Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:47:54 GMT

اعلام شاخص‌های تجلیل از اساتید نمونه کشوری

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۲۷۰۰

اعلام شاخص‌های تجلیل از اساتید نمونه کشوری

قائم مقام وزیر علوم از تجلیل از ۱۷ استاد نمونه کشوری از ۱۵ دانشگاه و موسسه آموزش عالی کشور خبر داد و گفت: این اساتید در شاخص های علوم انسانی و هنر، علوم پایه، دامپزشکی و فنی مهندسی امروز مورد تجلیل و تقدیر می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرضا باقری در مراسم تجلیل از اساتید نمونه کشوری که امروز به صورت مجازی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: از تعداد کل اساتیدی که در کل کشور تلاش می کنند و زحمت می کشند تعداد کمی امروز به عنوان استاد نمونه انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع تمامی استادان نقش موثری در توسعه علوم و فناوری کشور دارند اما به دلیل محدودیت های موجود در شرایط فعلی امکان حضور اعضای بیشتر در این مراسم وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا مراسم تجلیل از اساتید نمونه کشوری با تاخیر برگزار شد و در سال جدید هم به دلیل تاخیر سال گذشته این مراسم با تاخیر برگزار شد؛ اما در عین حال طبق تاکید وزیر علوم که عنوان نموده اند این جلسه در دولت فعلی برگزار شود تلاش کردیم مراسم امسال نیز عقب نیفتد.

رئیس مرکز هیات های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم خاطرنشان کرد: از زمانی که به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام شد که اساتید واجد شرایط را برای انتخاب استاد نمونه کشوری اعلام کنند ما در موعد مقرر اسامی ۷۵ نفر را به علاوه مستندات لازم دریافت کردیم که البته چندین دانشگاه نیز طی این دو سه روز اخیر این اسامی را اعلام نمودند که عملا دیگر امکان انتخاب آنها وجود نداشت.

دکتر باقری تاکید کرد: افرادی که به عنوان اساتید نمونه کشوری معرفی شدند در چهار شاخه تخصصی شامل علوم انسانی و هنر، علوم پایه، فنی و مهندسی و کشاورزی و دامپزشکی بود که به تناسب تعدادی که از دانشگاه ها معرفی شدند ۱۷ نفر توسط کمیسیون انتخاب اساتید نمونه که با حضور جمعی از معاونین و تعدادی از اساتید نمونه سال های قبل برگزار می شد مورد بررسی قرار گرفتند و امروز از ۱۷ نفر تجلیل می شود.

وی تاکید کرد: طبیعتا ۷۵ نفری که به عنوان اساتید نمونه کشوری معرفی شده بودند از ۳۱ دانشگاه و موسسات پژوهشی بودند که نفرات انتخاب شده از بین ۱۵ دانشگاه و موسسه پژوهشی هستند که امروز در جلسه حضور دارند. امیدوارم این حرکت نمادین همیشه ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاد نمونه اساتید نمونه کشوری اساتید نمونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۲۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش۵۳ درصدی استاد محوری دانشجویان دکترای دانشگاه ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛  معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استاد محوری را رکن دانشگاه حکمت بنیان عنوان کرد و افزود: امروز بیش از ۵۳ درصد پذیرش دانشجویان دکترای دانشگاه ها به صورت استاد محور انجام می شود.
دکتر عموعابدینی در حاشیه تجلیل از استادان سرآمد و نمونه آموزشی دانشجویان نمونه دانشگاه کاشان به انتخاب اساتید سرآمد آموزشی اشاره کرد و گفت: ۲۰ نفر از از اساتید دانشگاه ها به عنوان سرآمدان نمونه کشور انتخاب و از بین این تعداد ۲ تا ۳ نفر در سطح بین المللی معرفی می شوند.


وی حکمت عملی و حکمت نظری و علم نافع را راه رسیدن به دانشگاه حکمت بنیان دانست و افزود: خوشبختانه برخی از طرح‌های دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان مسیرش علم نافع است که باید این حرکت به دیگر دانشکده ها نیز سرایت یابد و اقدام دانشگاه کاشان در راستای دانشگاه حکمت بنیان ستودنی است.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برخی از طرح های آموزشی و پژوهشی امروز دانشگاه کاشان در راستای دانشگاه حکمت بنیان است که این اقدام شایسته و ستودنی است.


وی در مراسم تجلیل از اساتید با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی تبدیل دانشگاه ها به دانشگاه حکمت بنیان تصویب شده است گفت: برنامه محوری، استاد محوری، شاگردپروری و اخلاق محوری فلسفه وجودی دانشگاه حکمت بنیان است.
در این مراسم از بیش از ۶۰ اساتید سرآمد و ارتقا یافته،نمونه آموزشی و دانشجویان نمونه آموزشی دانشگاه کاشان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه بسجی جهادگر استان در تبریز
  • پذیرش۵۳ درصدی استاد محوری دانشجویان دکترای دانشگاه ها
  • تجلیل از اساتید دانشگاه پیام نور ایلام
  • تجلیل از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در مشهد
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان میرجاوه
  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • استاد دانشگاه سمنان عضو هیات علمی نمونه کشوری شد
  • مراسم تجلیل از معلمان نمونه آستارا برگزار شد