Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادرات محصولات پتروشیمی سنگاپور در ماه ژوئن 2021 نسبت به دوره مشابه سال 2020 بیش از 51 درصد افزایش یافت.

به گزارش آی‌سی‌آی‌اس، آمارهای موسسه دولتی اینترپرایز سنگاپور حکایت از این دارد که ارزش صادرات پتروشیمی این کشور آسیایی در ژوئن 2021 با 51.2 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه پارسال به یک میلیارد و 330 میلیون دلار رسید و این شرایط به افزایش مجموع صادرات غیرنفتی این کشور آسیایی کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارهای موسسه دولتی اینترپرایز سنگاپور نشان می‌دهد مجموع صادرات غیر نفتی این کشور در ژوئن 2021 با 15.9 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به 16 میلیارد و 300 میلیون دلار رسید، به‌طوری که این رقم در مه 2021 افزایش 8.6 درصدی را ثبت کرده بود.

تداوم روند افزایشی کل صادرات و صادرات غیر نفتی سنگاپور بر بهبود مداوم تقاضای تجارت جهانی دلالت دارد.

افزایش صادرات محصولات پتروشیمی در ماه ژوئن برای هفتمین ماه پیاپی رخ داده، در حالی که این رقم در ماه مه امسل نیز با 55.6 درصد افزایش روبه رو بوده است.

موسسه دولتی اینترپرایز سنگاپور در بیانیه‌ای اعلام کرد که محموله‌های صادراتی پتروشیمی به چین در دوره مورد بررسی 12.4 درصد افزایش یافته و محموله های شیمیایی اولیه در ماه ژوئن بیش از پنج برابر شده است.

به‌طور کلی مجموع صادرات در ماه ژوئن 22.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی به 49.7 میلیارد دلار آمریکا رسید که این مقدار نسبت به افزایش 30.9 درصدی در ماه گذشته تعدیل شد.

مجموع صادرات کالاهای غیر الکترونیکی که شامل پتروشیمی و محصولات دارویی می‌شود، در ماه ژوئن نسبت به دوره مشابه پارسال با 13.2 درصد افزایش به 12 میلیارد و 300 میلیارد دلار رسید.

مجموع صادرات کالاهای غیر الکترونیکی به چین در ماه ژوئن امسال نسبت به دوره مشابه پارسال 29.9 درصد افزایش یافته، همچنین محموله‌های ارسالی به اتحادیه اروپا و تایوان به ترتیب 37.6 درصد و 42.1 درصد افزایش داشته است.

برچسب هاسنگاپور صادرات پتروشیمی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: سنگاپور صادرات پتروشیمی آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو نسبت به دوره مشابه مشابه پارسال مجموع صادرات درصد افزایش ماه ژوئن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

 در گروه نان و غلات، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در فروردین ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند" با ۵.۶ درصد، " گوشت گاو و گوساله" با ۱.۸ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۴.۳ درصد و " کره پاستوریزه" با ۱.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با ۲.۰- درصد و "روغن نباتی جامد " با ۰.۱- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۱۵.۲ درصد، "لیمو ترش" با ۱۳.۹ درصد و" انار " با ۱۰.۵ درصد می­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " هندوانه " با ۱۴.۷- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"" پیاز" با ۲۹.۵ درصد، " هویج فرنگی" با ۱۳.۶ درصد و فلفل دلمه ای" با ۱۰.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با ۳.۰- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شکر " با ۲.۹ درصد، " سس گوجه فرنگی " و" قند " با ۱.۸ درصد است.

منبع: روابط عمومی مرکز آمار ایران 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی