Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@02:35:56 GMT

تظاهرات علیه محمود عباس در رام الله

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۴۸۰۶

تظاهرات علیه محمود عباس در رام الله

شماری از شهروندان فلسطینی در مرکز رام‌الله تظاهرات برگزار کرده و خواستار کناره‌گیری «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شدند.

به گزارش مشرق به نقل از العربی الجدید، شماری از شهروندان فلسطینی در مرکز رام‌الله تظاهرات برگزار کرده و خواستار کناره‌گیری «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تظاهرات که به مناسبت چهلمین روز کشته شدن «نزار بنات»، فعال سیاسی فلسطینی به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان برگزار شد، تظاهرات‌کنندگان که عکس‌های بنات را در دست داشتند، شعار می‌دادند: «برو برو ای عباس»، «محمود عباس، تشکیلات خودگردان را منحل کن و استفعا بده»، «عباس مسئول است»، هماهنگی امنیتی ننگ است، تشکیلات خودگردان نزار را ترور کرد»، «ای آزادی کجایی».

همچنین معترضان پلاکاردهایی حمل می کردند که بر روی آن نوشته شده بود: «برو برو، ما انتخابات می‌خواهیم، با هم برای درهم شکستن سرکوب نیروهای امنیتی، عدالت در پرونده نزار بنات اجرایی شود».

در این میان، نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین که لباس شخصی به تن داشتند، تلاش کردند یکی از تظاهرات‌کنندگان را بازداشت کنند اما معترضان مانع از انجام این کار شدند.

گفتنی است که سوم تیر ماه تعدادی از افسران امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به منزل «نزار بنات» فعال فلسطینی ۴۳ ساله و یکی از بزرگ‌ترین منتقدان تشکیلات خودگردان و رهبران فلسطین در شهر الخلیل یورش برده و او را بازداشت کردند. بنات بعدا در شرایطی ابهام‌آلود از سوی سرویس امنیتی کشته شد. او که متولد ۲۷ آگوست ۱۹۷۸ در فلسطین است از منتقدان جدی تشکیلات خودگردان فلسطین بود و در شبکه‌های اجتماعی از این تشکیلات و رئیس آن محمود عباس به‌شدت انتقاد می‌کرد. نزار بنات نامزد انتخابات مجلس قانون‌گذاری در ماه می‌ بود که به تعویق افتاد. نام او در فهرست مستقل «آزادی و کرامت» قرار داشت.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو تشکیلات خودگردان فلسطین محمود عباس رام الله فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین محمود عباس نزار بنات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،در این بیانیه آمده است:

با ادامه‌ی نسل‌کشی، کشتار و جنگ در غزه، دانشگاه‌های سراسر جهان بویژه ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگ‌ترین موج تجمعات اعتراضی به نشانه‌ی همبستگی با مردم فلسطین و خواهان قطع مراودات علمی با نهادها و شرکت‌های وابسته به آن و توقف ارسال تسلیحات کشتار جمعی به سازه‌ی فاشیستی هستند.

امروز در مهد به اصطلاح «آزادی بیان» و «آزادی آکادمیک»(آزادی موسسات دانشگاهی، پژوهشی و اعضای جامعه علمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان)، در حمایت از درنده‌‌خوترین نیروی تاریخ بشر یعنی دولت فاشیست و آپارتاید رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار که خود را متصدی بلامنازع فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی می‌داند در کسری از ثانیه ارزش‌های جهانشمول آزادی را تحقیر و روی راستینِ خود را نشان داده و در یک اقدام بی‌سابقه با اشغال و لگدمال کردن حریم مستقل دانشگاه آن را تبدیل به پادگان کرده‌ و با گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیروهای امنیتی و تک‌تیرانداز، نصب دوربین‌های امنیتی نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صدها استاد و دانشجو اقدام و با پرونده‌سازی، مقدمات تعلیق و اخراج آنها را در راستای سرکوب و خفه کردن صدای حامیان فلسطین و معترضین به ماشین نسل‌کشی فراهم کرده است و سازمان بدنام موساد با استفاده از تکنولوژی شناسایی صورت، دانشجویان را تهدید به از دست دادن موقعیت‌های شغلی و استخدامی می‌کند.

امروز در دوره پسافروپاشی و افول هژمونی نظام سلطه، که تحولات جهانی با سرعت سرسام‌آور حول مسئله فلسطین و غزه قهرمان به پیش می‌رود و خیزش نوین ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده و نیروهای ساحت میدانی جبهه خود را مشخص  و حول این مساله دست به صف‌آرایی زده‌‌اند دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند و با نمایندگی مطالبات مردمی نگذارند نیروهای منحط، اوباش و شیفتگان دموکراسی صوری و گزینشی آمریکایی بر حوزه عمومی مسلط گردند.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه
  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی