Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:29:33 GMT

نجات بناهای تاریخی با کمک بخش خصوصی

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۶۸۲۹

نجات بناهای تاریخی با کمک بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در سفر مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بنا‌ها ، اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به خراسان جنوبی  از چند بنای تاریخی شهر بیرجند بازدید شد و ظرفیت‌های منحصر به‌فرد این بنا‌ها شناسایی و مقرر شد به زودی این بنا‌ها به مزایده گذاشته شود.

میرزایی مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بنا‌ها ، اماکن تاریخی و فرهنگی کشور  گفت :  هرجا به مردم اعتماد کردیم و توانستیم از کمک بخش خصوصی استفاده کنیم همکاری مشترک و دوسویه را داشتیم که برای هر دو طرف سودمند بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: خانه مستوفی بشرویه در مزایده اخیر به بخش خصوصی واگذار شد و انشاالله به زودی لیست بنا‌هایی که قرار است به مزایده گذاسته شود را در سایت مان منتشر خواهیم کرد.

مزایده ای به نام توسعه گردشگری و به کام سرمایه گذاران

میرزایی ادامه داد : افرادی که در مزایده برنده شوند می‌توانند از تسهیلات این صندوق استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بنا‌ها ، اماکن تاریخی و فرهنگی کشور   بیان کرد: ۷۰درصد هزینه مرمت بنا در قالب تسهیلات کم بهره از طریق دولت تامین می‌شود و پس از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی به سرمایه گذار پرداخت می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در خراسان جنوبی نزدیک به ۳۰ اثر از آثار تاریخی که در تملک دولت است که در اختیار صندوق حفظ و احیای بنا‌های تاریخی است.

او ابراز امیدواری کرد که با کمک صندوق احیا و بهره برداری از بنا‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی بخش دیگری از بنا‌های در اختیار دولت به بخص خصوصی واگذار شود تا با تبدیل شدن به فضا‌های اقامتی و پذیرایی کمکی به توسعه گردشگری استان شود.

میرزایی در ادامه از راسته بازار صنایع دستی بیرجند، خانه اعتمادی و خانه پردلی بازدید کرد تا از نزدیک با توانایی‌های دستی و بازار فروش جهانی این محصولات آشنا شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی بنای تاریخی احیا و مرمت صندوق احیا و بهره برداری از بنا ها اماکن تاریخی و فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند

دادستان زنجان پس از به خط کردن مسئولان استانی برای نجات سه پل تاریخی و ساماندهی بستر زنجانرود، استاندار زنجان را مجبور کرد تا ۱۵ خرداد به مسئولان استانی فرصت دهد که وضعیت ظاهری این پل تاریخی را ساماندهی کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، 10 فروردین امسال بود که این رسانه ، گزارش ویدئویی با موضوع وضعیت نامناسب پل قدیمی میربهاءالدین با قدمت بیش از 100 ساله منتشر کرد و روی خط خروجی رفت؛ همین موضوع سبب شد که دادستان مرکز زنجان در زمینه انتشار این خبر ضمن تقدیر از مطالبه‌گری خوب خبرگزاری تسنیم بگوید: این موضوع را پیگیری می‌کنم و با دستگاه‌هایی که در این زمینه ترک فعل کرده‌اند برخورد خواهد شد.

از سوی دیگر شهرداری زنجان با ورود دادستانی به موضوع، نیروهای پاکبان شهرداری منطقه 3 را به خط و در عرض یک روز بیش از یک تن زباله را از آنجا جمع‌آوری کرد؛ اما این پایان کار نبود و بهروز عباسی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان دوباره شخصاً 17 فروردین از پل‌های تاریخی زنجان (میربهاءالدین و سیدمحمد و سردار) بازدید کرد و در این بازدید، شهردار زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، مدیرکل محیط زیست و چند تن دیگر مدیران، وی را  همراهی کردند.

بهروز عباسی در این بازدید ضمن تأکید بر حفظ آثار باستانی و تاریخی، از مسئولان درخواست کرد که هرچه سریعتر به وضعیت ظاهری این پل‌های تاریخی رسیدگی کنند. عباسی دراین بازدید تأکید کرد: با ترک فعل هر دستگاهی برخورد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کوتاهی برخی دستگاه‌ها، سبب نارضایتی مردم شود.

در ادامه، دادستان زنجان 29 فروردین ماه، بعد از رژه نیروهای مسلح زنجان، استاندار و مسئولان استانی را به خط کرد و همگی از حاشیه زنجانرود و سه پل تاریخی زنجان (میربهاءالدین، حاج محمد و سردار) بازدید کردند.

بهروز عباسی دادستان زنجان در این بازدید به مسئولان استانی تأکید کرد که باید مشکلاتی که سالیان سال در اطراف این پل‌ها انباشته شده است را رفع کنند.

وی با بیان اینکه ترک فعل نباید در این زمینه رخ دهد و سبب نارضایتی عمومی شود، گفت: باید بتوانیم نهایت استفاده را از ظرفیت این پل‌های تاریخی داشته باشیم و مشکلات پیرامون این پل‌ها و زنجانرود را حل کنیم.

حال این روزها، به دستور استاندار زنجان،‌ لایروبی زنجانرود و ساماندهی وضعیت وخیم پل میربهاءالدین و دو پل تاریخی دیگر در حال انجام است که خود استاندار زنجان هم با استوری در اینستاگرام از روند کار اجرایی در این حوزه اشاره کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • کشف بناهای ماقبل‌تاریخی که «مسیری به جهان پس از مرگ» بودند (+عکس)
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان