Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@15:17:21 GMT

ایجاد مرکزی برای کارآفرینی اجتماعی نوجوانان و جوانان

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۱۵۵۱

ایجاد مرکزی برای کارآفرینی اجتماعی نوجوانان و جوانان

ایسنا/کرمانشاه اولین مرکز حرفه‌آموزی، توانمندسازی، بهزیستی و کارآفرینی اجتماعی نوجوانان و جوانان کشور در کرمانشاه افتتاح شد. 

مهدی امیری مدیر جمعیت مردم نهاد "افرای سبز" که مدیریت این مرکز را بر عهده دارد، در مراسم افتتاح این مرکز که امروز(13مرداد) با حضور معاون صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در ایران، مدیرکل دفتر امور بین الملل و مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه و برخی از مسئولین استانی برگزار شد، اظهار کرد: تحریم های ظالمانه و شیوع بیماری کرونا مشکلات اقتصادی را در جامعه ایجاد کرده و افراد زیادی در این شرایط  دچار مشکلات اقتصادی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این میان برخی نوجوانان و جوانان هم هستند که به این واسطه به سمت بزهکاری رفته و یا رفتارهای ناهنجارانه ای دارند و سازمان های متولی مانند بهزیستی، نیروی انتظامی و شهرداری هم به کار جمع آوری آنها می پردازند و آنها را به ما معرفی می کنند.

مدیر جمعیت افرای سبز با بیان اینکه این برنامه نوجوانان و جوانان 14 تا 25 سال را در برمی گیرد، اضافه کرد: در بین این افراد، آنهایی که مستعد حرفه آموزی باشند را انتخاب و با همکاری ورزش و جوانان، پارک علم و فناوری و مرکز فنی و حرفه ای آموزش هایی را به آنها خواهیم داد و مدرک معتبر را نیز برایشان صادر خواهیم کرد.

وی گفت: پس از ارائه آموزش‌ها، با استفاده از اعتبارات و تسهیلاتی که در حوزه اشتغال هست و ظرفیت‌هایی که در قانون پیش بینی شده، برای کمک به این افراد استفاده می‌کنیم.

امیری یادآور شد: پس از اینکه این افراد به سطحی از توانمندی رسیدند، تشکیل و راه اندازی تعاونی ها و کارگاه های خرد از دیگر اقداماتی خواهد بود که برای  آنها خواهیم داشت تا به اشتغال برسند.

امیری تاکید کرد: علاوه بر مرکز کرمانشاه، دو مرکز هم در کرج و تهران این برنامه را با محوریت کرمانشاه درحال اجرا دارند که امیدواریم این پروژه را با موفقیت اجرا کنیم و خدمتی خوبی به جوانان داشته باشیم و در نهایت آن را درهمه استان ها راه اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در گام اول برای هر مرکز ارائه این آموزش ها را به حدود 100 نفر خواهیم داشت و طبق تعهدی که داده ایم طی 18 ماه بین 10 تا 15 درصد از نوجوانانی که آموزش ها را می گیرند و به آنها مدرک داده ایم، به اشتغال پایدار خواهند رسید.

مدیر جمعیت افرای سبز کرمانشاه افزود: تلاش کرده ایم تا در کنار این اقدامات از بخش صنعت استان هم کمک بگیریم و نوجوانانی که در آموزش ها شرکت کرده اند و قابلیت های لازم را دارند را به صنایعی که دارای محیطی امن هستند معرفی کنیم تا در آنجا به شکل کارآموزی فعالیت کنند.

وی اعلام کرد: از آنجایی که این نوجوانان در سن پایینی هستند و نیروی کار ارزان قیمتی محسوب می شوند که به حداقل حقوق اداره کار رضایت دارند، به مرور جذب کارخانه ها نیز می شوند.

انتهای پیام   

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی یونیسف كرمانشاه کارآفرینی نوجوانان و جوانان آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجیتسوکاران چهارمحالی عازم مسابقات آسیایی شدند

سلیمی مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: حمزه کیانی در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم و رده سنی نوجوانان و محمد محمدی پیرمحمدی در وزن منفی ۶۹ کیلوگرم و رده سنی جوانان و امیرحسین گودرزی در وزن منفی ۵۲ کیلوگرم در رده سنی نوجوانان به مسابقات آسیایی ۲۰۲۴ اعزام شدند.

بیشتر بخوانید

نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری

وی افزود: این ورزشکاران از ۱۱ تا ۲۴ اردیبهشت ماه در ابوظبی به مصاف حریفان می‌روند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی شهرها در گرو پتانسیل کارآفرینی
  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • جوجیتسوکاران چهارمحالی عازم مسابقات آسیایی شدند
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • اعزام ۳ جوجیتسوکار چهارمحال و بختیاری به مسابقات آسیایی
  • واکاوی گرایش‌های ضد اسرائیلی «نسل زِد» در آمریکا
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب