Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی ضمن صدور هشدار برای ۱۰ استان از تداو بارش باران،‌رعدوبرق و وزش باد موقتی طی امروز تا شنبه هفته آینده خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی طی 2 روز آینده در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان،‌ قزوین، جنوب غرب اصفهان، نیمه غربی یزد، البرز،‌ تهران،‌ شمال سمنان،‌ گیلان، مازندران، غرب گلستان، جنوب و غرب کرمان، شمال و شرق فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعه در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران،‌البرز و تهران و شنبه هفته آینده 16 مرداد 1400 در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش پراکنده همراه با وزش باد و رعدوبرق رو خواهد داد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از یکشنبه تا اواخر هفته آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام و آسمانی صاف پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادشدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ.

منطقه اثر:

چهارشنبه 1400/05/13 : چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب کرمان، شمال و غرب و شرق هرمزگان، غرب یزد، جنوب و غرب کرمان، نوار غربی اصفهان، کرمانشاه، همدان، لرستان.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت و محدود.

توصیه: احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تقویت سازه‌های موقتی، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادشدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

چهارشنبه 1400/05/13 : ارتفاعات استانهای مازندران، تهران، البرز، سمنان و جنوب گلستان.

اثر مخاطره: طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، برخورد صاعقه و خسارت ناشی از بارش تگرگ و تندباد لحظه‌ای.

توصیه: اجتناب از تردد و اتراق در اطراف رودخانه ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، احتیاط در عبور از ساختمان های نیمه کاره و تابلوها و تمهیدات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی رودخانه ها مسیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، سمیه لطفی، اظهار داشت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، بیرجند و برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: خسارت‌های قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.

لطفی بیان کرد: پرهیر از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، خودداری از تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه‌های هواشناسی است. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور