Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،​ در این نشست حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری استان البرز با اشاره به تشکیل قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری اراضی استان البرز در سال گذشته، گفت: این قرارگاه به منظور انسجام بخشی اقدامات دستگاه‌های مختلف، پنج حوزه از حقوق عامه یعنی تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی، چاه‌های غیر مجاز، جرایم علیه محیط زیست و تعرض و ساخت و ساز در حریم و بستر راهها و رودخانه‌ها، که هرکدام از این حوزه‌ها متولی قانونی مشخص دارند را پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزادسازی ها ۲۱ درصد بیشتر از فاصله ۹۴ تا ۹۸

وی با بیان اینکه با ایجاد این قرارگاه و اقدامات صورت گرفته، مجموعه قضایی استان از حالت انفعالی خارج و در این حوزه ها که مربوط به حقوق عامه می باشد مطالبه‌گر شده، تصریح کرد: با توجه به آزادسازی ۳۸۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغ ها در سال گذشته، بررسی آماری نشان می‌دهد که این حجم از آزادسازی از مجموع اقدامات انجام شده در فاصله سال های ۹۴ تا ۹۸ بیش از ۲۱ درصد بیشتر است.

حجم آزادسازی ها در چهار ماهه ۱۴۰۰: دو هزار هکتار

نماینده عالی قوه قضائیه در استان، حجم آزادسازی‌های انجام شده در چهار ماهه نخست امسال برای مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز را بیش از ۲۰۰۰ هکتار عنوان کرد و متذکر شد: این بیانگر آن است که فقط در چهار ماهه ابتدای سال جاری نیز به اندازه ۵۰ درصد آزادسازی های سال گذشته، اقدام شده است.

رصد هوشمند تغییر کاربری‌ها با دقت ۹۷ درصدی

وی به نقش هوشمندسازی در پیشگیری و مقابله با تغییرکاربری ها که در نتیجه همکاری جهاد کشاورزی و دادگستری کل استان انجام شد تاکید کرد و گفت: در حوزه تغییر کاربری‌های غیرمجاز، دو مشکل در زمینه شناسایی و مقابله داشتیم که با هوشمندسازی انجام شده، پایش و رصد تغییرکاربری‌ها با دقت بالای ۹۷ درصد در حال انجام است و منجر به رصد کوچکترین تحرکات ساخت و ساز غیرمجاز می‌شود.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه دادگستری کل استان بر اساس ماموریت‌های قوه قضائیه در دو سطح شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی و ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تکالیفی دارد که هر دو توسط شورای تحول قضایی استان مورد رصد و پیگیری قرار می گیرد، تاکید کرد: قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری اراضی استان البرز بازوی اجرایی شورای حفظ حقوق بیت المال استان است که اعضای حقوقی هر دو یکسان است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با چاه های غیرمجاز تاکید کرد: شرایط منابع آب زیرزمینی در استان مناسب نیست و باید اقدامات لازم توسط دستگاه های متولی انجام شود.

نهایی شدن سند ۹۷ درصد اراضی ملی

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان البرز، صدور سند برای ۹۷ درصد از اراضی ملی استان را اقدام مهمی دانست و از اداره کل منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک استان خواست با برگزاری نشست‌های مشترک در روزهای آتی، زمینه صدور سند برای همه اراضی ملی استان را فراهم کنند. 

شرایط بحرانی آب در استان البرز

حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز شرایط استان در زمینه مدیریت منابع آبی را بحرانی توصیف کرد و گفت: ضرورت دارد اقدامات برای شناسایی و انسداد چاه های غیرمجاز توسط آب منطقه ای استان با جدیت انجام شود.

وی با تاکید بر برخورد با واگذاری انشعاب غیرمجاز توسط دستگاه های خدمات رسان، از فعالسازی ستاد اقتصاد مقاومتی در استان با ترکیب جدید با توجه به دستورالعمل رییس قوه قضائیه خبر داد و بیان کرد: این ستاد در استان با دستور رییس کل دادگستری استان با ترکیب جدیدفعال شده و اعضا مشخص شده‌اند که امیدواریم در حل مشکلات واحدهای تولیدی تسریع شود.

حسین اعظمی چهاربرج، معاون قضایی رییس کل و دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز نیز در این نشست با اشاره به تشریک مساعی با سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه طراحی سامانه هوشمند رصد تغییر کاربری ها، گفت: این سامانه هر سه روز یکبار با دقت بالای ۹۷ درصد گزارش تغییرات را ارائه می‌دهد که این گزارش پس از ارسال به دادگستری، توسط دادستان‌ها مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

شناسایی ۶۵ درصد تغییر کاربری‌ها با سامانه هوشمند

وی به نقش این سامانه در افزایش آزادسازی‌ها در چهار ماهه نخست سال اشاره کرد و متذکر شد: ۶۵ درصد شناسایی‌ها توسط این سامانه انجام شده است که نسبت به سال گذشته ۸۳ درصد رشد شناسایی را نشان می دهد.

دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز با تبیین نقش دادگستری در  آزادسازی بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی تغییر کاربری یافته استان در چهار ماهه نخست امسال، بیان کرد:  اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی نسبت به چهار ماهه سال گذشته، افزایش سه برابری داشته است.

انسداد ۵۰۲ چاه غیرمجاز در سال ۹۹

وی دیگر اقدامات انجام شده در نتیجه مصوبات قرارگاه را مسلوب المنفعه کردن ۵۰۲ حلقه چاه غیرمجاز در سال ۹۹ عنوان کرد و گفت: در زمینه بستر و حریم رودخانه نیز حدود ۱۸۷ مورد آزادسازی در نزدیک به ۱۳ هکتار انجام شد که نسبت به سال ۹۸ رصد ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

آزادسازی حریم رودخانه کرج وارد فاز عملیاتی می‌شود

این مقام قضایی پیگیری اجرای طرح کاداستر و سنددارن کردن اراضی ملی را یکی از محورهای مهم قرارگاه در حوزه محیط زیست و اراضی ملی برشمرد و تصریح کرد: برنامه آتی قرارگاه بر رودخانه کرج متمرکز خواهد شد و از آنجایی که مراحله شناسایی در فاز نهایی قرار دارد در ۶ ماهه نخست امسال وارد فاز عملیاتی خواهیم خواهیم شد.

حل مشکل آب شهرک صنعتی اشتهارد با ورود دادگستری

در این نشست همچنین علی بستامی رییس دادگستری شهرستان اشتهارد به تشریح اقدامات انجام شده برای حل مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد در پی دستور رییس کل دادگستری استان پرداخت و گفت: با آغاز به کار تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد که تا پایان شهریور ماه به انجام خواهد رسید آب مورد نیاز برای فضای سبز و صنایع سطح چهار از پساب روزانه سه میلیون لیتری این مجموعه تامین خواهد شد.

وی افزود: همچنین با تکمیل طرح توسعه‌ای این تصفیه خانه، صنایع سطح دو و سه نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

رییس دادگستری اشتهارد همچنین تهیه چهار ژنراتور برای تامین برق چاه‌های تامین آب شهرک و  اورهال دو حلقه چاه از مجموعه چهار حلقه چاه موجود را در تامین آب مورد نیاز بسیار موثر دانست و متذکر شد: انتقال آب از «قاضیان» پیشرفت ۶۰ درصدی دارد که امیدواریم در روزهای آتی به بهره برداری برسد.

در این نشست مشکلات مربوط به تعاونی‌های مسکن فرهنگیان، مخابرات و تعاون روستایی در اراضی سیاهکلان مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد کمیته‌ای با حضور دستگاه های متولی برای تعیین تکلیف و حل مشکلات این تعاونی‌ها تشکیل شود.

پربیننده ترین شناسایی سارقان تحت عنوان مامور در البرز + عکس پیش بینی بارش باران و احتمال وقوع سیلاب در استان البرز

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رودخانه کرج مقابله با تغییر کاربری تغییر کاربری اراضی اقدامات انجام شده تغییر کاربری ها دادگستری استان چهار ماهه انجام شده استان البرز منابع طبیعی آزادسازی ها بیت المال ماهه نخست اراضی ملی سال گذشته رییس کل ۹۷ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بحث تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی بخصوص پتروشیمی‌هایی که تولید محصول متانول دارند، تفاهمنامه‌های خوبی امضا شد، گفت: با همکاری شرکت پالایش و پخش و شرکت صنایع ملی پتروشیمی بخشی از تولید متانول تولید کشور به سمت تولید بنزین سوق داده شود.

وی افزود: امروز در بسیاری از کشورها از خوراک متانول برای تولید بنزین استفاده می‌شود. در ایران نیز دانش فنی و ظرفیت انجام این کار وجود دارد. در برخی پتروشیمی‌ها که سهامداران آنها تمایل داشتند با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی این اتفاق رقم خورد و بخشی از تولید متانول را به تولید بنزین سوق خواهیم داد.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: این ریل‌گذاری انجام شده و با توجه به افت قیمتی که در سال‌های گذشته در محصولات متانول داشتیم و از طرفی به منظور حل ناترازی بنزین می‌توانیم در تولید بنزین از خوراک متانول استفاده کنیم. این موضوع در کشور چین نیز اکنون اتفاق می‌افتد و در ایران نیز می‌توانیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم.

افزایش ۴۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت

وزیر نفت خاطر نشان کرد: با تکمیل ۷۹ پروژه نیمه‌تمام و اجرای ۵۰ پروژه جدید می‌توانیم به میزان ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه تولید نفت را افزایش دهیم. همچنین به دنبال افزایش ۳۵ میلیون متر مکعب گاز و ۵۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشی هستیم.

وی ادامه داد: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردمی نامگذاری شده است، اتفاق خوبی رقم خورد چراکه عمده سهامداران این پتروشیمی‌ها مردم هستند.

اوجی با بیان اینکه وزارت نفت در شروع سال جدید پروژه‌های کلان را با استفاده از منابع داخلی مورد توجه قرار داده است، گفت: در توسعه میادین نشان دادیم که معطل شرکت‌های خارجی نیستیم و با سرمایه‌گذاری‌های خوبی که در دو سال اخیر صورت گرفت توانستیم نگاه خوبی را به بخش داخلی ایجاد کنیم.

بهره بردای از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام تا پایان سال

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد بودیم یک اتفاق بزرگ و کم‌نظیر در صنعت نفت رقم خورد، گفت: استفاده از حداکثر ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میادین گازی می‌تواند شرایط بسیار خوبی را در این صنعت رقم بزند. نزدیک به ۲۰ میلیون مخزن گازی با ۱۴ شرکت و هلدینگ بزرگ پتروشیمی تفاهمنامه امضا شد و بالغ بر هفت میلیارد دلار شرکت‌های بزرگ در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و رقم بیش از ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز را از توسعه این میادین طی دو و سه سال آتی به بهره‌برداری می‌رسانیم که ضمن تامین خوراک پتروشیمی‌ها در توسعه میادین گازی نیز نقش مهمی دارد.

وزیر نفت اضافه کرد: ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار تا پایان سال به بهره برداری می رسد و ۵۰ پروژه بزرگ جدید در راستای ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار را نیز در دستور کار قرار داریم.

افزایش ۸ درصدی تحویل گاز به صنایع پتروشیمی

وی همچنین گفت: سال گذشته بیش از هشت درصد نسبت به سال قبل از آن گاز بیشتری را به صنایع پتروشیمی تحویل دادیم. نتیجه این مساله این شد که تولید محصولات پتروشیمی به خوبی پیش رود و امسال انتظار است که نسبت به سال گذشته از نظر حجمی و ارزش تولید رقم بیشتری را محقق کنیم.

خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 6092929 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد