Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: مراجعه زیاد بیماران و موارد مشکوک کرونا به مراکز ۱۶ ساعته نشان می‌دهد که در هفته آینده با آمار بالای مراجعه به بیمارستان‌ها مواجه هستیم.

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱۰ ورودی و بستری جدید در بیمارستان‌های فارس ثبت شده است اضافه کرد: در این بازه زمانی ۵۱ درصد تست‌های تشخیصی کرونا در استان مثبت بوده است که آماری بالا و تهدیدی جدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه همچنین با اشاره به افزایش آمار ورودی بیمارستان‌های استان گفت: با توجه به شیوع موج پنجم کرونا موسوم به دلتا، این موضوع لزوم اهمیت رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و به ویژه پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و سفر‌های غیرضروری را بیشتر می‌کند.

لطفی در بخش دیگری از نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا که با حضور دکتر «محمدرضا منصوری راد» رییس و ناوسالار یکم «ارسلان رستمی» مدیر بیمارستان مسلمین شیراز برگزار شد، تلاش و همکاری بیمارستان‌ها را در پیشبرد بهتر اقدامات مقابله با کرونا بسیار موثر برشمرد.

او ضمن تقدیر از همکاری و تلاش مجموعه بیمارستان مسلمین با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای مقابله با بیماری کووید۱۹، اختصاص ۱۰۰ تخت بیمارستانی به بیماران کرونا را در شرایط کنونی بسیار مهم و مفید دانست.

رییس دانشگاه ابراز امیدواری کرد این روحیه جهادی و همکاری‌ها همچنان ادامه داشته باشد تا هر چه زودتر شاهد ریشه کنی بیماری کووید۱۹ باشیم.

رییس بیمارستان مسلمین نیز در این نشست گفت: بحران کرونا یک بحران ملی است که هم سلامت و هم امنیت جامعه را با خطر مواجه کرده است، به همین دلیل بیمارستان مسلمین به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران با تمام توانمندی در خدمت مردم و نظام سلامت است؛ چرا که موفقیت در مهار و ریشه کنی کرونا نشان دهنده موفقیت تمامی مجموعه نظام سلامت کشور است.

محمدرضا منصوری راد افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مدیریت موفق بیماری کووید۱۹ را در کشور به نمایش گذاشته است و امیدواریم با کمک و همکاری همه جانبه بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز کرونا ویروس بیمارستان مسلمین بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، بهرام دلفان اظهار کرد: بیمارستان نیایش سال ۹۲ تحویل مسکن و شهرسازی و مصوبه اولین سفر احمدی‌نژاد به لرستان تحت عنوان بیمارستان جایگزین شهدای عشایر بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این بیمارستان به نام نیایش تغییر یافته که امیدواریم همین اسم بماند، افزود: بیمارستان شهدای عشایر به قوت خود باقی خواهد ماند و ردیف و اعتبار جداگانه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: این پروژه سال ۹۵ به خاتم‌الانبیا واگذار شده که ۶ و نیم الی ۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دلفان بیان کرد: از سال ۹۵ تا دولت جدید یعنی ۱۴۰۰، ۲۵ درصد پیشرفت داشته که ۵۱۵ تخت بوده و ۴۹۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیک دارد که بالغ بر ۴۰۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و به ۶۱۱ تختخوابی ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه به یک ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد و یکی از بزرگترین بیمارستان‌های غرب کشور است، گفت: درصورتی‌که منابع مالی آن تأمین شود سال آینده تحویل داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: بیشتر از آنچه تعیین شده بود اعتبار به آن تخصیص داده شده و از ماده ۵۶ نیز ۲۷۲ میلیارد وام گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما