Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - طاهره گودرزی؛ علیرضا نجارپورمدیر صندوق سرو در گفت‌وگوی اختصاصی با اقتصادآنلاین ؛ در حالی که کم‌تر از ۲ ماه از بازگشت تعادل به بورس می‌گذرد، نماد سرو توانست با رسیدن به قیمت ۷۷۲۰۰ ریال، از بیشینه قیمت خود در آذر ۹۹ فراتر رود. سرو از تیر ماه سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد و از زمان شروع تا به امروز حدود ۶۷۰ درصد بازدهی مثبت را بدست اورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر ارزش پول سهامداران این صندوق در این مدت بیش از ۷.۷ برابر شده است. 

وی در ادامه به مقایسه بازدهی صندوق سرو با سایر بازارهای موازی مثل طلا و بانک پرداخت و بیان کرد: یکی از مزیت‌های اصلی صندوق سرو چه درکوتاه مدت و چه در بلندمدت این است که از سایر بازارهای موازی بالاتر بوده است. به عنوان مثال اگر بخواهیم در بازه زمانی یک ماهه بررسی کنیم، بازده این صندوق حدود ۱۱ درصد بوده است که شاخص بورس ۱۰درصد و طلا نیز حدود ۶ و نیم درصد بازدهی داشته‌است. در بازه بلندمدت یعنی یکساله ، با توجه به اینکه سال پیش در همین زمان شاهد ریزش بورس بودیم  ، تمام صندوق ها در همین زمان در سال گذشته به هنگام ریزش بورس در اوج خود بودند و پس از ریزش افت قیمتی چشم گیری داشتند، اما تنها سرو توانست در این یکسال، ۱۴ درصد بازدهی مثبت را ثبت کند ( بازدهی شاخص بورس در همین دوره منفی ۳۲ درصد و سکه هم صرفا مثبت ۲ درصد بازدهی داشته است.)

نجارپور دلیل مقاومت سرو هنگام ریزش‌های بازار و رشد سریع در هنگام رشد بورس چنین عنوان کرد: مهمترین دلیل موفقیت صندوق سرو، تیم تحلیل و پشتیبانی آن است که از سمت مجموعه ترنج در حال انجام است. سرو یک تیم تحلیل ۷ نفره دارد که به موقع سهام را شناسایی و به مدیران پورتفو معرفی می‌کنند. دومین دلیل عدم ریزش سرو در زمان افت شاخص، جابه‌جایی به موقع سهم‌ها بوده است. بازدهی که سرو در شرایط ریزش بازار به دست آورده است به این دلیل است که به سرعت از سهم‌های حبابی خارج شد و به سمت سهم‌های ارزنده‌تر رفت که این سهم‌ها عمدتا سهم‌های کوچک بازار در شش ماهه دوم سال ۹۹ بود که توانستیم یک آلفا و بازدهی بالاتری نسبت به بازار داشته باشیم. 

مدیر پورتفوی سرو در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین در مورد اینکه آیا سهامداران سرو در این مدت دچار ضرر شده‌اند و چند درصد از سهامداران وفادار بودند؟ اظهار کرد: طبیعتا در این یکسال، تمام صندوق‌ها ریزش سرمایه‌گذار را داشته‌اند چراکه مردم تصمیم گرفتند که پولشان را از بازار سرمایه خارج کنند. من فکر نمی‌کنم صندوقی وجود داشته باشد که نسبت به سال گذشته، جذب سرمایه‌گذار داشته باشد اما موضوعی که مهم است، درصد ریزش سهامدار است. صندوق سرو در این یکسال کمتر از ۱۰درصد ریزش سرمایه‌گذار داشته است و این آمار بسیار خوبی در کل صندوق‌ها محسوب می‌شود که  توانسته‌ایم سرمایه‌گذارهای خود را در شرایط ریزش بازار حفظ کنیم. به هرحال در نوسانات یک سری‌ از مشتریان ترجیح می‌دهند از بازار خارج شوند و سطح ریسک خود را پایین بیاورند. 

وی روند سرو در روزهای مثبت بازار را چنین ارزیابی کرد: ملاک ما از مثبت بودن بازار یک روز یا دو روز نیست بلکه ملاک ما بلند مدت است. اگر شاخص بورس در چنین بازه زمانی مثبت باشد، بازدهی صندوق سرو قطعا بیشتر از شاخص بورس خواهد بود.

سرو همواره سودآور و نقدشونده است

خبر خوب برای سرمایه‌گذاران سرو این است که این صندوق سقف تاریخی خود را که سال گذشته در آذرماه با رقم ۷۵۰۰ تومان زده بود، شکست و به رقم ۷۷۲۰۰ ریال رسید. دلیل موفقیت صندوق سرو در شکستن سقف قیمتی خود را انتخاب به موقع سهم و جابه جایی گروه‌های صنایع مختلف می‌توان ذکر کرد. با شکسته شدن سقف تاریخی هیچ‌ سرمایه‌گذاری با صندوق سرو در ضرر نیست و نخواهد بود.

گفتنی است که صندوق سرو با ثبت بازدهی ۲۴۶ درصدی، پربازده ترین صندوق درآمد ثابت در سال ۹۹ بوده است و یکی از پربازده ترین صندوق‌ها در سال جاری است. هدف صندوق سرو کسب بازدهی ۱.۵ برابر شاخص بورس تا پایان سال برای سرمایه گذاران خود است.

در پایان لازم به یادآوری است که صندوق سرو مانند سهام در بورس خرید و فروش می‌شود. سرمایه‌گذاران از طریق پنل آنلاین کارگزاری‌های خود می‌توانند به راحتی با جستجوی نماد سرو به هر میزانی که تمایل داشته باشند، سرو را خریداری کنند. یکی دیگر از مزیت‌های صندوق سرو این است که هیچ وقت صف فروش نمی‌شود و سرمایه گذار با خیال راحت هر وقت که بخواهد می‌تواند صندوق را بفروشد. این گونه هرگز پول شما در این نماد قفل نمیشود. هدف صندوق سرو برای کسانی که می‌خواهند با دید بلند مدت در بورس سرمایه‌گذاری کنند، کسب بالاترین بازدهی ممکن است.

پربیننده ترین شروط آزادسازی سهام عدالت نمای پایانی بورس (۱۲مرداد۱۴۰۰) / شاخص کل با رشد حدود ۱۸هزار واحدی همراه شد صندوق املاک و مستغلات؛ گزینه جدید خانه‌ دار شدن؟ ارزش سهام عدالت من (۱۲ مردادماه) نمای پایانی بورس (۱۳مرداد) / شاخص کل با رشد ۳۰ هزار واحدی همراه شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرمایه گذاران صندوق سرو درصد بازدهی سرمایه گذار شاخص بورس صندوق ها سهم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، برزو حق شناس، کارشناس و فعال بازار سرمایه در رابطه با فلسفه بازارگردانی و مخالفت یا موافقت با این موضوع بیان کرد: بنده قصد ندارم به این موضوع به عنوان یک دیدگاه صفر و صد نگاه کنم. در مجموع، اگر بخواهیم بگوییم که بازارگردانی از سال ۹۹ به بعد برای بازار سرمایه مفید یا مضر بوده است؟ باید به این نکته توجه کرد که بازارگردانی در مقاطعی، نقدشوندگی بازار را بالا برده و اجازه داده است افرادی که قصد خروج از بازار و یا ورود به آن را داشته‌اند این کار را انجام دهند و این موارد از جمله محاسن بازارگردانی محسوب می‌شوند، ولی در مجموع، اگر بخواهیم مزایا و محاسن آن را کنار هم بگذاریم به نظر بنده، بازارگردانی به ضرر بازار سرمایه بوده؛ به‌طوری که بیشتر به بورس ضربه زده است تا این‌که بخواهد برای آن کمک‌کننده باشد و برای این موضوع، دلایل خاص خودم را دارم. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J3A

دیگر خبرها

  • قصه ناتمـام رکود در بورس
  • ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت/ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص
  • ریزش بورس ادامه دار شد؛ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص
  • بازار آبزیان در بندر صیادی جلالی بوشهر احداث می‌شود
  • بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌های ارز دیجیتال
  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • آیا سرمایه‌گذاری همان پس‌انداز است؟
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟