Web Analytics Made Easy - Statcounter

نورالله جلیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه امسال دستورالعمل برگزاری هیأت‌های مذهبی مانند سال گذشته است با یک سری تغییرات جزئی گفت: طبق آخرین دستورالعمل، هیئات مذهبی باید مراسم‌های ایام محرم را در فضای باز برگزار کنند.

کارشناس تشکل‌ها و هیئات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برگزاری مراسم در فضای سرپوشیده با ارتفاع 6 متر به بالا، با یک‌چهارم ظرفیت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی به مدت دو ساعت ممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه استفاده از طبل و زنجیر به صورت شخصی مجاز است، افزود: برگزاری ایستگاه صلواتی امکان‌پذیر نیست و به جای آن موکب سلامت جایگزین می‌شود که هدف از اجرای این طرح توزیع وسایل بهداشتی جهت رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی است.

جلیل با بیان اینکه امکان برگزاری روضه‌های خانگی در فضای بسته وجود ندارد، گفت: طبق آمار میدانی بدست آمده در سال گذشته بیش از 80 درصد هیات‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و یکی از بهترین اقشار در رعایت این مهم هیئات مذهبی بودند.

کارشناس تشکل‌ها و هیئات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مانند سال گذشته سازمان تبلیغات، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی از هیئت‌ها بازدید می‌کنند، افزود: دو شعار محوری «نسل در نسل در پناه حسینیم» و شعار «زیر علمت امن‌ترین جای جهان است» برای محرم امسال انتخاب شده است.

وی با تاکید بر لزوم سیاه‌پوش شدن معابر و فضاهای شهری توضیح داد: هیئت‌ها نسبت به آماده‌سازی فضای عمومی اقدام خواهند کرد و نهادهایی که متولی هستند هم در حیطه وظایف خود این مهم را انجام خواهند داد.

جلیل در پایان خاطرنشان کرد: مانند سال گذشته پخش نذورات و پخت و پز در هیئات مذهبی ممنوع است و در صورت طبخ نذری تحویل آن درب منازل خواهد بود.

انتهای پیام/3339/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: محرم مراسم هیئات مذهبی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران