Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ استاندار کرمان با اشاره به اینکه آب منطقه‌ای استان نیز باید با این تصرفات غیرمجاز محکم برخورد کند و مسیر رودخانه‌ها را از تصرف نجات بدهد، گفت: ‌ مدیریت منابع آبی در استان ضرورت دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، علی زینی‌وند ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان با بیان اینکه کرمان، استان حادثه‌خیزی است و همواره شاهد بلایای طبیعی در این استان هستیم اظهار داشت: کرمان زلزله‌خیز است و باید سطح دانش استان را برای پیشگیری در زمان حوادث بالا برد و تکنولوژی استان را افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعلام آمادگی می‌کنیم که در افزایش ایستگاه‌های لرزه نگاری در استان آماده همکاری هستیم گفت: وقوع سیل در استان را شاهد هستیم و با توجه به اینکه کارهای بزرگی برای پیشگیری شده اما باز هم شاهد خسارات سیل هستیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه حدود 40 درصد استان در یکسال گذشته در بحث سیل ایمن شده افزود: از قطع درختان در استان ناراحت هستیم اما وقتی این درخت در مسیر رودخانه کاشته شده به دیگران آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه رفع تصرف مسیر رودخانه‌ها باید با جدیت پیگیری شود خاطرنشان کرد: سیل تیرماه در استان کرمان خانمان سوز بود که دلیل اصلی آن ساخت و ساز و درختکاری در مسیر رودخانه بود.

زینی‌وند با ابراز تاسف از اینکه مردم مسیر رودخانه‌ها را تغییر داده بودند گفت: پاکسازی مسیر رودخانه‌ها باید انجام شود و از رفع تصرف مسیر رودخانه‌ها حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فرمانداران با تصرف رودخانه‌ها با قاطعیت برخورد کنند و اجازه ندهند جان مردم به خطر بیفتد تصریح کرد: هم مجوز دهنده و هم افرادی که ساخت و ساز داشته‌اند باید پاسخگو باشند چرا که باعث این خسارات بودند.

خسارت 460 میلیارد تومانی سیل به استان کرمان / ساخت و ساز ‌و کشاورزی مردم نابود شدواکاوی علت سیلاب‌های بی‌سابقه در کرمان / حریم رودخانه‌ها کی رفع تصرف می‌شود؟

استاندار کرمان با اشاره به اینکه آب منطقه‌ای استان نیز باید با این تصرفات غیرمجاز محکم برخورد کند و مسیر رودخانه‌ها را از تصرف نجات بدهد ادامه داد: مدیریت منابع آبی در استان ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه فرونشست زمین در برخی مناطق خطرناک است و به‌شدت باید مراقبت کرد گفت: زمان مدیریت سنی آب در استان گذشته و بحث حیات و تمدن یک سرزمین است.

زینی‌وند با اشاره به اینکه 500 میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه‌های کشور اختصاص یافته که سهم استان باید گرفته شود افزود: مدیران از کار کردن نترسند و ریسک پذیر باشند.

در این جلسه محمدرضا حاتمی رئیس مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران با بیان اینکه رویکرد استانداری کرمان رویکرد دانش محوری است اظهار داشت: دانش قدرت می‌آورد و هر چه به مراکز علمی بها داده شود بیشتر موفق خواهیم بود.

رئیس مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران افزود: امروز سه ایستگاه لرزه نگاری به ایستگاه‌های استان کرمان اضافه شده که اتفاق مهمی است.

انتهای پیام/511/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیل استان کرمان سیل استان کرمان مسیر رودخانه ها استاندار کرمان رودخانه ها استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۶ کودک گرفتار در کوه‌های کرمان

به گزارش صدای ایران از ایرنا از اعلام روز جمعه جمعیت هلال احمر استان کرمان، ساعت ۱۳ امروز و در پی اعلام گزارش گیر افتادن ۶ کودک در کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، بلافاصله یک تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان به محل حادثه اعزام و گیر افتادگان پس از رهاسازی از دیواره به محل امن منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • پیدا شدن فرد گمشده در ارتفاعات شهر بار نیشابور پس از ۳۶ ساعته
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • فیلم | تشییع شهید گمنام در ارتفاعات کوهپایه کرمان
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • نجات ۶ کودک گرفتار در کوه‌های کرمان
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه تفریحی غار زینگان
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه«غار زینگان» ایلام توسط نجاتگران هلال احمر
  • ۱۰ از ۱۸: این بخش از والیبال آسیا در تصرف ایران