Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «قیس سعیّد» رئیس جمهور تونس ۲۵ جولای (۳ مرداد) در پی اعتراضات مردمی در چند استان این کشور و درخواست سرنگونی رژیم حاکم این کشور، اتخاذ تدابیر فوق‌العاده را آغاز کرد.

سعید پس از نشست اضطراری با فرماندهان نظامی و امنیتی، برکناری «هشام المشیشی» نخست‌وزیر تونس، تعلیق فعالیت پارلمان به مدت یک ماه و لغو مصونیت نمایندگان پارلمان را اعلام کرد و ریاست قوه مجریه و دادستانی کل را شخصا بر عهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور تونس همچنین طی فرمانی «ابراهیم البرتاجی» وزیر دفاع، «حسناء بن سلیمان» وزیر خدمات عمومی و سرپرست وزارت دادگستری را برکنار کرد و تاکنون نیز نخست‌وزیر و وزرای جدید تعیین نکرده است.

سعید پس از آن طی فرمانی «علی الکعلی» وزیر اقتصاد و حمایت از سرمایه‌گذاری را عزل و «سهام البوغدیری» را به جای او منصوب کرد.

همچنین وزیر فنآوری ارتباطات، وزیر کشاورزی، شیلات و منابع آبی را برکنار و «نزار بن ناجی» را به عنوان سرپرست وزارت فنآوری ارتباطات منصوب کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، موج عزل مسئولان تونس همچنان ادامه و ریاست جمهوری تونس روز ۲۷ جولای (۵ مرداد) نیز از برکناری قاضی «توفیق العیونی» رئیس دستگاه قضایی نظامی ، «عبدالرزاق الکیلانی» رئیس اداره کل شهدا و زخمی‌های انقلاب و عملیات‌های تروریستی، «المعز الدین الله المقدم» مدیر دفتر و تمامی مشاوران نخست‌وزیر عزل شده، خبر داد.

علاوه بر این نُه نفر از کارکنان دولتی، «محمد لسعد الداعش» مدیر کل تلویزیون رسمی و «الأزهر لونقو» مدیر بخش اطلاعات در وزارت کشور را عزل و «محمد الشریف» را به عنوان جانشین لونقو تعیین کرد.

عزل سفیر تونس در واشنگتن

رئیس جمهور تونس سه‌شنبه شب (دیشب) نیز طی فرمانی «نجم الدین الأکحل» سفیر فوق العاده تونس در واشنگتن و «أنیس الوسلاتی» استاندار ایالت صفاقس را عزل کرد.

انتظار می‌رود که سعید بزودی نخست‌وزیر جدید را تعیین و دولت تحت نظارت مستقیم او آغاز بکار کند.

او می‌گوید که این تدابیر فوق‌العاده را با استناد به فصل ۸۰ قانون اساسی و با هدف نجات کشور اتخاذ کرده و اقدامات او به هیچ عنوان «کودتا» نیست.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور تونس قیس سعید تحولات تونس رئیس جمهور نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است

شهردار قم گفت: بخش مهمی از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به قم که در ارتباط با مدیریت شهری بود، در ارگان‌های دولتی مرتبط بلاتکلیف مانده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه پیگیری مصوبات سفر با استاندار و محوریت معاونت عمرانی استانداری قم است، اظهار کرد: پروژه‌های مربوط به شهرداری طی نامه‌های متعدد به معاونت عمرانی مطرح شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها در جلساتی که از زمان استاندار سابق برای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری به قم تشکیل شده، پیگیری شده است و تنها مسئله گرمخانه و بلوار پیامبر اعظم (ص) به نتیجه رسیده است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: درباره بلوار پیامبر اعظم (ص) هم قرار بود تفویض اختیار به صورت کامل به استان صورت بگیرد اما برای این کار یک نامه هفت بنده با شروطی که اصل موضوع را دچار مشکل می‌کند، به کمیسیون ماده پنج استان ارسال شده است.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: مسائل دیگر مانند اختصاص ۲۵ درصد از کاربری‌های تجاری منطقه پردیسان، اختصاص ۸۰ هکتار اراضی معوض برای تملک ریل راه آهن و اختصاص ۳۰ هکتار اراضی برای آزادسازی کاربری‌های معارض بوستان جوان نیز اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه در این موضوعات مکاتبات متعدد از سوی شهرداری قم صورت گرفته است، گفت: برای سفر دوم ریاست جمهوری نیز از ماه‌ها قبل جمع بندی پروژه‌های حوزه مدیریت شهری انجام شده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه پروژه‌هایی مانند اتصال بلوار امام صادق (ع) به جاده اراک و اتصال محور عمار یاسر به بلوار امیرکبیر از جمله اقداماتی است که باید در وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود، افزود: پیشنهادات ما در سفر ریاست جمهوری باید اقداماتی در حوزه کاری شهرداری باشد.

کد خبر 751132

دیگر خبرها

  • عقب‌نشینی دولت از اصلاح ماده ۴۱ قانون کار در پی درخواست کارگران و دستور رئیس جمهور
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • گزارش وزیر ورزش از اقدامات و افتخارآفرینی ورزش کشور به رئیس جمهور
  • تصمیم صهیونیست‌ها برای ادامه حملات به رفح
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • نتانیاهو: پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است