Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:26:17 GMT

شوراییان از نظرات نخبگان دانشگاهی استفاده کنند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۱۷۹۰

شوراییان از نظرات نخبگان دانشگاهی استفاده کنند

ایسنا/کرمانشاه معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه از اعضای شوراها خواست از نظرات نخبگان دانشگاهی برای پیشبرد امور شهرها استفاده کنند.

منوچهر فخری، امروز(13 مرداد) در نشست شهرداران و اعضای شوراهای شهرهای استان، شهرداری و شورا را دو بال مدیریت شهری دانست و گفت: شوراها به نوعی استراتژی توسعه شهرها را تعریف کرده و شهرداری ها این استراتژی را اجرا می کنند و تعامل این دو با هم می تواند به پیشرفت و حل مشکلات شهرها بیانجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر داشتن یک برنامه مدون راهبردی برای توسعه شهرها تاکید کرد و گفت: شوراها باید یک برنامه چهار ساله برای توسعه شهرها تدوین کنند. برای تدوین این برنامه نیز شناخت و احصای مشکلات شهری اولین گام است و سپس باید سراغ راهکارهایی برای رفع این مشکلات رفت.

وی بر اهمیت آموزش اعضای شوراها و نیروهای شهرداری هم تاکید کرد.

معاون استانداری کرمانشاه به اهمیت انتخاب شهرداری توانمند از سوی اعضای شوراها هم اشاره کرد و گفت: باید فردی بعنوان شهردار انتخاب شود که به مسائل و موضوعات مختلف شهری اشرافیت داشته باشد.

وی افزود: فردی نیز که بعنوان شهردار انتخاب می شود باید از دانش و تجارب مدیران قبلی شهرداری استفاده کند.

فخری بر تعامل سازنده بین اعضای شوراها، بین اعضای شورا با شهرداری و همچنین با دیگر دستگاه های مرتبط با امور شهری تاکید کرد.

وی همچنین از اعضای شوراها خواست از نظرات و دیدگاه های نخبگان جامعه و خصوصا نخبگان دانشگاهی استفاده کرده و از آنها مشورت بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه استانی اجتماعی شوراها اعضای شوراها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان گفت: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجمتع گردشگری صفه، با اشاره به سالروز تاسیس شوراها اظهار کرد: یکی از زیبایی‌های جمهوری اسلامی، مردم سالاری است و مصداق بارز آن شوراها است.

وی افزود: در هر دوره شورایی، منتخبان مردم چهار سال در خدمت آن‌ها هستند و با انتخاب شهردار که در راس ۱۵ منطقه شهری و ۱۵ سازمان شهری قرار دارد، این مردم‌سالاری را در عرصه شهری تجلی می‌دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروز شاهد اقدامات و دستاوردهای شهرداری در حوزه تقویت گردشگری نصف جهان هستیم؛ در شورای اسلامی شهر نیز کمیته گردشگری داریم که هدف ما توسعه گردشگری و توجه به این بخش است و لذا در مقطعی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص یافت.

حاج‌رسولی‌ها با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان خاطر نشان کرد: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

وی گفت: ما در اصفهان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و این زیبایی کار شورایی است؛ در مدت ۱.۵ سال دیگر مردم مجدد شورای دیگری را انتخاب می‌کنند و هر حرکتی در این شهربا پشتوانه انتخابات مردمی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌فرد مجموعه کوه نور تصریح کرد: چنین مجموعه‌ای نه تنها در ایران، بلکه حتی در کشورهای دیگر ندیده‌ام.

کد خبر 749181

دیگر خبرها

  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد