Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان از آغاز به کار طرح خدمات مرجع مجازی و امکان استفاده از پایگاه های اطلاعاتی در کتابخانه ملامحسن فیض کاشانی این شهر خبر داد.

زینب سادات واسعی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بخش مرجع مجازی و پایگاه اطلاعاتی با هدف گسترش خدمات مرجع و دسترسی آسان مراجعان و پژوهشگران به کتابخانه‌های عمومی و تامین منابع اطلاعاتی معتبر از پایگاه‌های اطلاعاتی داخلی و خارجی در کتابخانه‌های عمومی منتخب کشور راه‌اندازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: عملکرد کتابخانه های عمومی محدود به تحویل کتاب نیست بلکه کارکردهای آن به آموزش، اطلاع رسانی و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان ارتقا یافته است و در چرخه توسعه و مصرف دانش موثری دارد.

همچنین مسئول کتابخانه عمومی ملامحسن فیض کاشانی به ایسنا گفت: طرح خدمات مرجع مجازی از کتابدار بپرس، به منظور برقراری ارتباط و تعامل بهتر با کاربران به عنوان اولین مرکز در کتابخانه عمومی ملامحسن فیض کاشان راه اندازی شده است.

وجیهه موسایی تاکید کرد: خدمات مرجع مجازی با هدف ارائه خدمتی نوین به اعضای کتابخانه‌های عمومی و تأمین نیازهای پژوهشی و پاسخگویی به نیازهای مطالعاتی با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا، راه‌اندازی شده است.

وی گفت: خدمات مرجع مجازی، این امکان را فراهم می کند که افراد بدون نیاز به حضور در محل کتابخانه نیازهای اطلاعاتی و پرسش های خود را از طریق پست الکترونیکی و چت در فضای مجازی با  کارشناسان  مطرح کرده و پاسخ دریافت کنند. 

مسئول کتابخانه عمومی ملامحسن فیض کاشانی افزود: خدمات مرجع مجازی دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی و منابع الکترونیک با ارائه بیش از ۱۸۰۰ پایگاه معتبر خارجی و داخلی، امکان جستجو در بیش از ۱۲۵ میلیون رکورد منبع دیجیتال، پاسخگویی به سؤالات مطالعاتی و مشاوره اطلاعاتی به اعضا و ارائه منابع اطلاعاتی شامل مقالات ژورنالی و کنفرانسی فارسی و لاتین، کتاب الکترونیک، پایان نامه و ... را مهیا کرده است.

موسایی تصریح کرد: متقاضیان می توانند منابع مورد نیاز خود را در پایگاه تأمین منابع علمی مگاپیپر به نشانی اینترنتی megapaper.ir  جستجو کنند و اطلاعات نام و نام خانوادگی، شماره ملی، شماره همراه، عنوان مقاله، نام مجله و شناسه دیجیتال DOI منبع را به پست الکترونیک mol.lib@isfahanpl.ir ارسال کرده و مدرک مورد نیاز را از کتابخانه ملامحسن فیض کاشانی درخواست کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کتابخانه کتابخانه های عمومی خدمات مرجع مجازی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: طرح وارگه دانایی امسال ویژه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی مناطق عشایری برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان به مدت یک ماه (از اردیبهشت‌ تا خرداد) فرصت دارند با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین شوند.

بیشتر بخوانید

رشد ۱۰ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال و بختیاری

فرهادی ادامه داد: پس از ارزیابی دانش آموزان در خردادماه، برگزیدگان این طرح تجلیل خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی