Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا قبل از اینکه سایر کشور‌ها حتی بدانند اینترنت و فضای سایبری چیست این جنگ را شروع کرده، اما از آنجا که به دنبال ژست روشنفکری و حمایت از آزادی بیان و عقیده است مظلوم نمایی و فرافکنی می‌کند؛ و کشور‌های بلوک شرق را متهم می‌کند.

رضا حجت شمامی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص اظهارات اخیر بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه کشورش به صورت ناخواسته وارد یک جنگ واقعی سایبری با ابرقدرت‌ها شده و این تهدیدات سایبری از برخی گروه‌های مستقر در روسیه، چین، ایران و کره شمالی هدایت می‌شود، گفت: تعبیر به کار برده در سخنان بایدن مبنی بر ورود در یک جنگ ناخواسته تعبیری کاملا معکوس است آمریکایی‌ها این جنگ را خودشان خیلی زودتر از بقیه آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به قدمت آمریکا در جنگ افروزی به شیوه‌های سنتی گفت: شما یک جای جهان را پیدا کنید که غرب در آن نیروی نظامی نداشته باشد همه جای جهان تحت سیطره ارتش متحرک آمریکاست و همین الان صد موشک و کلاهک هسته‌ای از اروپا به سمت مسکو هدف قرار گرفته است.

حجت شمامی ادامه داد: آیا این سرمایه گذاری فقط در بخش نظامی با چنین گستردگی وجود دارد؟ آیا ایالات متحده و غرب در بحث سایبری و جاسوسی از ابزار و تکنولوژی جدید استفاده نمی‌کند؟

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه اینترنت مبنای جنگ سایبری به حساب می‌آید، گفت: زمانی که روسیه، چین و یا حتی ایران بحث اینترنت ملی را مطرح می‌کنند به خاطر وجود جنگ سایبری است حالا بگذریم از اینکه موضوع صیانت بر فضای مجازی به شکل کاملا نادرستی در کشور مطرح شد.

وی ادامه داد:، اما اساسا در جنگ‌های سایبری، چون پایه و اساس آن اینترنتی است که مقر آن در آمریکاست و خود ایالات متحده پنجمین اقتصاد دنیا را دارد و تمام اطلاعات اینترنتی دنیا در نیویورک است شما ناگزیر از این هستید که وقتی ایمیلی برای همکار کنار دستی تان می‌فرستید متن این ایمیل ابتدا به نیویورک می‌رود و سپس به دست همکار شما می‌رسد. با این حساب مشخص است جنگ سایبری که بایدن ادعای ورود ناخواسته در آن را دارد از کجا شروع شده و چرا برخی کشور‌ها بخش‌های دفاعی امنیتی خود را وصل به اینترنت نمی‌کنند و هنوز به سبک سنتی و با کاغذ کار می‌کنند.


*آمریکا آغاز گر جنگ سایبری در جهان است اما کشورهای بلوک شرق را متهم می داند
حجت شمامی تصریح کرد: آمریکا قبل از اینکه سایر کشور‌ها حتی بدانند اینترنت و فضای سایبری چیست این جنگ را شروع کرده، اما از آنجا که به دنبال ژست روشنفکری و حمایت از آزادی بیان و عقیده است مظلوم نمایی و فرافکنی می‌کند.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه در مقوله جنگ سایبری اساسا فضا به این شکل نیست که دارنده این ابزار پیروز میدان باشد، گفت: آمریکایی‌ها رفته رفته به این نتیجه رسیدند که پاتک‌های سایبری می‌تواند علیه خودشان عمل کند، چون فضای سایبری به این شکل نیست که فقط سازنده و مولد آن بتواند ضربه بزند بلکه هکر‌هایی هستند که این کار را معکوس انجام می‌دهند لذا سایر کشور‌ها در این جنگ سایبری ساکت و آرام نخواهند ماند.

*اینترنت ملی در هرکشور حکم برق اضطراری دارد/طرح صیانت از فضای مجازی به بدترین شکل عنوان شد
وی با اشاره به اینکه اینترنت ملی در هر کشور مانند برق اضطراری لازم و حیاتی است، گفت: در جنگی که یک طرف آن آمریکا باشد این کشور به سادگی می‌تواند از طریق اینترنت تمام زیرساخت‌های کشور مقابل را اعم از آب و برق قطع کند و در این شرایط کدام موشک می‌تواند جواب این اقدام آمریکا را بدهد؟ پس کشور‌ها ناگزیر به داشتن اینترنت ملی هستند. 

حجت شمامی در پاسخ به این سوال که اساسا چرا بایدن در پیدا کردن متهم برای جنگ‌های سایبری مشخصا از چین، روسیه، ایران و کره شمالی یاد کرده است؟ گفت: آمریکایی‌ها به دنبال شرقی سازی و مخدوش کردن چهره کشور‌ها هستند.

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه پاسخ به این سوال گفت: آمریکا به خوبی می‌داند دانش سایبری در این کشور‌ها وجود دارد و چنانچه آن‌ها با هم متحد شوند برای آمریکایی‌ها بسیار خطرناک است و اتحاد کشور‌های ذکر شده مانع به رسیدن آمریکا به اهدافش در جهان و شرق دنیا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حجت شمامی جنگ سایبری آمریکا روسی کارشناس مسائل بین الملل آمریکایی ها اینترنت ملی جنگ سایبری کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: وزارت خزانه داری و وزارت امور خارجه اعلام کردند که دولت ایالات متحده روز سه شنبه اتهامات جنایی و تحریمی را علیه چهار ایرانی علنی کرده است. طبق این اعلامیه این افراد به دلیل یک کمپین سایبری که چندین شرکت آمریکایی را هدف قرار داد تحریم شده‌اند.

طبق ادعای وزارت دادگستری آمریکا تحریم هایی علیه دو شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک و داده افزار آرمان اعلام شد که به گفته وزارت خزانه داری متهمان حمله سایبری به آمریکا را به کار گرفته بودند.

دادستان های فدرال در منهتن گفتند که اهداف شرکت ها عمدتاً پیمانکاران دفاعی بودند که به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشتند، در حالی که سایر اهداف شامل یک شرکت حسابداری مستقر در نیویورک و شرکت گردشگری مستقر در نیویورک بود.

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: «فعالیت‌های ناشی از اقدامات ایران تهدیدی جدی برای امنیت ملی و ثبات اقتصادی آمریکا است». به گفته دادستان، متهمان حسین هارونی، رضا کاظمی فر، علیرضا نسب و کمیل سلمانی کمتر از ۳۰ سال داشته و اکنون آزاد هستند.

کد خبر 846880 منبع: شفقنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند