Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:39:45 GMT

گرایی ، ورزشکار شیرازی مدال برنز المپیک را از دست داد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۳۰۷۱

گرایی ، ورزشکار شیرازی مدال برنز المپیک را از دست داد

به گزارش ایرنا ، گرایی امروز سه شنبه در حالی که مدال برنز در مشتش بود اما اشتباههای زیادی داشت و  قدر مدال المپیک را ندانست و با نتیجه دور از انتظار ۱۳ بر سه مغلوب  شوهی یابیکو از ژاپن شد.

سالتو بارانداز سه امتیازی  

گرایی، وقت نخست را خوب آغاز کرد و یا یک فن سالتو بارانداز سه امتیاز گرفت تا با کسب مدال  برنز شادی را به اردوی کشتی ایران به ارمغان بیاورد و وقت نخست را با  سه امتیاز به سود خود تمام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دست کم گرفتن حریف،  وقت دوم

کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران در وقت دوم بسیار ضعیف ظاهر شد در حالی که می توانست کشتی را بهتر مدیریت کند حریف را دست کم گرفت و در نهایت یک نتیجه ضعیف از خود به جای گذاشت.

اما کشتی گیر ژاپنی مقابل گرایی خیلی حرفه ای کار را در وقت دوم آغاز کرد و اجازه نداد گرایی امتیاز کسب کند، ابتدا  یابیکو یک امتیاز با بیرون بردن گرایی از تشک گرفت و یک اخطار دیگر جمع امتیازهای خود را به سه رساند و در ادامه نیز گرایی را با سالتو بارانداز زیبا به خاک برد و چهار امتیاز گرفت  و جمع امتیاز های خود را به هفت رساند.

کشتی گیر شیرازی در وقت پایانی دیگر چیزی نداشت که از دست بدهد برای همین هجومی کار را دنبال کرد اما به دلیل حرکت غیر ورزشی  ۲ امتیاز دیگر را تقدیم  حریف خود کرد تا کار را سخت تر کند.

فن سنجاب پرنده ناموفق

گرایی که دیگر امیدی به کسب امتیاز نداشت اقدام برای اجرای فن سنجاب پرنده کرد که با هوشیاری کشتی گیر ژاپنی، به پل رفت و چهار امتیاز دیگر به حریف داد و در نهایت با نتیجه ۱۳ بر سه مغلوب شد و مدال برنز را دو دستی تقدیم شوهی یابیکو ژاپنی کرد.

المپیک بهترین فرصت  

محمد علی گرایی که ۲۷ سالن سن دارد و کاپیتان تیم ملی است، المپیک توکیو بهترین فرصت برای او بود تا به مدال با ارزش مهمترین رویداد ورزشی جهان دست یابد که اینگونه نشد و معلوم نیست سرنوشت او برای المپیک  ۲۰۲۴ پاریس چگونه رقم خواهد خورد.

اما محمدرضا گرایی برادر کوچکتر محمد علی به فینال وزن ۶۷ کیلو گرم راه یافت تا دست براداران گرایی برای رسیدن  به  مدال طلا و یا نقره  المپیک کوتاه نشود.

 محمدرضا، چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه برای کسب مدال طلا  به مصاف برنده  پرویز نصیب اف از اوکراین و محمدابراهیم السید از مصر می رود.

رقابت های کشتی فرنگی المپیک از دهم مرداد ماه آغاز شد و تا سیزدهم همین ماه با تعیین نفرات برتر ادامه دارد.

تیم ملی ایران با پنج کشتی گیر به نام های علیرضا نجاتی، امین میرزازاده ، محمدهادی ساروی ، محمدرضا و محمد علی گرایی به مربیگری محمد بنا در این رقابت ها شرکت کرده است.

کاروان ورزشی ایران با ۶۶ ورزشکار در ۱۷ رشته  در المیپک شرکت کرده است.

برچسب‌ها شیراز المپیک توکیو محمدعلی گرایی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز المپیک توکیو محمدعلی گرایی شیراز المپیک توکیو محمدعلی گرایی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد کشتی گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: برای دومین بار در طول تاریخ کشتی فرنگی است که ما با سهمیه کامل به المپیک می‌رویم اما کار سختی در پیش خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، فرزاد ایمانعلی زاده درباره ارزیابی خود از رقابت های جام تختی به میزبانی اهواز، گفت: تقریبا ۱۶-۱۷ نفر از کشتی‌گیران اصلی ما بیرون هستند و بیشتر چهره های جوان و آینده دار در این مسابقات کشتی می‌گیرند. ملاک اصلی ما در جام تختی انتخاب تیم زیر ۲۳ سال برای رقابت های قهرمانی جهان است.

وی درباره تاثیر غیبت ملی‌پوشان اصلی بر این رقابت ها خاطرنشان کرد: قطعا همین طور است. در یکی دو وزن ضعیف‌تر از نفرات اصلی هستیم. اسم نمی‌برم اما نفر سوم که در اینجا اول می‌شود با نفر اول ما اختلاف فاحش دارد. باید کار کرد، از جوانان در تیم بزرگسالان استفاده کرد تا روندمان بهتر شود.

مربی کشتی فرنگی درباره انتخاب ملی پوشان المپیکی ایران در اوزان ۶۰ و ۶۷ در تورنمنت مجارستان، اظهار کرد: ما در این اوزان سهمیه را گرفته‌ایم. ده‌بزرگی توانست خودش را ثابت کند و اگر در آسیا طلا می‌گرفت قطعا ملی‌پوش ما در المپیک بود. به او یک فرصت دیگر داده می‌شود و قرار است با مهدی محسن نژاد به مجارستان برود. هر کدام عملکرد بهتری داشته باشند با ارزیابی کادر فنی به المپیک می‌روند.

ایمانعلی‌زاده درباره اینکه انتظار می‌رفت کشورهای بیشتری در جام تختی شرکت کنند، یادآور شد: چند سالی است کشورهای خارجی کمتر می‌آیند. ارمنستان هم تیم خوبی است و ما فکر نمی‌کردیم اینقدر خوب باشند. کشتی‌گیران جوان داخلی هم عملکرد خوبی داشتند  و مسابقات سطح معقولی دارد.

وی در ادامه درباره رقابت اسماعیلی و گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم برای رسیدن به المپیک در تورنمنت مجارستان، تصریح کرد: گرایی قهرمان جهان و المپیک بوده و برایمان قابل احترام است. از طرفی استعدادی ناب به نام سعید اسماعیلی به کشتی ایران آمده که در جام وهبی امره خوب ظاهر شد. در آسیایی اول شد و طبق چرخه باید به صورت رو در رو یا در یک تورنمنت رقابت کنند. صلاحدید کادر فنی این بود که این دو کشتی گیر به تورنمنت مجارستان بروند.

 مربی خوزستانی تیم ملی کشتی فرنگی درباره کار سخت کشتی فرنگی ایران در المپیک، گفت: برای دومین بار در طول تاریخ کشتی فرنگی است که ما با سهمیه کامل به المپیک می‌رویم و این افتخار بزرگی است. هدف کادر فنی این بود که محقق شد. ۴ سال پیش به خاطر شرایط کرونا سطح مسابقات پایین‌تر بود. امسال کار قطعا سخت تر است. همان طور که در جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ دیدید سطح مسابقات بالاتر بود. کار ما سخت است اما ما تیم جوان و در عین حال با انگیزه داریم که تلاش می‌کنیم بهترین اتفاق رخ بدهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خودتان در چه وزنی انتظار طلا دارید، اظهار کرد: بر روی  کاغذ در اوزان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم شانس طلا داریم. دوره قبل در ۶۷ کیلوگرم طلا گرفتیم اما این دوره شانس مدال داریم. در المپیک اتفاقات خاص می‌افتد به این صورت که ممکن است از یک وزن انتظار طلا داریم اما مدال نمی‌گیریم و از وزنی که انتظار نداریم مدال می‌گیریم مانند المپیک ۲۰۱۶ که عبدولی مدال گرفت. نتایج قابل پیش‌بینی نیست اما امیدوارم نتایج خوبی کسب شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد
  • واکنش رنگرز به رقابت حساس گرایی و اسماعیلی
  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • هلیا اسدیان طلا گرفت/ زهرا جلیلی به مدال برنز رسید
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود