Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@13:09:33 GMT

کرونا جشنواره صدا و سیما را تعطیل کرد!

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۳۳۰۲

کرونا جشنواره صدا و سیما را تعطیل کرد!

رئیس ستاد جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما اعلام کرد که به دلیل شرایط حاد کرونایی، جشنواره تولیدات صدا و سیما برگزار نخواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما اعلام کرد که امسال جشنواره تولیدات رسانه ملّی برگزار نخواهد شد.

سید عباس فاطمی به عنوان رئیس ستاد جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صداوسیما با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برگزاری جشنواره تولیدات مراکز اظهار کرد: سال گذشته و به خاطر شیوع کرونا و محدودیت‌های گسترده اجتماعی، امکان برگزاری جشنواره وجود نداشت اما تلاش شد در سال جاری شاهد برگزاری جشنواره‌ای باشکوه‌ با رعایت دستورالعمل‌های کرونایی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اینکه  شرایط برای این مهم مهیا بود، اما ورود کشور به پیک پنجم کرونا و رشد تصاعدی همه‌گیری کرونا دلتا  و پابرجا بودن و تشدید محدودیت‌های اجتماعی، با تأکید علی دارابی  معاون امور استان‌ها و بررسی میدانی شرایط، مقرر شد امسال هم جشنواره تولیدات مراکز برگزار نشود.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها با بیان اینکه امکان برگزاری این جشنواره به صورت 100 درصد مجازی وجود نداشت گفت: آثاری که در این جشنواره مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند و به عنوان برگزیده معرفی می‌شوند، از سراسر کشور و 33 مرکز استان‌اند، بنابراین لازم است صاحبان آنها و دست‌اندرکاران مراکز مختلف در کارگاه‌های جانبی و برنامه‌های تخصصی‌ و همچنین مراسم اختتامیه حضور داشته باشند اما با شرایط کنونی، امکان چنین چیزی فراهم نیست.

وی در پایان بیان کرد: در نهایت و بعد از ارزیابی همه این موضوعات، تصمیم بر این شد که جشنواره تولیدات مراکز در سال جاری هم برگزار نشود اما امیدواریم بزودی و با واکسیناسیون گسترده و پایان شرایط اضطراری، شاهد برگزاری جشنواره تولیدات مراکز بعد از دو سال وقفه باشیم.

دبیر قرارگاه مسجد در تلویزیون منصوب شددر جلسه رئیس صداوسیما با مسئولان ساترا چه گذشت؟/ تلویزیون سریالِ قدیمی "مهدی هاشمی" را پخش می‌کندبازجوی "گاندو" بازیگر سریال محرمی تلویزیون شد + عکس

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا رسانه ملی تلویزیون ویروس کرونا رسانه ملی تلویزیون جشنواره تولیدات مراکز برگزاری جشنواره صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره کن در کما

به گزارش ددلاین، گروهی موسوم به «جمعی از کارگران در خطر جشنواره‌های فیلم» روز دوشنبه با انتشار نامه‌ای از برنامه خود برای برگزاری اعتصاب در ایام این فستیوال خبر دادند.

«با توجه به آسیب‌پذیری مفرط و وضع اضطراری بی‌چون‌وچرا جهت حفاظت از حرفه‌مان، و پس از مشورت و رأی‌گیری از اعضای مجموعه، کلیه کارکنان جشنواره فیلم کن و بخش‌های جانبی‌اش را دعوت به اعتصاب می‌نماییم.» این گروه در نامه خود درخواست کردند.

«ما از سازمان‌هایی که ما را به کار می‌گیرند تقاضا داریم به یک توافقنامه جمعی که به ما اجازه به استخدام‌در‌آمدن تحت عنوان کارگران دوره‌ای در صنعت سرگرمی می‌دهد، پایبند باشند.»

این گروه شامل حدود ٢٠٠ نفر از کارکنان جشنواره‌های فیلم در فرانسه هستند که نارضایتی‌های عمیقی درخصوص حق و حقوق خود دارند. اتحادیه کارکنان جشنواره در ماه مارس سال ۲۰۲۰ تأسیس شده و کارکنان بخش‌های مختلف جشنواره از جمله «مسابقه»، «دو هفته کارگردانان»، «هفته منتقدین» و جشنواره لومیر در شهر لیون و بسیاری دیگر از فستیوال‌ها را پوشش می‌دهد.

پیشتر منابعی از داخل این جنبش به ددلاین گفته بودند که این گروه قصد دارد برای رساندن صدای اعتراض خود به مدیران، در مراسم افتتاحیه «دو هفته کارگردانان» و بخش «اِی‌سی‌آی‌دی» تجمع کرده و انتظار می‌رود در مراسم افتتاحیه فیلم «مگالوپلیس» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و «فیوریوسا» به کارگردانی جرج میلر نیز روی فرش قرمز ظاهر شوند.

منابع آگاه به ددلاین گفتند که گزینه‌های مختلفی روی میز است، از جمله «اعتصاب کامل کارگری» که باعث می‌شود ده‌ها نفر از کارگران جشنواره دست از کار بکشند. این افراد شامل برنامه‌ریزان، آپاراتچی‌ها، زیرنویس‌کنندگان، مسئولین برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی و کارکنان بخش‌های فنی هستند که اغلبشان نیرو‌های پاره‌وقت هستند. در صورتی که آپاراتچی‌ها و مسئولین برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی دست از کار بکشند، جشنواره کن با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

یک منبع از درون این جنبش کارگری که نخواسته بود نامش فاش شود به ددلاین گفته بود که «٨٠ درصد از کارمندان جشنواره‌ها درآمدی کمتر از ٢٠٠٠ یورو (٢١٠٠ دلار) در ماه دارند، که با این مبلغ دریافتی زندگی در پاریس غیرممکن است».

دومین نقطه اختلاف، برنامه بیمه بیکاری فرانسه برای کارگران و تکنسین‌های صنعت سرگرمی است. این طرح از کارکنان صنعت سرگرمی با قرارداد‌های کوتاه‌مدت با مزایای بیکاری در فاصله بین یک شغل تا شغل دیگر حمایت می‌کند، اما به دلیل ابهام فراوان در مقررات، بسیاری از کارگران جشنواره‌های سینمایی از مزایای آن محروم می‌مانند.

این گروه در نامه روز دوشنبه خود به هشدار‌های قبلی در خصوص وضع معیشتی‌شان اشاره کرده و گفتند که «یک سال است که نسبت به بی ثباتی روزافزون زندگی افرادی که در جشنواره‌های سینمایی مشغول به کار هستند، اخطار داده‌ایم».

«ما [پس از انجام]کار‌های کوتاه‌مدت، دوره‌های بیکاری را می‌گذرانیم و علیرغم ماهیت حرفه‌مان که بصورت دائمی به کار گمارده نمی‌شویم و با وجود تلاش‌هایمان برای به نمایش‌درآمدن آثار سینمایی، فعالیت ما در طرح مزایای بیکاری فرانسه قرار نمی‌گیرد.»

«آخرین اصلاحات طرح مزایای بیکاری در فرانسه نیز کارگران جشنواره را در چنان وضعیت بی‌ثباتی می‌اندازد که اکثریت ما مجبور به رهاکردن شغل‌هایمان می‌شویم و در نتیجه برگزاری فستیوال‌هایی که در آن حضور داشتیم را دچار اختلال می‌کند.»
هفتادوهفتمین دوره جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۴ تا ۲۵ می (۲۵ اردیبهشت‌ماه تا ۵ خردادماه) برگزار خواهد شد و گرتا گرویگ ریاست هیئت داوران این دوره را عهده‌دار است. لیلی گلدستون، نادین لباکی، هیروکازو کورئیدا، اوا گرین، عمر سی، ابرو جیلان، خوان آنتونیو بایونا و پیر فرانچسکو فاوینو اعضای هیئت داوران این دوره از فستیوال هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • جشنواره کن در کما
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • رئیس صداوسیما در پشت صحنه برنامه برمودا |‌ تصاویر
  • فصل‌های بعدی «برمودا» ساخته می‌شود
  • برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • برگزاری رایگان کلاس‌های آمادگی برای زایمان در یزد