Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه آزاد درباره تعویق چندباره برگزاری آزمون جامع دکتری و مشکلات ایجاد شده برای دانشجویان توضیح داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تعویق مجدد برگزاری آزمون جامع دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی برای تمام رشته های دوره دکتری تخصصی (غیرپزشکی) در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰ـ ۱۳۹۹ که پیش‌تر قرار بود از ۲۶ تا ۳۱ تیرماه سال جاری با لحاظ کردن پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، اعتراض دانشجویان زیادی را تاکنون به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تعویق که با تصمیم ستاد کرونا برای شهرهای قرمز در راستای شیوع گسترده بیماری کووید۱۹ گرفته شد تاکنون دانشجویان زیادی را سردرگم و بلاتکلیف کرده است.

درحالی که برخی دانشگاه‌های دولتی در روزهای کرونایی آزمون جامع خود را به صورت مجازی برگزار کردند اما دانشگاه آزاد تاکنون حاضر به مجازی برگزار کردن این آزمون نشده است و دانشجویان با تعویق چندباره برگزاری این آزمون مواجه شدند.

 

شهریه‌هایی که با هربار تعویق آزمون جامع دکتری بر دانشجویان تحمیل می‌شود

از آنجایی که بدون نمره و تراز قبولی آزمون جامع دکتری دانشجوی مقطع دکتری اجازه ورود به مرحله بعدی تحصیل و به نوعی شروع پایان‌نامه خود را ندارند تعویق این آزمون دانشجویان زیادی را برای آینده سردرگم کرده است.

 

 

یکی از دانشجوهای دکتری معترض که در دانشگاه علوم و تحقیقات تحصیل می‌کند به خبرگزاری دانشجو اعلام کرد که تعویق‌های چندباره آزمون جامع دکتری باعث شده تا آنها برای هر ترم جدید مجبور به پرداخت شهریه شوند. درحقیقت دانشجویان با گذر از ترم بدون شرکت در آزمون جامع مجبور هستند ترم‌های خود را به صورت متوالی آنقدر ادامه دهند تا بتوانند بالاخره در آزمون جامع شرکت و نمره قبولی را کسب کنند درغیراینصورت برای برداشتن واحد پایان‌نامه و دفاع دچار مشکل هستند.

 

تعویق آزمون جامع تا کی؟

دانشجوی معترض دیگری مسئله سنوات تحصیلی را یادآور می‌شود که با طولانی شدن عدم برگزاری آزمون جامع دکتری سنوات آنها متاسفانه بدون دفاع از پایان‌نامه و اتمام تحصیل به حدنصاب می‌رسد.

 

بلاتکلیفی دانشجویان برای مسئولان اهمیتی ندارد

دانشجوی دیگری که به دنبال برگزاری هرچه سریعتر آزمون جامع دکتری بود به خبرگزاری دانشجو اعلام کرد: تعویق آزمون جامع و زیر بار نرفتن مسئولان دانشگاه آزاد برای برگزاری غیرحضوری و مجازی‌ این آزمون مشکلات زیادی را به بار آورده است که متاسفانه مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

 

 

این دانشجوی دانشگاه آزاد گفت: علاوه بر پرداخت شهریه برای ترم‌هایی که حتی موفق به شرکت در آزمون جامع نشدیم بلاتکلیف شده‌ایم. چون نمی‌دانیم که درنهایت این آزمون چه زمانی برگزار می‌شود و این امر برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های ما را برای آینده حتی برای فرآیند پایان‌نامه مختل کرده است. 

وی از تمام مسئولان دانشگاه آزاد درخواست کرد که مشکلات و سردرگمی‌های دانشجویان با تعویق آزمون جامع را ببینند و به آن رسیدگی کنند که یا برای برگزاری آزمون جامع دکتری به صورت حضوری با ستاد کرونا صحبت شود یا برنامه‌ریزی‌های لازم را درجهت برگزاری مجازی این آزمون انجام دهند.

در این خصوص با احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی صحبت کردیم.

 

زمان برگزاری آزمون‌ جامع با ستاد کروناست

احمدی حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره تعویق آزمون جامع دکتری و مشکلات ایجاد شده برای دانشجویان گفت: برگزاری این آزمون منوط به تصمیم ستاد ملی کروناست. تمام شرایط برگزاری آزمون جامع دکتری مهیا بوده و ما آمادگی برگزاری را داریم.



سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: پیشتر اعلام کردیم تنها شهر‌هایی که از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز ندارند با هماهنگی ستاد کرونای استانی آزمون جامع را برگزار کنند.

 

دانشگاه آزاد مصمم به برگزاری حضوری آزمون جامع دکتری
حیدری با تاکید بر آنکه تصمیم برگزاری یا عدم برگزاری آزمون جامع دکتری برعهده ستاد کروناست، اظهار داشت: دانشگاه آزاد مصمم است که این آزمون به صورت حضوری برگزار شود لذا برنامه‌ای برای مجازی برگزار شدن آن نیست.

وی با بیان اینکه دانشگاه در هیچ دوره‌ای تاکنون آزمون جامع دکتری را به‌صورت مجازی برگزار نکرده است، بااشاره به مشکلات مطرح شده از سوی دانشجویان درباره سنوات آن‌ها باتوجه به تعویق‌های مکرر آزمون جامع عنوان کرد: این موضوع جزو سنوات دانشجویان حساب نمی‌شود.

 

تکلیف پرداخت شهریه دانشجویان چه می‌شود

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اعتراض داوطلبان درباره پرداخت شهریه ترم تحصیلی با تعویق آزمون جامع دکتری، گفت: شرایط دانشجویانی که منتظر برگزاری این آزمون هستند بررسی و درصورت واجدالشرایط بودن مشمول پرداخت شهریه نمی‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد احمد حیدری آزمون جامع دکتری اعتراض دانشجویان سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری آزمون جامع دکتری تعویق آزمون جامع دکتری خبرگزاری دانشجو پرداخت شهریه مجازی برگزار پایان نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کریمیان با اعلام این خبر، گفت: تاکنون بیش از ۶۷ هزار نفر از داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده‌اند و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند تا روز شنبه ۸ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

وی به متقاضیان شرکت در این آزمون توصیه کرد: ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.
وی در پایان به داوطلبان توصیه کرد به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا | بازداشت۳۳دانشجو
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور