Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:50:09 GMT

سنوات رفاهی دانشجویان ۲ نیمسال افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۳۲۱۳

سنوات رفاهی دانشجویان ۲ نیمسال افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، ناصر مطیعی با اشاره به مصوبات جلسه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان، اظهار داشت: در این جلسه ۲ نیمسال به سنوات مجاز رفاهی دانشجویان در همه مقاطع تحصیلی افزوده شد. در گذشته سنوات رفاهی دانشجویان مقطع کارشناسی ۹ نیمسال بود که به این ترتیب به ۱۱ نیمسال افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: همچنین در گذشته بعد از اتمام سنوات رفاهی، خوابگاه با نرخ مصوب در اختیار دانشجویان قرار نمی‌گرفت بلکه با درصدی افزایش اجاره بها امکان استفاده از خوابگاه را داشتند.

وی تاکید کرد: این مصوبه به دلیل شرایط کرونایی و دانشجویانی است که به هر دلیل خود یا خانواده‌های آنها درگیر شرایط ناشی از کرونا شده‌اند و امکان طولانی‌تر شدن تحصیل شأن وجود داشت.

افزایش ۳۰ درصدی چهار وام دانشجویی

وی درباره افزایش ۳۰ درصدی چهار وام دانشجویی، گفت: مبلغ چهار وام شهریه، ودیعه مسکن، ضروری و تحصیلی با مصوبه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان برای سال تحصیلی جدید به ۳۰ درصد افزایش یافت.

مطیعی درباره افزایش ۲ برابری وام تحصیلی دانشجویان متأهل، اظهار داشت: مصوبه دیگر هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان در خصوص دانشجویان متأهل بود که بر این اساس، وام تحصیلی دانشجویان متأهل ۲ برابر دانشجویان مجرد تصویب شد. مبلغ این وام به نسبت رشته‌های مختلف متفاوت است.

بر اساس این گزارش، مبلغ وام تحصیلی برای همه مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان در هر نیمسال بود.

مبلغ وام ضروری به تفکیک مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است که بر این اساس، در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر تا سقف ۶ میلیون تومان، در مقطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر تا سقف هشت میلیون تومان و مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پیوسته و دکتری حرفه‌ای حداکثر تا سقف ۱۰ میلیون تومان بود.

وام ودیعه مسکن برای همه مقاطع تحصیلی در شهر تهران ۲۵ میلیون تومان، در کلان شهرها ۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود.

همچنین وام شهریه در کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته یک میلیون تومان، کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای ۲ میلیون تومان، دکتری پیوسته ۲ میلیون تومان و دکتری تخصصی ناپیوسته پنج میلیون تومان اختصاص می‌یافت.

کد خبر 5272081 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری وام دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کنکور 1400 واکسیناسیون وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی آزمون دستیاری پذیرش دانشجو مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های ایران ازدواج دانشجویی نقل و انتقال دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه: توافق باید جامع و دارای مراحل پیوسته باشد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تأیید جدیت و مثبت بودن رویکرد مقاومت برای دستیابی به توافق آتش‌بس گفت که پیش از آغاز دور کنونی مذاکرات و اعزام هیئت حماس به قاهره، «یک سری تماس با برادران میانجی و جناح‌های مقاومت صورت گرفت و جلسات و رایزنی‌های فشرده‌ای در داخل و خارج از کشور برگزار شد». 

وی با تاکید بر مواضع مثبت و منعطف حماس گفت که اولویت این جنبش توقف تجاوز به مردم غزه است و این یک موضع اساسی و منطقی است که آینده‌ای با ثبات‌تر را ایجاد می‌کند.

هنیه افزود که جهان گروگان رژیمی افراطی است که دارای مشکلات سیاسی متعدد است و مرتکب جنایات زیادی در غزه شده و نخست‌وزیر آن می‌خواهد برای ادامه تجاوز و گسترش دامنه درگیری توجیهاتی دائمی ابداع و تلاش‌های انجام شده میانجیگران و طرف‌های مختلف را خراب کند. 

هنیه در ادامه هشدار داد: آمریکا که بر روی این اشغالگری سرپوش گذاشته می‌بایست جلوی او را بگیرد به جای آنکه آن را به سلاح‌های کشتار جمعی تجهیز کند.
 
رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که این جنبش همچنان مشتاق دستیابی به یک توافق جامع دارای مراحل پیوسته به یکدیگر است که به تجاوز پایان دهد، عقب‌نشینی صهیونیست‌ها را تضمین کند و به یک توافق جدی مبادله اسرا منجر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره برداری ازهشت طرح آموزشی، خدماتی و رفاهی دانشگاهی کاشان
  • هنیه: توافق باید جامع و دارای مراحل پیوسته باشد
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • افزایش ۲ هزار نفری شرکت کنندگان در آزمون اعطای مدرک تحصیلی معادل به حافظان قرآن کریم در کشور
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • از پرداخت بیش از ۴ هزار وام متاهلی به دانشجویان پزشکی تا تاکید بر استفاده دانشگاه‌ها از سند دانشگاه اسلامی
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا