Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@02:52:50 GMT

شهریور ۱۴۰۰ پایان واکسیناسیون

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۴۲۱۱

شهریور ۱۴۰۰ پایان واکسیناسیون

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان هنوز وارد پیک پنجم کرونا نشده است، گفت: در حالیکه اوضاع شیوع کرونا و تعداد بستری شدگان در این پیک بدتر از پیک‌های قبلی است مردم کمتر شیوه نامه‌ها را رعایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: کادر درمان با تمام وجود برای مقابله با این بیماری دارد تلاش می‌کند، اما همراهی مردم و دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز ضرروی است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل با بیان اینکه افزایش سهمیه واکسن خبر امیدوارکننده‌ای است، ادامه داد: همه مردم مازندران اگر در تامین واکسن کووید ۱۹ مشکل پیش بینی نشده‌ای ایجاد نشود تا پایان شهریور واکسینه می‌شوند.

دکتر جلالی گفت: واکسیناسیون در دانشگاه‌های علوم پزشکی بابل و مازندران موفق‌تر از میانگین کشوری است و حدود ۸۰۰ هزار نفر در این استان تاکنون واکسینه شده اند.

او گفت: حدود ۲۵ درصد جمعیت استان تاکنون واکسینه شده اند و اگر واکسن‌ها به موقع برسد می‌توان تعداد بیشتری را زیر پوشش قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل افزود: حدود ۶۰۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی بابل و ۲۵ هزار نفر در استان روزانه واکسینه می‌شوند و اگر واکسن یه موقع تامین شود می‌توان روزانه ۵۰ هزار نفر را واکسینه کرد که در عرض یکماه، یک و نیم میلیون نفر و در عرض دوماه تمام استان واکسن را دریافت می‌کنند.

دکتر جلالی گفت: واکسن‌های داخلی برکت و انستیتو پاستورنیز اگر به سبد واکسیناسیون اضافه شود سرعت تزریق واکسن نیز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن ایرانی کرونا واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی بابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک