Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@11:21:28 GMT

صدای رسای کرونا از میانه همایش‌ها به گوش می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۴۷۹۹

صدای رسای کرونا از میانه همایش‌ها به گوش می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، حال و هوای این روزهای داغ مرداد ماه با اخبار سیاسی از تبدیل و تغییر دولت تا شروع به کار دوره های جدید شورای های اسلامی شهر و روستا داغ تر شده است و آنچه به انزوا رانده شده است اخبار بهداشتی است!

اما در این بین بشنوید از خبر جنجالی برپایی یک همایش چند ساعته در هتل جهانگردی شهر لار (در فضای سربسته) ویژه مراسم تودیع و معارفه شوراها و شهرداری های شهرستان لارستان با میهمانانی ویژه  از سطح شهرستان و میهمانانی از استان!

نکته در خور توجه، تصمیم به برگزاری این همایش در شرایطی است که وضعیت کرونا با سویه پرقدرت دلتا در لارستان از وخامت گذشته است و به اذعان مسؤولین دانشکده علوم پزشکی لارستان، به مرز فاجعه رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آماری که فقط در 11 روزِ ماه مرداد بیش از 1900 مبتلا و 22 فوتی را به خود اختصاص داده است آیا مجالی برای تأمل و خردورزی بیش از پیش در تصمیم‌گیری‌ها نیست؟

مصوبات ویژه شرایط پرخطر چه شد؟

از زمان شیوع کرونا و راه اندازی ستادهای مقابله با آن و صدور اطلاعیه ها می توان گفت آحادِ جامعه مفاد این اطلاعیه ها را کاملأ و با چند کلید واژه «منعِ تجمع و برگزاری مراسم» «منع رفت و آمد و سفر» حفظ هستند،اما پرسش اینجاست در شرایط فاجعه بار آیا این مصوبات نباید با قوت بیشتر به‌ویژه از سوی مسؤولین اعمال و رعایت گردد؟!

مردم به روش حاکمان خود زندگی می کنند

حتما حدیث «الناس علی دین ملوکهم» مردم به طریقه و روش حاکمان خود زندگی می کنند، به گوش اکثریت افراد جامعه و خاصه مسؤولینمان رسیده است و بی گمان مسؤولین محترم در سخنان خود نیز این تعبیر را شاید بارها به کار برده اند اما در عمل چه شأنی برای این تعبیر قائل هستند؟!

در شرایط همه گیری ویروس کرونا، خستگی جان فرسای مدافعان سلامت،بیمارستان های انبوه از بیمار و‌ خالی از تخت؛ بی شک کمترین اقدامی در راستای برگزاری تجمعات و مراسم از سوی مسؤولین و متولیان سلامت، مساوی با عادی انگاری از سوی مردم خواهد شد آن هم در شرایطی که به خودیِ خود میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر 50 درصد رسیده است.

از دیگر سو، بار سنگین این مراسم نه چندان لازم و ضروری بر دوش کسبه ای خواهد افتاد که پس از وخامت اوضاع و صدور اطلاعیه های محدودیت و ممنوعیت از سوی ستاد مقابله با کرونا، باید کسب و کارش برچسب مشاغل غیرضروری بخورد و قربانی جلساتِ غیرضروری تر شود.

سلامت عمومی رکن اساسی اما گمشده ای است که باید در حاشیه این ناپرهیزی ها و هنجار شکنی ها به دنبال آن گشت تا در سایه تعمیم قوانین به آحاد و اقشار جامعه به ویژه مسؤولین، بار دیگر آن را یافت و نگه داشت.

در این بین چند سؤال ویژه و اساسی که برای آگاهان از این همایش و در صورت برگزاری همایش، برای بینندگان پیش خواهد آمد به زبان و عبارت ساده قابل فهم این است: کرونا فقط در تجمعات مردمی و سفرهای مردم فعال است؟! تجمعات مسؤولین و سفرهای آنان چگونه از کرونا در امان می ماند؟!

ستاد مقابله با کرونا در لارستان آیا در شرایط فاجعه بار کرونا  تصمیمی برای مقابله با آن اتخاذ نکرده است؟

یاد صحبت وزیر بهداشت افتادم: گاهی در یک شهر چنان با شرایط فوقِ قرمز و پرخطر کرونایی برخورد می شود که انگار در شرایط آبی و بی خطر قرار دارد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت میانه همایش ها لارستان وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت انجمن علمی معماری و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان، همایش «آینده معماری، هوش مصنوعی در معماری + BIM» با حضور رئیس و اعضای هیئت رئیسه، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در سالن فرهیختگان این واحد دانشگاهی برگزار شد.

استاد گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در این نشست با تشریح «نقش هوش مصنوعی در معماری آینده» گفت: هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری نوآورانه، می‌تواند به معماران در زمینه بهبود فرآیند طراحی با خودکارسازی وظایف تکراری و تجزیه و تحلیل داده‌ها، به تسریع و ارتقای دقت فرآیند طراحی کمک کند.

محمد امان‌زادگان متذکر شد: هوش مصنوعی با شبیه‌سازی عملکرد ساختمان در شرایط مختلف و ارائه راه‌حل‌های جایگزین، به طراحی ساختمان‌هایی هوشمندتر، پایدارتر و سازگارتر با محیط زیست منجر می‌شود.

وی، بهینه‌سازی مصرف انرژی را یکی دیگر از کاربرد‌های هوش مصنوعی در معماری یاد کرد و افزود: هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل الگو‌های مصرف انرژی و ارائه راه‌حل‌های مناسب، به کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها کمک می‌کند.

استاد گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) به عنوان گامی به سوی یکپارچگی در معماری پرداخت و توضیح داد: BIM با ایجاد مدل‌های سه‌بعدی دقیق از ساختمان، مدیریت اطلاعات مربوط به مصالح، تجهیزات و سیستم‌های ساختمانی، شبیه‌سازی عملکرد ساختمان در شرایط مختلف، هماهنگی بین بخش‌های مختلف پروژه و کاهش دوباره کاری و خطا، تحولی شگرف در صنعت معماری رقم خواهد زد.

این استاد دانشگاه، ترکیب هوش مصنوعی و BIM را طلوع دورانی نو در دنیای معماری را نوید نامید و ادامه داد: با اتکا به این فناوری‌های نوین، می‌توان شاهد طراحی ساختمان‌هایی ایمن‌تر، پایدارتر، سازگارتر با محیط زیست، با مصرف بهینه‌تر منابع، فضایی دلنشین‌تر و فرآیند ساخت‌وسازی سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر بود.

وی به کاربرد‌های مختلف AR و VR در معماری اشاره و تبیین کرد: واقعیت مجازی و افزوده، دو فناوری نوظهور هستند که انقلابی در نحوه تجربه و درک معماری ایجاد می‌کنند که با استفاده از VR، معماران و طراحان می‌توانند مدل‌های سه‌بُعدی کاملاً واقعی از ساختمان‌ها را ایجاد کنند که به مشتریان امکان می‌دهد قبل از ساخت، در داخل و خارج ساختمان قدم بزنند و با آن تعامل داشته باشند و AR نیز به کاربران اجازه می‌دهد تا اطلاعات دیجیتال را بر روی دنیای واقعی خودروی خود اعمال کنند و می‌تواند برای تجسم چگونگی قرارگیری مبلمان یا عناصر طراحی در یک فضا بسیار مفید باشد.

استاد گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان به نقش هوش مصنوعی در BIM، کاربرد هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف معماری و چالش‌ها و چشم‌انداز‌های استفاده از هوش مصنوعی در معماری اشاره کرد.

سعید پرهوده مدیر گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این گروه آموزشی به تشریح عملکرد علمی و عملی استادان و دانشجویان این گروه پرداخت.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس توسط مهدی زارع رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان به استادان گروه معماری و دانشجویان برتر این رشته از آنان تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • چرا فلسفه کانت در میانه جنگ‌های امروزین هنوز کار می‌کند؟
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد