Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:53:18 GMT

وزارت دفاع انگلیس به هکرها جایزه می دهد!

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۸۱۷۹

وزارت دفاع انگلیس به هکرها جایزه می دهد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایونینگ استاندارد، وزرات دفاع انگلیس به هکرهایی که بتوانند قبل از دشمنان باگ هایی را بیابند که ممکن است به سواستفاده و حمله سایبری منجر شود، جایزه می‌دهد.

این نخستین برنامه «باگ باونتی» وزارتخانه است و طی آن از ۲۶ هکر اخلاقی دعوت شده تا به مدت ۳۰ روز در شبکه‌های رایانشی آن جستجو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف این طرح آن است تا قبل از سواستفاده از هرگونه باگ توسط دشمنان و مجرمان سایبری، مشکل ردیابی و برطرف شود.

طی برنامه «باگ باونتی» افراد در ازای یافتن هرگونه مشکل و شکاف در نرم افزارها و شبکه‌های رایانشی، جایزه نقدی دریافت می‌کنند.

هرچند اجرای این برنامه در صنعت فناوری بسیار رایج است اما روشی غیر سنتی و تازه برای وزارت دفاع به حساب می‌آید. از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا نیز چندی قبل همین طرح را به طور موفقیت آمیز اجرا کرده است.

به گفته کریستین مکسول افسر ارشد امنیت اطلاعات وزارت دفاع انگلیس، این اقدام گامی مهم در کاهش ریسک سایبری و ارتقای انعطاف پذیری سیستم است.

او در این باره می‌گوید: همکاری با هکرهای اخلاق مدار به ما کمک می‌کند تا چشم اندازمان برای حفاظت از دارایی‌های وسیع‌تر شود.

کد خبر 5273333

منبع: مهر

کلیدواژه: هکرها انگلیس مجرم اینترنتی امنیت سایبری وزارت دفاع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری گوگل نوآوری حکمرانی فضای مجازی واکسن کرونا تحقیقات علمی روسیه اینترنت کاربران اینترنت وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند

به گزارش خبرآنلاین روسیه، امروز (دوشنبه) پس از آنچه به گفته وزیر دفاع این کشور، تهدیدات تحریک‌آمیز مقامات غربی خوانده شده است، اعلام کرد که قصد دارد رزمایشی با استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی انجام بدهد.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: وزارت دفاع روسیه گفت که این رزمایش به دستور «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه انجام می‌شود و در آن آمادگی نیروها و توانمندی‌های هسته‌ای غیراستراتژیک برای اجرای ماموریت‌های رزمی سنجیده می‌شود.

به نقل از ایسنا وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این رزمایش شامل تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات غیراستراتژیک به منظور استفاده از آن‌ها خواهد بود. یگان‌های موشکی منطقه نظامی جنوب و نیروی دریایی نیز در آن شرکت خواهند کرد.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، «طی این نشست، برخی تدابیر به منظور تمرین آماده‌سازی استفاد از تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیک استفاده خواهد شد.»

روسیه بزرگ‌ترین زرادخانه تسلیحات هسته‌ای را دارد.

وزارت دفاع روسیه بیان کرد که این رزمایش با هدف تامین امنیت ارضی و استقلال روسیه را «در پاسخ به اظهارات و تهدیدات تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی علیه فدراسیون روسیه» انجام می‌شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903441

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • تیم بی‌دفاع؛ شفیلدیونایتد از مرز ۱۰۰ گل خورده در لیگ برتر عبور کرد
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس