Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@19:27:30 GMT

تعطیلی دو هفته‌ای فعلا منتفی است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۴۶۵۲

تعطیلی دو هفته‌ای فعلا منتفی است

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرضا رحمانی فضلی در پایان جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا که با موضوع تعطیلی دو هفته ای برگزار شده بود، گفت: همه دوستان در این جلسه بحث کردند و نظرات مختلفی مطرح شد همه این موارد نشان داد که درست است تعطیلات به عنوان یکی از راه های اقدام و اثرگذاری است اما انجام این کار نیازمند مقدمات، برنامه ریزی، اقناع سازی و همراه سازی مسوولان و مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر به شکل هوشمندانه برنامه ریزی نشود، ممکن است با وجود متحمل شدن هزینه اقتصادی به اهداف مد نظر نرسیم. لذا بنا شد بررسی دقیق تری صورت گیرد و در روزهای آینده در ستاد همه مباحث مطرح شود و پس از آن تصمیم گیری کنیم.

وی ادامه داد: ظرف یک سال و نیم گذشته کادر درمان درگیر این موضوع بوده اند که باید از آنها قدردانی کنیم. باید در خصوص برنامه ریزی ها توجه بیشتری داشته باشیم؛ لذا مقرر شد شرایط جرایم و شرایط کنترلی را پیشنهاد دهیم که موثرتر باشد. نوع جرایم با نوع تخلفات هماهنگی ندارد و باید این جرایم به گونه ای پیگیری و اجرایی شود که تاثیرپذیری بیشتری داشته باشد. در این راستا مقرر شد اصناف و نیروی انتظامی پیشنهاد خود را مطرح کنند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در حوزه دارو تمهیدات لازم اندیشیده شده و جای نگرانی وجود ندارد، افزود: بحث واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکلها از مهمترین مسایل است. در حال حاضر واکسیناسیون به حدود ۵۰۰هزار نفر رسیده که مقرر شد با کمک همه دستگاه ها این مساله سرعت بگیرد و از هفته آینده احتمالا تولید داخلی واکسن نیز به یک میلیون برسد. در کنار آن واردات نیز افزایش می یابد.

وی افزود: واکسیناسیون مانع ابتلا نمی‌شود هرچند ابتلا را سبک‌تر می‌کند اما اگر کسی بیماری زمینه‌ای داشته باشد و مبتلا باشد حتی اگر واکسن زده باشد امکان اینکه جانش را از دست بدهد، وجود دارد.

وزیر کشور تاکید کرد: تلقی غلط روئین تن شدن با واکسن را کنار بگذاریم و همه کسانی که واکسن زده‌اند شرایط را عادی ندانند و پروتکل‌ها را رعایت کنند. در خصوص محرم کمیته امنیتی انتظامی تصمیمات بسیار خوبی گرفته‌اند. پروتکل‌های پیشنهادی وزارت بهداشت تصویب شده است به همه جوامع مذهبی و مساجد ابلاغ کردیم و سازمان تبلیغات متولی و مسئول رعایت این پروتکل‌ها است که عمدتا در فضای باز و با تعداد کمتری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا وزیرکشور قرنطینه کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت

  مهدی زنگنه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن گرامیداشت هفته جهانی واکسیناسیون گفت: برنامه توسعه ایمن سازی کودکان، از اولین و موفق‌ترین برنامه‌های ادغام شده در نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور از سال ۱۳۶۳ بوده که با برنامه ریزی و مداخلات دقیق، منجر به ارتقا پوشش کشوری واکسیناسیون کودکان زیر یکسال از ۳۷ درصد در سال‌های آغازین برنامه به بالای ۹۰ درصد تا سال ۱۳۶۸ و سپس تداوم و تثبیت آن به بالای ۹۵ درصد طی ۱۵ سال گذشته گردیده و همین روند در سطح شهرستان‌های تابعه دانشگاه نیز صادق بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: دستاورد‌های بزرگ جهانی مثل ریشه کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ ۲ در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ ۳ در سال ۲۰۱۹ و حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه سرفه، سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.

وی گفت: همه ساله با هدف اطلاع رسانی، حمایت طلبی و جلب مشارکت مردمی، هفته آخر آوریل (۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت ماه)، از طرف سازمان جهانی بهداشت به عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نامگذاری می‌گردد.

وی ادامه داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی Humanly Possible: Saving lives through immunization "نجات زندگی با ایمن سازی" جهت آگاهی بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید