Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@20:04:21 GMT

افتتاح اولین مجموعه گردشگری اسب کشور در یزد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۸۰۶۸

افتتاح اولین مجموعه گردشگری اسب کشور در یزد

ایسنا/یزد استاندار یزد در مراسم افتتاح اولین مجموعه گردشگری اسب کشور در یزد همزمان با شروع به کار دولت جدید، یزد را قطب صنعت اسب کشور خواند.

«محمدعلی طالبی» در مراسم بهره‌برداری اولین مجموعه گردشگری اسب کشور در یزد که شب گذشته در آغاز بکار دولت سیزدهم رقم خورد، اظهار کرد: تصور نمی‌شد که بتوانیم در صنعت اسب به قطب کشور تبدیل شویم، اما امروز این اتفاق افتاده است و یزد در کشور، جایگاه برتری در صنعت اسب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اهتمام به توسعه صنعت اسب یزد را مظهر توجه استان به پتانسیل‌های موجود دانست و گفت: البته به عنوان دولت، مرهون و مدیون سرمایه‌گذاران و فعالان این صنایع و فرصت‌ها هستیم.

وی با اشاره به این که دولت نیز در این حوزه سرمایه‌گذاری و کمک کرده است، عنوان کرد: خود این فعالان بدون کمترین چشم‌داشت و با تکیه بر حمایت‌های دولت، توانستند در راستای ارتقای یزد به جایگاه برتر بکوشند.

این مسئول با بیان این که توجه به صنعت و خصوصاً ورزش اسب‌سواری در سند توسعه استان و اشکذر را شاهد هستیم، تصریح کرد: این نگاه دولت و فراهم کردن بسترهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بسیار ارزشمند بوده و می‌تواند مشارکت خوب و هدفمند را منجر شود لذا با الگو گرفتن از این نوع روابط در ورزش اسب باید دیگر مسائل را سامان دهیم.

طالبی با بیان این که در خصو مسئله گردشگری نیز باید این مجموعه را آغاز سرمایه‌گذاری در این صنعت بدانیم، گفت: این مقوله می‌تواند توسعه یابد چرا که استان نیز توجه خوبی را در خصوص تنوع بخشی صنعت گردشگری داشته و صنعت اسب هم در این باره موثر خواهد بود.

«سیدمصطفی فاطمی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد نیز در این جلسه به ظرفیت‌های صنعت گردشگری اسب اشاره کرد و آن را صنعتی آمخیته با گردشگری و دارای طرفیت های فراوانی برای استان دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گردشگری یزد اسب سواری يزد استاندار یزد گردشگری اسب اسب کشور صنعت اسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۸۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود

دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دولت ارمنستان در جلسه روی پنجشنبه خود بر تصمیم خود درباره افتتاح کنسولگری این کشور در تبریز تاکید کرد.

«حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخستین زمستان گذشته و در نشست خبری مشترک با «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی خود در ایروان گفته بود: «ارمنستان کشور دوست و همسایه خوب ماست. در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان موافقت تهران را برای افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در شهر تبریز اعلام کردیم و امیدواریم در هفته‌های آغازین سال جدید میلادی با حضور وزیر خارجه ارمنستان شاهد افتتاح رسمی این سرکنسولگری در تبریز باشیم».

در سال ۲۰۲۲ و در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز ۲ طرف درباره ارتقای سطح همکاری‌های تجاری بین ۲ کشور و همچنین این موضوع که افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز می‌تواند بر ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی تاثیر مثبتی داشته باشد، به توافق رسیدند.

رسانه‌های ارمنستان نوشته‌اند که در اکتبر سال ۲۰۲۲ سرکنسولگری ایران در قاپان ارمنستان افتتاح شد و افتتاح سرکنسولگری این کشور در تبریز، این اقدام دوجانبه را تکمیل می‌کند.

آن‌ها همچنین با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی ایران با استان سیونیک ارمنستان هم‌مرز است، گفته‌اند افتتاح کنسولگری در تبریز باعث توسعه بیش از پیش روابط تجاری و گردشگری خواهد شد.

امیرعبداللهیان در دیدار میرزویان همچنین گفته بود: موافقت دولت ارمنستان در ایجاد سرکنسولگری ایران در منطقه قاپان باعث شده که تردد ایرانیان و همکاری‌های ترانزیتی ۲ کشور تسهیل شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲
  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!