Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@17:01:25 GMT

وضعیت روحی خود را در شرایط کرونا چگونه ارزیابی کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۳۰۴۳

وضعیت روحی خود را در شرایط کرونا چگونه ارزیابی کنیم؟

براساس اعلام سازمان بهزیستی کشور تماس‌ها با صدای مشاور بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته و افسردگی در صدر علت تماس‌ها با این سامانه به شمار می‌رود و نیاز به ارزیابی وضعیت روحی در شرایط کرونا به شدت احساس می‌شود بنابراین سامانه‌ای رایگان و آنلاین برای این کار فعال است.

به گزارش ایمنا، به نقل از سازمان بهزیستی کشور، هدف از راه‌اندازی سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران ویروس کرونا، تدوین محتوای مناسب متناسب با وضعیت سلامت روان افراد، غربالگری صحیح و مبتنی بر شواهد علمی، ارائه توصیه‌های کارشناسی و علمی روانشناختی و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی ناشی از بحران ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان متخصص در این سامانه در تلاش هستند تا بتوانند به صورت هوشمند افراد جامعه را در این شرایط بحرانی از نظر وضعیت روانشناختی، غربالگری کنند و توصیه‌های روانشناختی را به آنها ارائه دهند.

البته نباید فراموش کرد که نتایج نمایش داده شده و توصیه‌های ارائه شده در این سامانه، بر اساس پاسخ دهی به سوالات پرسشنامه استرس، افسردگی و اضطراب است و جایگزین مداخلات و مصاحبه‌های تخصصی نمی‌شود. برای خودارزیابی در این سامانه به اطلاعاتی مانند سن، کدملی، تلفن همراه و سایر اطلاعات است.

مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه خودارزیابی وضعیت روانشناختی به نشانی http://corona.behzisti.ir پس از پاسخ به سوالات خودارزیابی و دریافت پاسخ وضعیت روانشناختی خود، توصیه‌های کارشناسی علمی و روانشناختی را دریافت کنند.

سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی با غربالگری سیستماتیک افراد در مشکلات استرس، اضطراب و افسردگی که پایه برخی دیگر از مشکلات روانشناختی است، به عنوان یکی از محورهای ارجاع به صدای مشاور خط ۱۴۸۰ و پس از آن به مراکز مشاوره تخصصی مورد نظر به شمار می‌رود.

بهزاد وحیدنیا مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور طی ماه‌های گذشته اعلام کرده بود که بررسی‌های سامانه خودارزیابی روانشناختی نشان می‌دهد که در طول شش ماه اول شیوع کرونا ۹ تا ۱۱ درصد استرس، اضطراب و افسردگی شدید و متوسط گزارش شده است و اکنون این رقم به ۱۶ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، فشارهای روانی به ویژه سوگ گسترده ناشی از بحران کرونا و پیامدهای آن از یک سو و تغییرات اقتصادی و اجتماعی و افزایش گرانی و بیکاری از سوی دیگر، بستر تغییر و تعمیق الگوی آسیب‌های اجتماعی را فراهم کرده است. این عوامل کارکرد افراد و احساس امنیت، کفایت و رضایت آنها را تحت تأثیر قرار داده و موجب افزایش اختلالات روانی به ویژه اختلالات اضطرابی به عنوان زیربنای طیف وسیعی از سایر اختلالات شده است.

کد خبر 512259

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس سازمان بهزیستی کشور صدای مشاور بهزیستی سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران ویروس کرونا افزایش اختلالات روانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وضعیت روانشناختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص میانگین کیفی هوای این کلانشهر سومین روز از اردیبهشت با ۸۳ AQI در وضعیت قابل قبول است.
همچنین شاخص کیفی هوا براساس سامانه‌های برخط ۲۴ ایستگاه در منطقه پروین با ۱۵۶ و زینبیه ۱۶۲ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم در حالیکه در منطقه میرزا طاهر با ۲۹ وشهر مبارکه با ۳۸ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق شهر سگزی با ۱۰۸، زرین شهر با ۱۴۶، دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۲۶ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کیفیت هوای همچنین در مناطقی از شهر اصفهان از جمله ۲۵ آبان با ۷۴ ف احمدآباد ۸۲، انقلاب ۶۴، پارک زمزم ۹۷، خرازی ۵۸، رهنان ۷۷، سپاهان شهر ۶۰، ولدان ۸۸، کردآباد ۶۶، کاوه ۱۰۰، قهجاورستان ۸۱ و فیض ۵۱، و شهر‌های شاهین شهر با ۷۸ و خمینی شهر با ۵۳، کاشان ۶۳ ونجف آباد ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

دیگر خبرها

  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری» + مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری»
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»/ مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز