Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با اشاره به آمادگی این دانشگاه در تولید انبوه محفظه ایزوله بیماران کرونایی گفت: این محفظه می‌تواند از شیوع کرونا توسط افراد مبتلا جلوگیری کند.

مسعود طاهری لاری ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه مراکز واکسیناسیون کرونای شماره ۲ و ۳ دانشگاه آزاد اسلامی مشهد که در سالن ورزشی شهید جوانمرد قصاب همین دانشگاه برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و استان خراسان رضوی از ابتدای شیوع ویروس کرونا به صورت فعالانه در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس پای کار آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد حل مساله به عنوان یک دانشگاه مرتبط با اجتماع است، افزود: بنابراین تلاش کردیم به جامعه برای حل مشکلات خود کمک کنیم. در بهمن سال ۹۸ که به تازگی شیوع کرونا مطرح شده بود، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به دلیل داشتن حس مسئولیت پذیری بالای خود به این موضوع ورود پیدا کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی ادامه داد: در بهمن ماه سال ۹۸ تنها دستگاه حرارت سنج در مشهد که متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بود را به درخواست دانشگاه علوم پزشکی در اختیار آن‌ها قرار دادیم. این دستگاه حرارت سنج به همراه یک تیم تخصصی به صورت شبانه‌روزی و به مدت ۲ ماه در فرودگاه بین‌المللی و داخلی مشهد مستقر شد. با کمک این دستگاه افراد مشکوک به کرونا به صورت شبانه روزی شناسایی می‌شدند.

طاهری لاری بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در زمینه تولید شیلد، ماسک و مواد ضدعفونی کننده و توزیع آن‌ در مناطق محروم نیز اقداماتی داشت. مراکز رشد و بخش‌های مختلف دانشگاه که در حوزه پژوهشی فعالیت می‌کردند نیز شروع به تحقیقات در زمینه کرونا کردند. در ادامه هین فعالیت‌ها محفظه‌ای در دانشگاه آزاد مشهد تولید شد که به عنوان محفظه ایزوله شناخته می‌شود. این محفظه می‌تواند از شیوع کرونا توسط افراد مبتلا جلوگیری کند. افراد مبتلا به کرونا ویروس در صورت قرار گرفتن در این محفظه ایزوله دیگران را آلوده به ویروس نمی‌کنند. این محفظه ایزوله مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی نیز قرار گرفت. نمونه این دستگاه توسط دانشگاه آزاد ساخته شد و ما آمادگی خود را برای تولید انبوه آن اعلام کردیم اما متاسفانه به تولید انبوه نرسید.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک مسئولیت اجتماعی است. در حال حاضر سیاست ریاست کل دانشگاه این است که پایگاه‌های واکسیناسیون در سطح دانشگاه‌های کشور ایجاد شود. در همین راستا با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود و تلاش شبانه روزی ۲ سالن ورزشی دانشگاه آزاد مشهد برای این منظور مجهز شد. درحال حاضر آماده هستیم تا از ظرفیت ایجاد شده برای کارکنان دانشگاه، دانشجویان و عموم مردم استفاده کنیم.

توسعه پایگاه‌های واکسیناسیون در سطح واحدهای استانی

رئیس دانشگاه آزاد واحد مشهد تصریح کرد: در هر روز حدود ۳۰ تا ۵۰ واکسیناتور در این سالن حضور خواهند داشت. از این مرحله به بعد تابع سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی خواهیم بود و هر مقدار واکسن که به این مرکز اختصاص پیدا کند را به گروه‌های هدف تخصیص خواهیم داد. پایگاه واکسیناسیون ایجاد شده در مشهد نقطه شروع توسعه پایگاه‌های واکسیناسیون در سطح استان است. تمام واحدهای دانشگاهی مکلف شدند تا با تمام ظرفیت و توان خود با یکدیگر در این راستا همکاری کنند. در حال حاضر برخی از واحدهای دانشگاه آزاد در سطح استان برای ایجاد مرکز واکسیناسیون اعلام آمادگی کرده‌اند. 

طاهری لاری اظهار کرد: سیاست دانشگاه و جمهوری اسلامی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد است. از سرمایه گذارانی که در این زمینه سرمایه گذاری کنند حمایت‌های خوبی خواهیم کرد. در حال حاضر در دانشگاه یک سرا به نام سرای فناوری هوشمند و سلامت داریم که دارای مجوز از طرف سازمان مرکزی است. در چارچوب فعالیت‌های این مجموعه از هر پروژه و طرحی که در حوزه فناوری و سلامت باشد، می‌توانیم حمایت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامي واکسیناسیون دانشگاه آزاد اسلامی مشهد محفظه ایزوله خراسان رضوی تولید انبوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک مرکز علمی مولود انقلاب است گفت: توجه به مقوله حجاب و عفاف اولویت کار در دانشگاه است

به گزارش خبرنگار استان های خبرگزاری دانشجو،مجتبی ملکی چوبری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد گیلان و واحد رشت ضمن تقدیر و تشکر از دوستار در زمان تصدی ۴ساله ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دانشگاه در ریل اصلی انقلاب بود اظهار کرد: با حضور تیم مدیران مؤمن و متعهد و انقلابی، کارآمدی و اثربخش و با تعصب و پشتکار دکتر دوستار در دانشگاه را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در طول مدت تصدی دکتر دوستار افتخارات زیادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مانند کسب مقام در جشنواره امامت و مهدویت، رویدار صدرا و… داشتیم که به همت و تلاش و درایت دکتر دوستار اتفاق افتاد ادامه داد: خدا را شاکرم که توفیق خدمتگزاری به من داد و امیدوارم بتوانم طوری خدمت کنم که شرمنده خون شهدا و دیگر عزیزان نباشم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه تحول‌آفرین و مأموریت‌گرا است تصریح کرد: این مأموریت‌ها و رخدادهایی که قرار است در سال ۱۴۰۳ اتفاق بیفتد و سکوی مبدل دانایی به توانایی است که باید در عرصه عمل هم‌نشان داده شود.

ملکی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی از سال گذشته با داشتن زیرساخت‌های لازم در زمینه‌های علمی، فرهنگی و…. شروع به اقدامات مختلفی در جهت افزایش تولیدات علمی و فرهنگی نموده است که ان‌شاءالله با توجه به فرمایشات حضرت آقا (مدظله‌العالی) و شعار دانشگاه آزاد اسلامی به سمتی حرکت کنیم که تمام حوزه‌ها دارای جهش خوبی باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک مرکز علمی مولود انقلاب است افزود: توجه به مقوله حجاب و عفاف اولویت کار در دانشگاه است و دراین‌خصوص اساتید، کارکنان و دانشجویان باید در مقوله حجاب و عفاف کوشا بوده و برای اینکه فضای دانشگاه حال و هوای اسلامی و انقلابی داشته باشد باید از استانداردهای خوبی برخوردار باشد که این مهم همت و همدلی همگان را در جهت ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان طلب خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد