Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:56:29 GMT

در حال رایزنی برای برگزاری پیاده روی اربعین هستیم

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۳۵۵۶

در حال رایزنی برای برگزاری پیاده روی اربعین هستیم

به گزارش ایرنا ، سردار عباس مطهری روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان در رشت اظهار داشت: نتیجه این رایزنی ها حتما به اطلاع عمومی مردم خواهد رسید و امیدواریم امسال بتوانیم پیادروی اربعین را از سر بگیریم.

به گفته او، با وجود شیوع کرونا ، راهیان نور به صورت مجازی برگزار شد که از روز ۱۵ بهمن ماه سال ۹۹ تا پایان فروردین ماه  ۱۴۰۰، حدود ۲۶ میلیون از دانش آموزان ، اولیای دانش آموزان و فرهنگیان از این طرح در فضای مجازی بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این آمار فقط مربوط به نرم افزار شاد وزارت آموزش و پرروش است که خوشبختانه علاوه بر استقبال بسیار مناسب دانش آموزان ، اولیای آنان و همچنین فرهنگیان نیز استقبال بسیار خوبی از راهیان نور در فضای مجازی داشتندو به طور حتم این رقم نیز تاکنون افزایش یافته است.

رئیس سازمان اردویی ، راهیان نور و گردشگری سپاه و بسیج کشور ادامه داد: البته با برطرف شدن کرونا، راهیان نور حقیقی، قوی تر از سابق برگزار می شود و همچنین با توجه به گسترش فضای مجازی در بین جامعه و خانواده ها، این طرح همچمنان در بستر فضای مجازی نیز دنبال خواهد شد.

سردار مطهری گفت: مخاطب ما در حوزه راهیان نور همه ملت ایران است و راهیان نور واکاوی و گنج یابی سیره شهداست و با وجود علاقمندی اقشار مختلف مردم به شهدای گرانقدر، همه مردم از این اردوها استقبال می کنند و  همچنین تفکرات، سبک زندگی ، از خودگذشتگی و الگو سازی مدنظر ما در این طرح است تا مردم به خصوص قشر نوجوان و جوان بیشتر با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در این بخش ها آشنا شوند.

وی اضافه کرد: راهیان نور، زیارت معرفت است و در این مدت نیز خارجی ها حتی یهودی ها و اساتید مختلف سایر کشورها از مناطق جنگی ما بازدید کردند که مناطق ما از جمله شلمچه ، تاثیر بسزایی روی آنان داشت و این نشان دهنده معنویت اردوهای راهیان نور است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین قرار است با کشورهای منطقه که رابطه خوبی داریم  و در آن کشورها، جنگ جریان داشت، راهیان نور بین المللی را برپا کنیم که این امر در دستور کار ما قرار دارد و امیدواریم که به زودی این طرح نیز اجرایی شود.

رئیس سازمان اردویی ، راهیان نور و گردشگری سپاه و بسیج کشور  اظهار کرد: البته ما به جز راهیان نور در بخش های برپایی اردو و گردشگری نیز فعالیت داریم که در بخش اردو، مخاطب ما بسیجیان هستند و لازم است که به این قشر، ارودهای تربیتی ، علمی، مهارتی و زیارتی مهیا و ترتیب داده شود.

وی گفت: در بخش گردشگری نیز هدف ما گردشگری اسلامی ایرانی است که ملت ما را سربلند کند و تلاش ما این است که همه اقشار مردم در بخش گردشگری حضور یابند و از محیط زیست و حیات وحش بازدید کنند چون هم اینک همه مردم به طور عادلانه از گردشگری سود نمی برند و سعی ما این است که این امر را برای همه اقشار مردم به خصوص قشر آسیب پذیر با حفظ محیط زیست مهیا کنیم.

سردار مطهری ادامه داد: البته بخش گردشگری متولی دارد و ما نیز بنا نداریم که به جای آنان اقدام و کار کنیم اما یکی از وظایف سپاه پای کار آمدن و کمک است و همانطور که در بحث کرونا به وزارت بهداشت کمک کردیم ، در این بخش نیز سعی داریم تا به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیز کمک رسانی کنیم.

وی بیان کرد: این در حالی است که محتوای گردشگری نیز بسیار مهم است و باید از آن مراقبت شود تا دشمنان ما از این امر در بخش فرهنگی بر علیه مردم فهیم ما استفاده نکنند و با کمک نخبگان تلاشم می کنیم نا گردشگری اسلامی ایرانی رقم زده شود و تعداد بیشتری از مردم ، از این موهبت استفاده کنند.

      

برچسب‌ها رشت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گیلان اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گیلان رشت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گیلان اربعین گردشگری نیز فضای مجازی راهیان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان از برگزاری کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان در سال ۱۴۰۵ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سرهنگ سعید شعبانی عصر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی از برگزاری نمایش اقتدار رزمی در طول 45شب در مرکز استان خبر داد و اظهار داشت: گرچه چندین ماه تا اجرای این برنامه زمان باقی است، اما برگزاری باشکوه نیازمند اعتبارات لازم است که امیدواریم همانند سال گذشته به خوبی برگزار شود.

وی از برگزاری و تداوم اردوی راهیان پیشرفت در کردستان خبر داد و افزود: در قالب این اردو بسیجیان، دانش‌آموزان، دانشجویان و اساتید به داخل و خارج از استان اعزام و با پیشرفت‌ها و اقدامات صورت گرفته آشنا خواهند شد. 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: این برنامه در راستای نهضت جهاد تبیین، امیدآفرینی و آشنایی نسل جوان با پیشرفت‌ها و دستاوردها انجام خواهد شد.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری اردوی راهیان پیشرفت، تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علمی است که با توجه به پیشرفت کشور، لازم است که این دستاوردها در قالب اردوی راهیان‌ پیشرفت بیان شود.

شعبانی همچنین از اعزام زائران به حرم حضرت امام(ره) خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته 3 هزار نفر از کردستان در این برنامه شرکت کردند که امسال سهمیه به 4 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

وی اذعان کرد: البته دنبال این هستیم که این سهمیه به همان 3 نفر کاهش یابد چراکه ناوگان استان پاسخ‌گوی تعداد زائران نیست.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان اظهار کرد: همچنین دانش‌آموزان نیز در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق غربی و جنوب کشور اعزام خواهند شد.

وی اضافه کرد: امسال نیز همانند سالیان گذشته آمادگی میزبانی از کاروان اردوهای راهیان نور را خواهیم داشت.

شعبانی با اشاره به اینکه امروز با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان، دبیرخانه کنگره 5530 شهید کردستان آغاز به‌کار کرد، گفت: قرار شده که این کنگره سال 1405 در سنندج برگزار شود.

معاون سپاه استان کردستان اعلام کرد: هفته آینده نیز کاروانی از استان به عملیات بازی دراز کرمانشاه اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان اردل + فیلم
  • صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • ۴۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند
  • دستگاه های استان تهران در حوزه راهیان نور به تکالیف خود عمل کنند
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان