Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی کشور گفت: ۳۰ بنای تاریخی خراسان جنوبی برای احیا و بهره برداری به بخش خصوصی واگذار می‌شود

هادی میرزایی، روز گذشته ۱۲ مردادماه در جریان بازدید از بناهای تاریخی بیرجند گفت: ۳۰ بنای تاریخی استان خراسان جنوبی برای احیا و بهره‌برداری هرچه بهتر به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: در ۲ سال گذشته ۳۹ سفر استانی صورت گرفته و این دومین سفر به استان خراسان جنوبی است که با همکاری اداره‌کل استان تاکنون ظرفیت واگذاری ۳۰ بنای تاریخی برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده است.

مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی کشور اظهار کرد: صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دست‌بافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی به منظور اعطا کاربری و بهره‌برداری مناسب و خردمندانه با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی ایجاد شده که در سال ۹۶ با قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالین بخش صنایع‌دستی و فرش دست‌بافت ماموریت توسعه، ترویج و حمایت و تشویق هنرمندان و فعالین صنایع‌دستی هم به ماموریت پیشین افزوده شد.

میرزایی ادامه داد: در طول مدت تاسیس صندوق از سال ۸۵ تاکنون حدود ۱۲۶ مجموعه تاریخی به بخش خصوصی واگذار شده است که از این تعداد ۶۵ مجموعه طی ۲ سال گذشته و علی‌رغم شرایط کرونا و رکود گردشگری بوده است.

وی افزود: هرجایی که به مردم اعتماد شده و از کمک مردم استفاده شده، نتایج خوبی رخ داده و این موضوع سرلوحه کار صندوق است.

مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی کشور، خانه شریف را یکی از نقطه‌های عطف در خراسان جنوبی دانست و گفت: خانه شریف صرفا یک بنای تاریخی نیست بلکه مجموعه‌ای از بناها بوده که در آینده نزدیک به عنوان یک مجموعه فرهنگی، اقامتی و پذیرایی به بهره‌برداری می‌رسد.

میرزایی گفت:صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی کشور، بناهای تاریخی را شناسایی و تعیین کاربری می‌کند و پس از صدور مجوز و موافقت اصولی در قالب فراخوان عمومی به مزایده می‌گذارد تا زمینه رقابت و مشارکت همه علاقمندان و سرمایه‌گذارن فراهم شود و سپس مرمت، احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی به بخش خصوصی واگذار می‌شود و در قالب تسهیلات کم‌بهره، ۷۰ درصد هزینه‌ها به سرمایه‌گذاران بعد از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی کار، پرداخت می‌شود تا این بناهای تاریخی با کمک صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی کشور، تبدیل به فضاهای اقامتی و پذیرایی برای توسعه گردشگری کشور شوند.

میرزایی همچنین از راسته بازار صنایع‌دستی بیرجند، خانه اعتمادی، خانه پردلی و باغ رحیم‌آباد بیرجند بازدید کرد و ضمن صحبت با هنرمندان و فعالین صنایع‌دستی از نزدیک با توانایی های صنایع‌دستی و بازار فروش محصولات صنایع‌دستی آشنا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری بناهای تاریخی بخش خصوصی واگذار می شود ۳۰ بنای تاریخی بناهای تاریخی خراسان جنوبی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟

مرتضی تقوایی نائب رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان رضوی و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه هوش مصنوعی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا پیرامون استفاده از هوش مصنوعی در بهینه‌سازی مصرف انرژی گفت: بعضی صنایع ساده هستند و نیاز به هوش پیچیده‌ای ندارد، هوش مصنوعی یا «تحقیق در عملیات» در اکثر صنایع بزرگ پالایشگاه، معادن سیمان، فولاد و آب که پیچیدگی دارد قابل استفاده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: بهینه‌سازی مصرف انرژی در سه محور تجهیزات محور، فرایند محور و بهره‌برداری قابل انجام است. در ابتدا تجهیزاتی که در فرایند، انرژی برهستند و صنایع بالا دستی با آن مواجه می‌شوند انتخاب و با در نظر گرفتن مکمل‌های تجهیزات، مصرف آن نسبت به حالت عادی کمتر می‌شود که آب، برق، گاز، صنایع معدنی و خانگی را شامل می‌شود.

وی در ادامه افزود: مورد بعدی فرایند محوراست یعنی افزایش بهره‌وری انرژی با بهینه سازی فرایند‌ها که در صنایع فرایندی مثل آب، پتروشیمی، پالایشگاه کاربرد دارد به این صورت که با چه فرایندی برق یا آب برسانیم که هدررفت کمتر و فرآیند بهینه‌ای باشد که هر دو در بهره برداری تاثیر دارد.

تقوایی بیان کرد: باتوجه به بزرگی داده‌ها در صنایع تصمیم گیری برای اپراتور سخت است که در زمان‌های بحران بهترین تصمیم را بگیرد، اما با استفاده از هوش مصنوعی این اتفاق به سرعت و در کسری از ثانیه می‌افتد مثلا در صنعت آب در ابتدا بهره برداری با کیفیت خوب باید صورت انجام شود و پس از آن بهینه سازی مصرف انرژی صورت بگیرد.

وی در ادامه گفت: همین اتفاقات در صنعت برق، گاز و در صنایع معدنی رخ می‌دهد چون تعداد پارامتر‌هایی که باید برای تصمیم گیری شود زیاد است و ذهن انسان کشش این تعداد داده را ندارد که بتواند بر مبنای آن بهترین تصمیم را بگیرد. بنابراین هوش مصنوعی می‌تواند با انجام اولویت‌بندی‌های مورد نظر در آن صنعت بهترین تصمیم را بگیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: مثلا اولویت اول تامین آب است به طوری‌که درابتدا بتوانیم آب با کیفیتی را تهیه کنیم و پس از آن با نگهداری مناسب بهره برداری بهتر هم صورت بگیرد و در نهایت با تحقق این موارد انرژی بهینه مصرف شود. برای شهر بزرگی مثل مشهد ۷۰۰ هزار معادله در ۷۰۰ هزار متغیر وجود دارد که ذهن انسان امکان حل همچین موردی را ندارد . هوش مصنوعی عملا با سیستم‌هایی مثل «دی اس اس» (سیستم‌های تصمیم یار) به اپراتور کمک می‌کند که در هر لحظه تصمیم بهینه بگیرد؛ یعنی بر اساس توان هوش مصنوعی و پارامتر‌های موجود به مدیریت شرایط بحران کمک می‌کند که بتواند در هر شرایطی اولویت‌های تعیین و در نهایت انرژی تامین کند.

تقوایی در ادامه بیان کرد: بهره‌برداری تقریبا اثری یک دهم نسبت به دو مورد تجهیزات و فرایند دارد یعنی هرچقدر فرایند و تجهیزات خوبی داشته باشیم ولی بهره برداری خوبی نداشته باشیم باز هم انرژی بالایی مصرف کردیم.  

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه اگر بهره‌برداری خوبی داشته باشیم نتایج بسیار خوبی نیز مشاهده می‌کنیم افزود: این نتایج مثبت شامل بازگشت سرمایه در کمتر از۶ماه است، چون استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند پارامتر‌ها‌ی زیادی علاوه بر انرژی بهینه را می‌کند و در نهایت باعث نتیجه مطلوب و رضایت بهره بردار و مصرف بیهنه انرژی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی