Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در آیین افتتاح بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه در سراوان اظهارداشت: این مرکز دویست و یکمین بیمارستان صحرایی در کشور و پنجاه و سومین بیمارستان صحرایی در سیستان وبلوچستان است که با نام شهید «دکتر قاضی سنندج» برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار احمد اخوان‌مهدوی با اشاره به اقدامات نیروی زمینی سپاه در همکاری با سایر بخش‌های بهداشتی و درمانی کشور برای مقابله با ویروس فراگیر کرونا و راه‌اندازی ۱۰ بیمارستان سیار تخصصی کووید ۱۹ در ۱۸ ماه شیوع این اپیدمی در کشور توسط بهداری نیروی زمینی سپاه افزود: راه‌اندازی بیمارستان در سیستان وبلوچستان، بیش از یکهزار تخت بیمارستانی با قابلیت توسعه تا ۲ هزار تخت و همچنین بیش از ۸۰۰ تخت بیمارستانی سیار با قابلیت توسعه تا یکهزار و ۵۰۰ تخت از جمله ویژگی‌های این بیمارستان‌ها است.
فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه از سال ۸۸ تاکنون به همت بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در کشور ۲۰۱  بیمارستان سیار و صحرایی راه‌اندازی شده است گفت: ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بیش از چهار میلیون نفر، انجام عمل جراحی بر روی بیش از ۲۰ هزار بیمار در هزار و ۷۱۰ روز از زمان برپایی این بیمارستان‌ها و بکارگیری ۲۱ هزار و ۲۰۴ نفر کادر درمان سپاه در نوبت‌های مختلف در طول این مدت از دیگر اقدامات جهادی بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه به شمار می‌رود که ارزش خدمات مراقبت از سلامت ارائه شده در این بیمارستان‌های صحرایی و سیار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به فرآیند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت از سلامت در بیمارستان سیار نقطه صفر مرزی کشتگان ادامه داد: این بیمارستان به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به اهالی مناطق محروم مرزی و کم‌برخوردار، توسعه عدالت در ارائه خدمات مراقبت از سلامت، توسعه وحدت، همدلی و ارتقاء سطح شاخص‌های بهداشتی و درمانی در مناطق مرزی و محروم و کم برخوردار در سیستان و بلوچستان برگزار شده است.
اخوان‌مهدوی گفت: سامانه رادیولوژی سیار اتوبوسی، سامانه دندانپزشکی سیار اتوبوسی، سامانه اتاق عمل سیار و ۲ سامانه جراحی تاکتیکی سیار، سامانه آزمایشگاه سیار اتوبوسی، اورژانس و تخت بستری به استعداد ۳۶ تخت، داروخانه، درمانگاه های تخصصی پزشکی شامل زنان و زایمان، اطفال، ارتوپدی، چشم‌ پزشکی، بیهوشی، جراحی قلب، دندانپزشکی تخصصی، متخصص عفونی، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه، پزشک عمومی، درمانگاه عکس کووید ۱۹ ، درمانگاه بینایی سنجی و ساخت عینک از جمله خدمات ارائه شده بیمارستان صحرایی منطقه کشتگان سراوان است.
وی ادامه داد: تعداد پرسنل فعال در این بیمارستان ۳۱ نفر پزشک متخصص، پزشک عمومی، دندانپزشک، ۲۳ پیراپزشک و پرستار و ۲۸ نفر نیز به عنوان کارکنان اداری و بخش‌های خدماتی است.
لازم به ذکر است در آیین افتتاح این بیمارستان سپاه، جانشین قرارگاه قدس نیروی زمینی، فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان، معاون امنیتی استاندار، مسوولان محلی، اعضای شورای تامین شهرستان سراوان، همچنین جمعی از ریش سفیدان و معتمدان، ائمه جمعه و جماعت اهل سنت بخش بم‌پشت نیز شرکت داشتند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان سراوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سراوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان سراوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بهداشت و سلامت بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه بهداشتی و درمانی ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

به گزارش صدای ایران به نقل از ایرنا،دکتر فریبرز درویش روزجمعه افزود: این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد: این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت: در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت: هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش‌هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ... به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می‌دهد.


نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان‌های غربی مازندران به شمارمی آیند.

دیگر خبرها

  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان