Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@09:08:34 GMT

علت کاهش قیمت نفت چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۴۰۰۵

قیمت نفت در معاملات امروز به علت پیش‌بینی کاهش بیشتر ذخایر نفت آمریکا، افزایش یافت و به بشکه‌ای 73.18 دلار رسید. ناطقان: به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز به علت پیش بینی کاهش بیشتر ذخایر نفت آمریکا، افزایش یافت و مقداری از افت دیروز به علت نگرانی در مورد افزایش ابتلا به کرونا در جهان را جبران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هر بشکه نفت برنت با 29 سنت افزایش 73.18 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 28 سنت افزایش 71.54 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی دیروز بیش از 3 درصد کاهش قیمت را ثبت کرده بودند.

نظرسنجی اولیه رویترز نشان می دهد ذخایر نفت خام و محصولات نفتی آمریکا احتمالا هفته گذشته کاهش یافته است و پیش بینی می‌شود برای سومین هفته متوالی کاهش را ثبت کند.

علی رغم نوسانات اخیر قیمت نفت، قیمت این کالا اساسی همچنان بالاست و درآمدهای شرکت بزرگ نفتی را بالا می‌برد. شرکت‌های کونوکو فیلیپسز، دایموندبک انرژی و کنتیننتال ریسورسرز، این هفته سود قوی در سه ماه دوم گزارش کردند.

نفت برنت از ابتدای سال 2021، بیش از 40 درصد افزایش قیمت ثبت کرده است.

با این حال، نگرانی ها در مورد شیوع نوع دلتای کرونا در آمریکا و چین که دو مصرف کننده بزرگ نفت هستند، مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شده است.

نگرانی های مربوط به نوع دلتای کرونا، بازارهای نفتی را در هفته های آتی احتمالا بی ثبات خواهد کرد، اما همزمان ما در سراسر اروپا شاهد فعالیت پروازها هستیم که تقاضا برای نفت را تقویت خواهد کرد.

همچنین انتظار برای بازگشت نفت ایران به بازار، روند افزایشی قیمت نفت را محدود می‌کند. منبع: فارس برچسب ها: کاهش قیمت ، نقت ، بازار جهانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاهش قیمت نقت بازار جهانی قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت افزایش یافت

تداوم تنش‌ها در خاورمیانه قیمت نفت را روز دوشنبه افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ادامه ارزیابی خطرهای ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه از سوی سرمایه‌گذاران، سبب شد قیمت‌ نفت روز سه‌شنبه (چهارم اردیبهشت‌)، پس از کاهش در معامله‌های روز پیش، افزایش یابد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۶ و ۳۴ دقیقه به‌وقت گرینویچ با ۱۸ سنت افزایش به ۸۷ دلار و ۱۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا روز سه‌شنبه با ۱۶ سنت افزایش، ۸۲ دلار و ۶ سنت برای هر بشکه معامله شد.

پس از نشانه‌هایی مبنی بر تأثیر اندک تنش‌های بین ایران و رژیم صهیونیستی بر عرضه نفت از خاورمیانه، قیمت هر دو شاخص نفت خام در معامله‌های روز دوشنبه (سوم اردیبهشت) ۲۹ سنت کاهش یافت.

سگاندا ساچدوا، بنیان‌گذار شرکت تحقیقاتی اس‌اس ولث استریت در دهلی، گفت: کاهش صرف ریسک ژئوپلیتیکی به‌دلیل مختل‌نشدن قابل‌ توجه عرضه نفت به‌تازگی سبب کاهش قیمت نفت خام شده است. بااین‌حال، تحولات چشم‌انداز ژئوپلیتیک همچنان در تنظیم قیمت نفت خام بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: با اینکه هیچ نشانه‌ای مبنی بر یک جنگ تمام‌عیار زودهنگام بین کشورهای درگیر وجود ندارد، اما تشدید تنش‌ها می‌تواند به‌سرعت روند کنونی را معکوس کند.

تحلیلگران مؤسسه ای‌ان‌زد هم با انتشار پادکستی اعلام کردند: هم‌اکنون تحولات ژئوپلیتیک هنوز هم با خطرهای زیادی همراه است، بنابراین واضح است که تا زمان مشخص‌نشدن موضوع شاهد نوسان‌های زیادی خواهیم بود.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر انتشار آمار مربوط به تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده و داده‌های مربوط به شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در ماه مارس به‌عنوان معیار تورم ترجیحی بانک مرکزی آمریکا در اواخر این هفته هستند تا مسیر سیاست پولی را ارزیابی کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • قیمت نفت افزایش یافت