Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@15:20:01 GMT

رگبار باران در برخی نقاط کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۵۴۷۴

رگبار باران در برخی نقاط کشور

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ امیر حسین سرکرده کارشناس هواشناسی ، با بیان اینکه با توجه به اینکه سامانه بارشی بر روی کشور قرار گرفته و چند روزی است که امواج تراز میانی از ۵ کیلومتری سطح زمین عبور می‌کند، گفت: این امواج باعث ناپایداری و ایجاد رعد و برق و وزش باد شدید می‌شوند که بیشتر نواحی شمالی کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: امروز و فردا همچنان شرایط ناپایدار را داریم و در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، شمال کرمانشاه، همدان، مرکزی و زنجان، دامنه جنوبی البرز، قزوین، تهران و سمنان بارش پراکنده باران را شاهد هستیم.

سرکرده با بیان اینکه در سواحل دریای خزر همچنان بارش باران را داریم، گفت: در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و نواحی مرکزی کشور از جمله یزد و نواحی غربی استان اصفهان هم در این چند روز شاهد بارش پراکنده باران هستیم.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: با توجه به مدل و نقشه‌هایی که به روز رسانی شده در ارتفاعات واقع در استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم احتمال بارش باران طی امشب و فردا پیش بینی می‌شود.

او افزود: همچنان با توجه به کشیده شدن جریانات گرم و مرطوب جنوبی بر روی نواحی جنوب شرقی کشور، در جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، شمال و نواحی شرق استان هرمزگان، نواحی جنوبی و شرقی استان فارس هم شرایط برای وقوع رگبار باران و وزش باد مانند روز‌های گذشته آماده است.

سرکرده بیان کرد: آب‌های جنوبی کشور و دریای عمان مواج هستند، اما به نظر می‌رسد این امواج به تدریج ضعیف شوند و در پایان هفته هم چند درجه‌ای افزایش دما را خواهیم داشت؛ این در حالی است که از مقدار و میزان بارش‌ها هم در آخر هفته کاسته خواهد شد.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: احتمال وقوع ناپایدار‌ بارش‌ها تا پایان تابستان وجود دارد، اما نمی‌توان به طور دقیق روز آن را اعلام کرد.

پربیننده ترین فوق العاده ویژه معلمان کی پرداخت می شود؟ تعطیلی دو هفته‌ ای فعلا منتفی است با تحریم های آمریکا هیچ شرکتی جرات نداشت با ما کار کند/ مذاکره مهمترین مساله دولت سیزدهم است تذکر رهبر معظم انقلاب درباره مذاکره با آمریکا / هاشمی: رهبری استدلال‌ هایی دارد که جوابی برایش نداریم واکسن فایزر و مادرنا گران شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری آذربایجان شرقی را فراگرفت

مردم مناطق مختلف آذربایجان شرقی برای چهارمین روز متوالی شاهد بارش رحمت الهی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، بارش باران در روزهای اخیر موجب خوشحالی شهروندان به خصوص کشاورزان و باغداران این استان شده است.

اداره کل هواشناسی استان با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز، دوشنبه، تشدید سامانه بارشی، موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی آذربایجان شرقی و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد گاهی شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

این سامانه تا بعد از ظهر سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه و تگرگ در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، مه‌گرفتگی و احتمال خسارت در اثر وزش باد وجود دارد.

اداره کل هواشناسی تاکید کرد: اتراق نکردن در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود نکردن به ارتفاعات، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و جاده‌های کوهستانی، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، پارک نکردن خودروها در کنار درختان فرسوده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان، خودداری از چرای دام و تردد نکردن عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آبروها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 751019

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در تهران؛ جوی آرام در پایان هفته برای اکثر نقاط
  • بارش شدید باران در پایتخت
  • امروز در کدام استان ها باران می آید؟
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فراگرفت
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور 
  • رگبار و رعد و برق در شمال، غرب و مرکز کشور
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟