عملیات ضد متجاوزان انجام داده است.

سخنگوی نیروهای ارتش یمن اعلام کرد که ارتش یمن امروز (جمعه) یک نفتکش انگلیسی را در دریای سرخ و یک پهپاد آمریکایی از نوع ام کیو ۹ را در آسمان استان صعده هدف قرار داده است.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد که نیروهای این کشور با تعدادی موشک دریایی ضد کشتی، نفتکش انگلیس ANDROMEDA STAR را به تلافی حملات این کشور در دریای سرخ هدف قرار داده و موشک‌ها مستقیماً به هدف اصابت کرده است.

یحیی سریع همچنین درباره سرنگونی موفق پهپاد پیشرفته آمریکا در آسمان یمن گفت: «نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ۹ آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده به هنگام انجام مأموریت‌های خصمانه، سرنگون کنند و با موشک مناسب مورد هدف قرار گرفت».

سرتیپ یحیی سریع همچنین از مردم یمن به دلیل حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و همچنین به دلیل حمایت‌های آن‌ها از عملیات‌های ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی و ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس تقدیر و سپاس گزاری کرد.

کد خبر 6089416

دیگر خبرها

  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره