Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون جانسون در سخنانی اعلام کرد که لندن مانع از برگزاری همه پرسی مجدد استقلال اسکاتلند در صورت خواست مردم این منطقه نخواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، "مایکل گو"، وزیر کابینه بریتانیا و معاون "بوریس جانسون"، نخست وزیر این کشور در مصاحبه ای با "ساندی تایمز" از احتمال موافقت حزب محافظه کار لندن با برگزاری همه پرسی جدید استقلال اسکاتلند سخن گفت و تاکید کرد که دولت جانسون مانع چنین اقدامی نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گو تاکید کرد که اگر اراده مردم اسکاتلند تکرار همه پرسی سال 2014 در این باره باشد، بنابراین این همه پرسی برگزار خواهد شد. وی درباره اینکه این اراده قاطع چگونه تعریف می شود توضیحی نداد.

وزیر کابینه دولت انگلیس با وجود این سیگنال های مثبت تاکید کرد که البته حالا نقطه زمانی درستی برای برگزاری یک همه پرسی در اسکاتلند نیست. وی ابراز اطمینان کرد که "نیکلا استرژن" هم به عنوان وزیر اول اسکاتلند می داند که مردم انتظار تمرکز دولت بر مسئله بحران کرونا را دارند.

اسکاتلند روز سه شنبه برنامه ای برای لغو همه محدودیت ها را ارائه داد. بر این اساس از 9 آگوست تقریبا همه محدودیت ها مشابه انگلیس در این منطقه هم لغو می شود.

برای امکان برگزاری همه پرسی مجدد در اسکاتلند لندن باید به پارلمان منطقه ای یک حکم موسوم به "Section 30" را ارائه دهد.

این اظهارات وزیر کابینه دولت انگلیس در دورانی ایراد شده که حمایت از استقلال اسکاتلند کمی کاهش پیدا کرده است. سال گذشته نظرسنجی ها به صورت مداوم به مدت 6 ماه نشان داد که اکثر اسکاتلندی ها دوست دارند در کشوری مستقل زندگی کنند و 58 درصد خواستار استقلال از انگلیس بودند، اما اخیرا ورق برگشته و 52 درصد موافق ماندن در انگلیس هستند.

استرجن قبل از برگزاری انتخابات منطقه ای گفته بود که اگر حزب او در انتخابات پیروز شود، همه‌پرسی استقلال اسکاتلند را تا پیش از سال 2024 برگزار می‌کند. او همچنین هشدار داده بود که دولت مرکزی لندن حق ندارد با انتخاب دمکراتیک مردم این منطقه مخالفت کند. این سیاستمدار اسکاتلندی بعد از پیروزی اخیر در انتخابات اسکاتلند گفت که از نتیجه انتخابات هیجان زده شده و آن را یک دستاورد تاریخی خوانده است. او هشدار داده هرکس مانع برگزاری همه‌پرسی اسکاتلند شود با خواست دمکراتیک مردم این منطقه طرف خواهد شد.

شهروندان انگلیسی لغو محدودیت‌های کرونایی را اقدامی زودهنگام می‌دانند ادعای گروه نظامی انگلیسی درباره حمله به یک کشتی در دریای عمان بالاترین آمار مرگ روزانه کرونایی در انگلیس از ماه مارس انتقاد شدید فرانسه از قوانین «تبعیض‌آمیز» قرنطینه‌ای انگلیس

رهبر حزب ملی اسکاتلند تصریح کرد: تنها مردم اسکاتلند هستند که می‌توانند درباره آینده این منطقه تصمیم گیری کنند و هیچ سیاستمداری از وستمینستر (پارلمان انگلیس) حق ندارد سد راه آن‌ها شود. وی با بیان اینکه زمان دقیق برگزاری همه‌پرسی توسط پارلمان اسکاتلند تعیین می‌شود افزود: بوریس جانسون یا سیاستمداران وستمینستر حق تصمیم‌گیری در این رابطه را هم ندارند.

این در حالیست که دولت لندن بارها با برگزاری دوباره همه پرسی استقلال اسکاتلند مخالفت کرده است. جانسون دو سال پیش با رد درخواست نیکلا استرجن در این زمینه یادآور شد که مقام‌های محلی این منطقه، همه پرسی سال 2014میلادی را رویدادی برای یک نسل خواندند و به همین خاطر مردم به حفظ یکپارچگی پادشاهی متحد انگلستان رای دادند.

اولین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند روز 18 سپتامبر 2014میلادی (27 شهریور 1393) برگزار شد که در جریان آن 55 درصد از رأی‌دهندگان به ماندن در انگلیس و 45 درصد به ترک انگلیس رأی دادند.

با این حال نیکلا استرجن و حامیان برگزاری همه‌پرسی دوباره در مورد حق تعیین سرنوشت اسکاتلند معتقدند که رای انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا، اوضاع را تغییر داده و این منطقه مایل است که در اتحادیه اروپا باقی‌ بماند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اروپا اخبار انگلیس اروپا اخبار انگلیس استقلال اسکاتلند برگزاری همه پرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرسنال - بورنموث؛ ترکیب رسمی

هفته سی و ششم لیگ برتر با بازی آرسنال در لانچ‌تایم آغاز می‌شود. 

طرفداری | در جریان دیداری از هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس، تیم های آرسنال و بورنموث مقابل هم قرار می گیرند. 

اطلاعات بازی آرسنال و بورنموث  تورنومنت: هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس - فصل 24-2023 زمان برگزاری: شنبه 4 می ۲۰۲۴ (15 اردیبهشت ۱۴۰۳) ساعت برگزاری: 15:00 به وقت تهران محل برگزاری: استادیوم امارات (لندن) داور: دیوید کوت   ترکیب اولیه آرسنال و بورنموث آرسنال (3-3-4): رایا | وایت، سالیبا، گابریل، تومیاسو | اودگارد، پارتی، رایس | ساکا، هاورتس، تروسار  بورنموث (1-3-2-4): تراورس | اسمیت، زابارنی، سنسی، کلی| کریستی، کوک | کلایورت، اسکات، واتارا | سولانکه

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • آنروا: رفح را ترک نخواهیم کرد
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • چلسی رقیب همشهری‌اش را گلباران کرد
  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • چلسی - وست هم؛ ترکیب رسمی
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • آرسنال - بورنموث؛ ترکیب رسمی
  • صهیونیست ها این گونه مانع رسیدن آرد به مردم غزه می شوند (فیلم)