Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در رشته پیامی در توییتر از تمامی کشورهایی که به ترکیه در مقابله با آتش‌سوزی‌های گسترده این کشور کمک کردند، قدردانی کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «من به نمایندگی از ملت خود می خواهم از همه کشورها و سازمان‌های دوست که در مبارزه با آتش‌سوزی جنگل‌ها از ما حمایت کرده و آرزوها و تسلیت خود را اعلام کرده و آمادگی خود را برای کمک و ارسال کمک ابراز کردند، تشکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم هر چه زودتر این مرحله سخت را پشت سر بگذاریم».

رئیس جمهور ترکیه در ادامه پیام توییتری خود نوشت: «من می‌خواهم از ابراهیم رییسی ، همسایه‌مان ، رئیس جمهور ایران ، شیخ تمیم ، امیر قطر ، زوران میلانوویچ ، رئیس جمهور کرواسی و ولادیمیر زلنسکی ، رئیس جمهور اوکراین برای همبستگی قوی‌شان تشکر کنم».

بر اساس گزارش‌ها، ارتش ترکیه اخیرا برای مهار آتش سوزی جنگل‌های آنتالیا وارد میدان شده است.

 وزارت دفاع ترکیه برای مهار این آتش سوزی شماری از نیروهای خود را  از روزهای گذشته به این سو به آنتالیا و مکان‌های گردشگری درگیر با آتش سوزی اعزام کرده است. وزارت دفاع ترکیه سه شنبه اعلام کرد که 400 پرسنل خود را با 4 فروند بالگرد و 50 دستگاه خودروی آتش نشانی به منطقه اعزام کرده است.

به گفته دولت ترکیه، اکثر آتش سوزی‌هایی که در جنوب کشور و مناطق دیگر گسترش یافته است مهار یا خاموش شده اند. در منطقه ای در شمال شرقی شهر توریستی آنتالیا، آتش‌نشانان حریق را تا حدی مهار کردند.

تاکنون دست کم هشت نفر جان خود را در آتش سوزی‌های جنگلی از دست داده اند. رئیس جمهور ترکیه در بازدید از مناطق آسیب دیده از آتش سوزی جنگل‌ها گفت که 50 میلیون لیر ترکیه (5.91 میلیون دلار) برای تامین نیازهای فوری اختصاص داده است.

عصر یکشنبه نیز گروه موسوم به «ابتکار کودکان آتش» وابسته به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)  که از نظر ترکیه تروریستی شناخته می‌شود، مسئولیت آتش سوزی در جنگل‌های آنتالیا را بر عهده گرفت.

ریاست‌جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد یک نفر در ارتباط با دست داشتن در آتش‌سوزی‌های گسترده جنگل‌ها در این کشور بازداشت شده است.

کد خبر 618693 برچسب‌ها ایران و ترکیه ترکیه - رجب طیب اردوغان سید ابراهیم رئیسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و ترکیه ترکیه رجب طیب اردوغان سید ابراهیم رئیسی آتش سوزی آتش سوزی رئیس جمهور جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما نمی‌توانیم گروه حماس و مقاومت کنندگان فلسطین را به عنوان گروه تروریستی بنامیم. ما برادران حماس را به عنوان قوای ملی فلسطین می‌شناسیم و با افتخار به حمایت از آنها ادامه خواهیم داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پنجمین پلتفرم فلسطین که امروز جمعه در استانبول برگزار شد، با اشاره به اینکه تجاوزها به حریم مسجد الاقصی در حال افزایش است، گفت: ما تحولات مثبت و منفی در فلسطین را از نزدیک دنبال می کنیم.

وی افزود: مسجد اقصی تنها قبله اول ما نیست. همزمان امانت پیامبر اسلام و پیامبران پیش از ایشان است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: هیچ قدرتی نمی تواند عشق قدس را از قلب ما بیرون کند. به عنوان ترکیه حمایت از قدس را وظیفه خود می دانیم. حمایت از قدس، حمایت از صلح، انسانیت و اعتقادات است.

اردوغان با اشاره به اشغال مرحله به مرحله فلسطین گفت: امروز تاریخ وحشی ترین شکل مجادله را می بینید. از همه انسانها در سراسر دنیا که در کنار فلسطین ایستاده اند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: هیتلرها و نازی های امروز کسانی هستند که کودکان غزه را می کشند. نتانیاهو با جنایتهایش نام خود را به عنوان قصاب غزه با شرمساری به ثبت رسانده است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما نمی توانیم گروه حماس و مقاومت کنندگان فلسطین را به عنوان گروه تروریستی بنامیم. ما برادران حماس را به عنوان قوای ملی فلسطین می شناسیم و با افتخار به حمایت از آنها ادامه خواهیم داد.

اردوغان با اشاره به 200 روز نسل کشی در غزه، گفت: نمی توانید با ریختن صدها تن بمب بر سر مردم غیر نظامی و نابودی مساجد، کلیساها و مدارس به شکل عامدانه و تبدیل غزه به یک قبرستان بزرگ فرار کنید. رهبران اسرائیل باید یاد بگیرند که بر اساس حقوق بین الملل حرکت کنند. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است