Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@03:23:36 GMT

کارآفرین خارگی نیازمند حمایت مسؤولان جهت راه اندازی یک خط تولید+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۲۳۸۴

کارآفرین خارگی نیازمند حمایت مسؤولان جهت راه اندازی یک خط تولید+فیلم

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری فارس - جزیره خارگ، کورش امینی: سال جاری به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شد موضوعی به غایت مهم که حاکی از اهمیت مقوله تولید و رفع موانع مرتبط با آن است. 

در این زمینه لازم است که نخست به سیاست‌های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابلاغی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۱ توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بند دهم سیاست‌های ۲۳گانه ابلاغ شده به ارکان مختلف حاکمیتی به تنظیم نقش نهادهای عمومی غیردولتی اقتصادی در جهت تولید ملّی اشاره شده و در بند بیستم به تنقیح و اصلاح قوانین و مقررات (از جمله اصلاح قانون پولی و بانکی، تأمین اجتماعی و مالیات‌ها) برای تسهیل فعالیت در بخش‌های تولیدی و رفع موانع سرمایه‌گذاری در سطح ملی با رویکرد ثبات نسبی در قوانین اشاره شده است.  

موضوعی که در کنار سایر موارد مهم برشمرده شده، حاکی از لزوم توجه به نقش اهرمی قوانین و اصلاح آن‌ها برای کمک به تولید و همچنین نقش موثر نهاد‌های عمومی غیر دولتی است.

متعاقب این دغدغه در سال ۱۳۹۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و پس از آن در سال ۱۳۹۸ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. 

حال با این اوصاف نقش و وظیفه نهادهای عمومی غیر دولتی از جمله شهرداری‌ها در زنجیره تولید چیست و شورای شهر به عنوان نهاد تصمیم گیرنده و تصمیم ساز برای شهرداری‌ها چه مسؤولیتی بر عهده دارد؟ 

متعاقب این دغدغه در سال ۱۳۹۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و پس از آن در سال ۱۳۹۸ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. 

با توجه به اینکه شهرداری‌ها بازوی اجرایی شورای شهر هستند و منطبق با بند ۲ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح‌ها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حل‌های کاربردی در این زمینه‌ها جهت برنامه ریزی و ارائه آن به مقامات مسؤول ذیربط از جمله وظایف شورای اسلامی شهر است.

انتظار می‌رود شورای اسلامی شهر و شهرداری با هماهنگی استاندار، نماینده مجلس و بخشداری ویژه، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در جزیره خارگ را تشکیل دهد و فلسفه وجودی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در جزیره خارگ باشد.

یکی از موارد مؤثر در بحث رفع موانع تولید، منابع مالی است که بانک‌های عامل باید ظرف مدت مقرر قانونی نسبت به اجرای مصوبات کارگروه ستاد تسهیل در جزیره خارگ اقدام کرده و در صورت مخالفت، طی مدت یک‌ماه گزارش مربوطه را اعلام کنند. 

شفافیت، مقدمه عدالت بوده و در زمینه تقویت صنعت و رسیدگی به موانع تولید می‌توان از سیستم‌های رصد اطلاعاتی موجود استفاده کرد. 

با جذب سرمایه‌گذاران جدید از دیگر مؤلفه‌های مؤثر در بحث رفع موانع تولید و تقویت صنعت است که در دستور کار ستاد تسهیل قرار دارد. بازدهی بازار تولید در جزیره خارگ با ارائه راهکارهای مناسب نیازمند تقویت است تا جذابیت‌های لازم برای ورود سرمایه‌گذاران جدید به بخش صنعت و تولید را فراهم کند. 

هرچند تلاش‌های خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری توسط یک کار آفرین در جزیره خارگ صورت‌گرفته که نیاز است با یک اهتمام همگانی و توجه ویژه، به ایشان شود تا دیگر جوانان جزیره خارگ ترغیب به ادامه راه مثل ایشان شوند. 

میثم اسماعیلی، حدود دو  سال است که وارد عرصه کارآفرینی در جزیره خارگ شده، به بهانه شعار سال ۱۴۰۰ که «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» است به سراغ این کارآفرین اهل جزیره رفیم و وی نیز در این گفت‌وگو از مشکلات و موانع، تولید، علاقه، ایده و چگونگی ورود به این کار به ما گفت که در ادامه از منظر مخاطبان می‌گذرد.

 

فارس: لطفاً خودتان را معرفی کنید و در خصوص طرح خود توضیحاتی بدهید؟ 
میثم اسماعیلی بومی و ساکن جزیره خارگ در سال ۱۳۹۹ اقدام به خرید خط تولید انواع دستمال کاغذی و سفره یکبار مصرف نموده‌ام که بتوانیم در عرصه تولیدات غیر نفتی در جزیره خارگ برای اولین بار جبهه‌های کاری در قبال مردم جزیره و زادگاهم با حداقل سرماگذاری سه میلیارد تومان فراهم نمایم. 

فارس: چه دلیلی باعث شد تا این ایده به فکر شما برسد و به این کار علاقه‌مند شدید؟ 

دلیل اصلی اینکار بنده فقط صرفا به جهت تقویت نیروهای زن در جزیره و استقلال شغلی در جزیره و کم کردن هزینه‌های خانواده‌ها در قبال خرید محصولات با کیفیت و در حد مردم شهرم بوده که خداروشکر تا حالا افتخار خدمت داریم. همچنین تعداد ۱۰ نفر به صورت مستقیم که ۶ نفر خانم چهار نفر آقا و ۲۰ نفر غیر مستقیم و در قالب بازاریاب مشغول به کار هستند. 

فارس: در حال حاضر مشغول به چه کاری هستید؟ 

در حال حاضر پیگیر موضوع تهیه لفافه به جهت راه اندازی لاین دستمال‌های اقتصادی و حوله‌ای هستم و ان‌شاالله به زودی خط تولید روزانه پنج هزار لیتر انواع شوینده‌های خانگی را در دستور کارم قرار داده‌ام. 

 

 

فارس: از مشکلات تولید بگویید؟ 

مشکلات تولید در حال حاضر فضای کشور را در هر زمینه‌ای متوقف کرده، ولی مشکلات اصلی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنم بحث آوردن مواد اولیه به جزیره خارگ هست، و بحث اصلی دیگر عدم حمایت شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره و حتی اماکن دولتی که در روز افتتاحیه مجموعه قول دادن ولی متاسفانه هیچگونه عملی از آنها بنده تا حالا ندیده‌ام. انتظار است با ورود استاندار بوشهر عبدالکریم گراوند، عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر، گناوه، بخشدار جزیره خارگ ناصر ابراهیمی این مشکل اصلی من حل شود و بحث فروش ما در جزیره خارگ رونق بگیرید و تمام مردم جزیره خارگ از این فرصت بتوانند استفاده کنند. 

فارس: مقام معظم رهبری شعار سال ۱۴۰۰ را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند، برای کارتان آیا دولت اعطای تسهیلات انجام داده است یا خیر و نقش دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ 

 نقش بانک ملی جزیره خارگ در پیشبرد کارهای بنده اساسی و به موقع بوده و تا حالا به هر تعهدی که داده‌اند عمل کردن و جا داره دست حمید باقری ریاست بانک ملی میدان امام و دیگر کارکنان فیض الله علیپور، عبدالله کوپالی را بفشارم که هر سه از بومی‌های جزیره محسوب می‌شوند.

 

فارس: برای رونق تولید شما چه توصیه‌ای به مدیران شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره خارگ دارید؟ 

حداقل خواسته تولید کنندگان از مسؤولان همواره حمایت بوده و این حمایت‌ها قطعا باعث می‌شود تا رشد تولید را در کشور داشته باشیم و کمک می‌کند تا چرخه تولید ما متوقف نشود و من هم بتوانم در سالی که رهبر عزیزم سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند عزم خودم را با جدیت بیشتر در مسیر انواع تولیدات بگذارم. 

فارس: چه توصیه‌ای به جوانان جزیره خارگ در زمینه کارآفرینی دارید؟ 

توصیه و هدف اصلی من به جوانان جزیره خارگ و کشورم این است که با کمترین امکانات هم می‌شود بهترین افتخارات را کسب کنیم و نیت بنده در ارتقا تولیدات، حمایت از مجموعه‌های فرهنگی در حوزه موسیقی و تئاتر، ورزشی در انواع ورزش‌ها در جزیره خارگ بوده و هست و امیدوارم با کمک هم شهری آباد در مسیر خودکفایی و استقلال داشته باشیم. 

فارس: حرف آخر؟ 

حرف آخر خودم این است که نیازمند حمایت مدیران شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره هستم و امیدوارم صدای بنده به گوش عزیزان برسد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید شهرداری شورای شهر رفع موانع تولید مانع زدایی ها جزیره خارگ شورای اسلامی پشتیبانی ها رفع موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام هرمزگان، حمید باسره اظهار داشت: یکی از اقدامات اثربخش کمیته امداد به منظور توانمند سازی خانواده‌ها نیازمند و کمک به امر ازدواج جوانان، تهیه و تأمین جهیزیه برای نوعروسان تحت حمایت این نهاد است که کمیته امداد هرمزگان نیز در همین راستا طی سال ۱۴۰۲ تعداد چهار هزار و ۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در استان اهدا کرده است.

باسره با بیان اینکه بدون شک حمایت‌های مادی و معنوی خیرین و مردم باعث موفقیت این نهاد در حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه بوده است، افزود: به منظور تأمین این تعداد جهیزیه برای نوعروسان هرمزگانی، در مجموع بیش از ۱۴۳ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان هزینه شده که از این میزان ۱۲۱ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان از اعتبارات کمیته امداد و مبلغ ۲۲ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان از محل کمک‌های خیرین و مردم استان در قالب (صدقات، نذورات، زکات و…) تأمین شده است.

این مقام مسؤول یادآور شد: هر سری جهیزیه اهدایی به زوج‌های جوان شامل پنج قلم از اساسی‌ترین لوازم ضروری زندگی نظیر: یخچال، تلویزیون، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی و جاروبرقی بوده که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به کاهش هزینه‌های زوج‌های جوان در ابتدای زندگی مشترکشان به این عزیزان اهدا شده است.

کد خبر 6096936

دیگر خبرها

  • برنامه‌های بخش کشاورزی بر اساس اطلس موجود تعریف شود
  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند