Web Analytics Made Easy - Statcounter

شراره رخام اولین تجربه خود را در سال 74 با «عروسک کاغذی» پشت سر گذاشت و با مجموعه «فقط بخاطر تو» در رمضان سال 82 به شهرت رسید. رخام در برخی از آثار سینمایی و تلویزیونی با نقش و شخصیت منفی در مقابل مخاطب حاضر شده که همین مسئله باعث شد تا خبرنگار برنا طبق گزارشی حول محور شخصیت و کاراکتر های منفی در سینما و تلویزیون با او به گفت و گو بنشیند که حاصل را در ذیل از نظر می گذرانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شراره رخام بازیگر، در پاسخ به این سوال که با توجه به خاکستری شدن شخصیت ها و فاصله گیری از شخصیت های مثبت و منفی آیا امروزه در سینما و تلویزیون هنرمندان ماندگاری در دست داریم یا خیر به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: امروزه شخصیت ها خاکستری شده اند و نمی توان آن طور که باید نقش های بسیار منفی و تا حدودی سیاه و حتی بر عکس آن  سفید و مثبت را نشان داد چرا که همه افراد به طور مطلق بد و خوب نیستند. اما در این شکی نیست که بازیگران قابلی که در عرصه بازیگری حضور دارند می توانند این نوع نقش ها را به نحو احسن ایفا کنند.

او در این باره که آیا این خاکستری شدن ویژکی سینمای مدرن است یا خیر بیان کرد: راستش من نمی دانم که این خاکستری بودن نشانه و ویژگی چه چیزی است اما به عنوان یک مخاطب می گویم که اصولا تضاد ها هستند که جذابیت ایجاد می کنند و هر چه این تضاد ها بیشتر باشد جذابیت فیلم ها نیز بیشتر است به این دلیل که باعث می شود از یک دستی خارج شود.

رخام در این باره که چقدر به نقش منفی علاقه دارد و این منفی بودن چقدر برای او جذابیت دارد تصریح کرد: به شدت نقش منفی را دوست دارم از این جهت که معتقدم همه ی ما در زندگی عادی سعی می کنیم فرد خوبی باشیم و اصطلاحا نقش مثبت بودن را در زندگی ایفا می کنیم اما به نظر من ایفای نقش منفی از مثبت بودن سخت تر است و باید بتوانیم شخصیت منفی را آن قدر خوب از آب در بیاوریم که همه از تو متنفر شوند و آن زمان که موفق شدیم تا مردم نسبت به آن کاراکتر تنفر داشته باشند و فکر کنند که در زندگی عادی هم همین گونه هستیم نقش به درستی ایفا شده است. به نظر من جذابیت نقش منفی خیلی بالاتر است و ترجیح من در هر زمان این است که نقش های منفی و حتی سیاه را بازی کنم تا همه از آن کاراکتر متنفر شوند البته نه به این خاطر که خودآزاری داشته باشم خیر به واسطه این که این چالش و این تاثیر گذاری نشان از این دارد که کار من درست بوده و من به خوبی از پس آن بر آمده ام.

او در پاسخ به این سوال که چرا برخی نویسنده ها فیلمنامه و نقش منفی را خوب از آب در نمی آورند اظهار کرد: به نظر من نویسنده های خوب هر دو نقش های منفی و مثبت را خوب نگارش می کنند. البته یکی از کمبودهای ما به استثنای برخی از نویسندگان درجه یک دیالوگ نویسی است درواقع ما دیالوگ نویسی های تاثیر گذاری نداریم یا بهتر است بگویم انگشت شمار هستند  به طور کل دیالوگ نویسی قابل می تواند مخاطب را درگیر کند.

بازیگر «سمفونی تاریک» در این خصوص که چرا دیگر در جشنواره های داخلی به بازیگر نقش منفی جایزه نمی دهند خاطرنشان کرد: فکر نمی کنم تعلق نگرفتن جایزه به بازیگر نقش منفی دلیل  اصلی باشد واصولا تاثیر گذاری خط مقدم است. به طور کل ذائقه افراد در حال تغییر است به نوعی می توان گفت این ذائقه شباهتی با مد دارد در گذشته مردم بیشتر به فیلم و سریال های پلیسی و جنگی علاقه داشتند بعد مدت ها به سوی نقش های لاکچری و پر زرق و برق روی آوردند و..... به نظر من یک نویسنده باهوش به ذائقه لحظه ای و روز جامعه توجه می کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون سیاه و سفید سینما بازیگر شراره رخام شخصیت های منفی مثبت و منفی خاکستری دیالوگ نویسی نظر من نقش منفی شخصیت ها نقش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۶۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | حضور یک بازیگر سینما در مسابقات بین المللی تنیس

به گزارش همشهری آنلاین،میلاد کی مرام که این روزها با فیلم سینمایی آسمان غرب و در نقش شهید شیرودی روی پرده سینما نقش آفرینی می کند به تازگی در مسابقات بین المللی تور جهانی تنیس ساحلی در جزیره کیش به عنوان یک بازیکن تنیس به رقابت با دیگران شرکت کننده ها پرداخته است.

میلاد کی مرام میلاد کی مرام میلاد کی مرام میلاد کی مرام میلاد کی مرام کد خبر 849172 منبع: ایرنا برچسب‌ها تنیس - راجر فدرر ویژه ورزشی بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران تنیس جزیره کیش

دیگر خبرها

  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • عکس | حضور یک بازیگر سینما در مسابقات بین المللی تنیس
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • تصویر قدیمی از بازیگر معروف و برادرزاده‌اش + عکس
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • امیر جدیدی از «قهرمان» تا «منصور»
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • ستار اورکی از علاقه‌اش به موسیقی فیلم گفت/همکاری با مسعود کیمیایی
  • تنفر جهانی از اسرائیل و صهیونیزم یا یهودی ستیزی؟
  • دلیل واقعی پاسخ منفی رانگنیک به بایرن چه بود